Страници

В сезона на вишните


Почти традиционно всяка година в сезона на тези плодове приготвям сироп и сладкиш с тях. И с всяка година, благодарение на вашите блогове изкушенията се увеличават:) Е, тази година също успях да приготвя разни вкуснотийки и ето отчета от богатата вишнева реколта:




Сироп от вишни
По традиционна семейна рецепта, от старите тетрадки на сестра ми:). Внимавайте с броенето на вишните трябва да е точно!, нито една повече или по-малко! Шегувам се:) не знам дали има значение, но аз си спазвам бройката.



100 бр вишни, с костилки, по възможност с дръжки
50 бр листа от вишни
1 кг захар
1 л вода
1 ч.л. лимонтозу


 

Сложете всички продукти в тенджера без лимонтозуто да се варят. Когато се сварят, прецедете добавете лимонтозуто и оставете да заври отново. Налейте в сухи, затоплени бутилки и съхранявайте на тъмно и хладно.


Клафути с вишни
Вече съм публикувала рецепта за клафути, така, че сега само отчет, а рецептата може да видите тук.


 



Шоколадовият кекс с вишни на Дианка
Още в момента, в който го видях, тръгнах за вишни:). Просто неустоим. Дианка, благодаря ти за страхотната рецепта и за всички вкусни и неустоими неща, които споделяш с нас!
Оригиналната рецепта, както и прелестни снимки може да видите в блога "Опитайте".

А ето тук може да видите изкусителните варианти на Ирма: sentimentsinthekitchen.blogspot.com.



Продукти:
100 гр черен шоколад
125 гр краве масло
3/4 ч.ч. захар
3 големи яйца
1 ч.ч. брашно
1 ч.л. равна бакпулвер
250 гр. Крема сирене
1 пакетче ванилова захар
щипка сол

1 ч.ч. почистени вишни /череши


Допълнително:
1 с.л. бренди
1/4 ч.л канела
1 ч.л. захар
1 с.л. царевично нишесте

За декорация:
шоколад
вишни
филирани бадеми

 




Приготвяне:
Загрейте фурната на 180 градуса.
Поръсете вишните със захарта, канелата и полейте с коняка и ги оставете така.
Начупете шоколада на парченца, а маслото нарежете. Сложете ги в сух съд и ги поставете в микровълнова да се разтопят. Не прекалявайте, колкото да се разтопят. Разбъркайте добре.
Разбийте 2 яйца с 1/4 ч.ч. захар, малко от ванилената захар и щипката сол.
Разбийте в блендер крем сиренето, яйцето, останалата 1/2 ч.ч. захар и ванилената захар.
Пресейте брашното с бакпулвера.
Започнете да добавяте от шоколадовата смес и от брашното към разбитите яйца, като ги редувате и разбивате на ниска степен на миксера.
Намажете форма за кекс с олио и покрийте с хартия за печене.
Изцедете вишните и ги поръсете с царевичното нишесте.

 



Подреждане на кекса:
На дъното на тавата налейте 1/3 от шоколадовата смес - изсипете 1/2 от сместа с крема сирене - поръсете вишни.
И отново: 1/3 от шоколадовата смес - изсипете 1/2 от сместа с крема сирене - поръсете с останалите вишни.
Отгоре завършете с шоколадова смес.


Изпечете кекса в предварително загрятата на 180 градуса фурна за около 40 - 50 мин, до суха клечка.
Извадете го от фурната и го оставете да се охлади в тавата.
След като се охлади го покрийте небрежно с разтопен шоколад и вишни, потопени в разтопен шоколад, поръсете с филирани бадеми и го съхранявайте в хладилник. На следващият ден е по-вкусен! Благодаря ти, Дианка, отново!

 




Дунавски вълни
И за този сладкиш съм публикувала рецепта тук.


 





Вишновка
По стара семейна рецепта на баба.
Тъй като точни количества няма, а всичко си е на око, записвам рецептата, както я приготвяме в къщи.
Няма значение какъв буркан или съд ще използвате.


В буркан поставете цели вишни с костилки, без дръжки / около 1/2 от буркана.
Върху тях изсипете захар, да ги покрие и малко над тях.
Оставете бурканът навън, но не на пряка слънчева светлина, някъде на сенчесто. Желателно е буркана да е покрит с марля, а не с капачка.
Престоява, докато вишните поемат захарта - няколко дни. Ако е необходимо може да разклатите.
След като вишните поемат захарта, долейте с ракия.
В рецептата на баба се налива до горе, но може и по-малко.
Всичко това оставете да престои около 2-3 седмици на тъмно, покрито с капачка. Прецедете и налейте в сухи бутилки.
Съхранявайте в затворени бутилки, на тъмно и хладно.
А вишните може да използвате за сладкиши, или пък за бонбони, като просто ги покриете с разтопен шоколад.



Пожелавам ви прекрасен уикенд!


25 коментара:

  1. Ехе, всичко е много вкусно, Кате! Сиропът ми е от най-любимите, клафути правих за сефте тази година, но с череши. Ще направя и с вишни. Сладкишът на Дианка също е пробван и аз подготвям публикация :))) Все вкусотии си подредила и всичко ми върви със сутрешното кафе.
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Толкова много страхотни рецепти на едно място, направо се чудя с коя да започна. Поздравления, Кате, за публикацията много ме зарадва и ме вдъхнови.

    ОтговорИзтриване
  3. За вишновка ми е рано, но който и сладкиш да телепортираш, Кате, ще ми прилегне на кафето :) Чудесни са всички! Все едни сочни и убедена съм - много вкусни (нали има и шоколадово разнообразие :)
    Хубав и спорен петък!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, прекрасно е всичко и така ухае приятно на вишни... Удоволствие за всички сетива!
    Но и тук да кажа нещо, което скоро научих - вишновката трябва да е с почистени вишни, а не с костилки, защото иначе се получавала отровна... Не знам доколко е вярно, дано да не е.
    Хубав ден, Кате!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери и аз съм се замисляла, за тези костилки, но всички наши познати така я правят, а и в интернет разгледах, пак така. Иначе си мисля, че идеята е добра, защото после вишните могат лесно да се използват и за сладкиши и за друго. Следващият път ще пробвам с изчистени вишни. Прекрасен юли!

      Изтриване
  5. Ах,Кате,този път изби рибата с тази безкрайна вишнева рапсодия!Леле,към кое да посегна първо?Вишнев сок си наливам веднага и от шоколадовия сладкиш си слагам едно голямо парче!За късния следобед ще си налея и от вишновката!Нека ми е лошо,а?Катееее,страхотно е всичко,браво,мила,неуморна си ми ти!Прегръдка и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Наистина вишневата реколта се е отчела подобаващо.Ще пробвам този сироп непременно.Всичко много ми хареса, а снимките са така изкушаващи!Поздравления,Катюша!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, и ние обожаваме сироп от вишни у дома!Аз го приготвям по една друга рецепта, от свекърва ми- по студен начин, ако успея ще публикувам...Интересно при твоята рецепта се слагат листа от вишни, аз ги слагам в чушките ми и знам, че имат консервиращ ефект.А лимонтозуто също.Дали е необходимо лимонтозу?
    Кекса си направила много апетитен! Снимките ти са толкова летни, особено с ония обичливи плодчета!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм се замисляла по въпроса с лимонтозуто, а и листата мислех, че се слагат за аромат:). Мисля, че се добавя, тъй като сиропа не се стерилизира, така както конфитюрите и сладката. Но ние така или иначе го консумираме почти веднага:), си мисля, че мога да го пропусна, а и го съхранявам в хладилник. Пък и щом казваш, че листата имат такъв ефект, още по-добре. Прекрасен юли, Бети!!!

      Изтриване
  8. Кате, май ще ходя за вишни до пазара - поне единият сладкиш да опитам! Прекрасни свежи и сочни снимки! И вишневата влюбена закачка е изключително симпатична! Но сокът ми е любим - почти не пропускам година, в която да остана без него! Вишневите листа засилват тръпчивия вкус и това действа особено освежаващо. А вишновката е задължителна! Изобщо прекрасен плод!
    Поздравления за неуморната майсторки и хубави събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
  9. Големи вкусотии,но кексът ми е фаворит!

    ОтговорИзтриване
  10. Любима, разкошна, вишнева фиета,Кате - вълшебница си!
    Толкова различни, ароматни и красиво поднесени предложения на едно място !
    Не очаквах изненадата, но ти благодаря от сърце:
    за доверието, прекрасното изпълнение и поднасяне. Но най ми е драго, че вкусът ви е допаднал.
    Всичко ми харесва, снимките са страхотни, а "влюбените" вишни са много фин акцент.
    Благодаря за удоволствието,
    хубави, усмихнати и вдъхновени почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, радвам се, че съм успяла да те изненадам, но всъщност ти ме вдъхнови! И като гледам не само мен, този разкошен кейк ще има да обикаля интернет пространството:)Още веднъж ти благодаря! Прекрасен юли!

      Изтриване
  11. Кате,съсипа ме!!!!!!!!!!!!!!!!
    Първо този шоколадов кекс ми грабна погледа....
    сиропа със сигурност ще го направя а вишновката ми напомня отминали години!
    Прегръдки мила

    ОтговорИзтриване
  12. Кате, какво направи ти, нямаш сърце. Уникално апетитни, сочни и ароматни предложения!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  13. Рогът на изобилието е тук - и на снимки, и на вкусни рецепти! Ти кога успяваш да спиш, Кате? Уникална публикация, прегръдки, мила, с пожелания за прекрасен уикенд! ;)

    ОтговорИзтриване
  14. Опс, Ева ми взе думите от устата - наистина богата колекция от неустоими рецепти, Кате! И красиви снимки! Браво!
    И моята баба правеше някога вишновка, всяка година, а аз орехов ликьор. Вишновката не се пие у дома, та така ми се ще сега една чашка...ммм! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Кате, не спираш да ме удивляваш, толкова ароматни вишневи предложения, кое от кое по-добро и вкусно! С пожелания за прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  16. Гледам и само преглъщам. :) И вкусно, и красиво! Поздрави, Катенце! Прекрасна неделя!

    ОтговорИзтриване
  17. ¸.•°♡♡♫° ·.

    Hummmmmm! Bom demais!!!
    Uma ótima semana!
    Beijinhos do Brasil.
    ¸.•°❤❤♫° ·.

    ОтговорИзтриване
  18. Направо не знам от къде да започна :) Преди да видя този вишнев разкошен парад ги свързвах само със сладкото от вишни на баба ми :) Майстор си! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  19. Estupenda receta de clafoutis y el licor de cerezas o guindas ácidas es un licor muy rico también lo preparo con aguardiente,saludos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  20. Мили дами, винаги успявате да ме вдъхновите с прекрасните си коментари тук и с публикациите си във вашите блогове! Радвам се, че ви допадна концертът от вишни:) Прекрасен месец юли ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  21. Кате, невероятно вкусни вишневи предложения! Съчетание на нещо ново и нещо старо!
    Много малко вишни набрахме тази година и успях да направя само малко компот. Подсети ме за вишновката, която правеше майка ми, макар и по друг начин; за ароматния вишнев сироп; а двата сладкиша са невероятни!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  22. Много вишнево е тук при теб, Катя!Всичко е прекрасно, но този кекс, вече ми легна на сърцето!Наистина концерт от вишни, направо си е симфония :) Поздравления и благодаря за рецептите!

    ОтговорИзтриване