Страници

Портокалов плаж, лимоново пиле и ледена диня


Обикаляйки Ситония пред очите ни се откриват такива гледки, че буквално "дъхът ни спира" за секунди. Едно от тези места е Портокаловият плаж. В момента, в който го видях от високо душата ми се напълни и сякаш исках да запечатам тази гледка завинаги в сърцето си. Невероятният цвят на морето, уникалните бели скали с причудливи форми, боровите горички, отсреща, Атос в цялото си величие...



Всяко местенце на Ситония ме пленяваше с нещо - това тук ме плени със спокойствието, което се носеше във въздуха, с безвремието, което се усещаше наоколо, с невероятните цветове на водата, с кристално чистото море и изваяните бели скали.









Това ни е и плажът фаворит на Ситония. Въпреки, че всичките плажове на полуострова са прекрасни. Водата е плитка, подходяща за деца. Топла, много топла за края на май!






Аз разбира се дори и на плажа не спирам да кулинарствам:)



Толкова много чайки не бях виждала около кораб, а зад него дори подскачаха делфини, които за съжаление не успях да снимам, заради далечното разстояние. На снимката така и не се различаваше какво е това, но важното е, че ги видяхме!:)




Наистина уникални скали, изваяни от природата, други от човек, но всичките с различни и интересни форми.
















Менюто за след плажа:)включва:
Магирица - може би най-популярната гръцка супа, традиционно се приготвя за Великден, но може да се хапва по всяко време на годината, защото е много, много вкусна.
Лимоново пиле - много свежо, което идеално би подхождало след един портокалов плаж:)
И десерта-комплимент:) Свежа диня с лед - нещо също много популярно в Гърция през лятото.


Магирица / Μαγειρίτσα

Разгледах доста рецепти, разбрах, че тази супа се приготвя по различен начин от всяка домакиня. Различни подправки, някъде е със застройка, другаде - не, но винаги приготвена от сърце и душа, като всяко гръцко ястие. Вижте моят вариант, съобразен с основните изисквания към рецептата.



Продукти:
1 комплект агнешки дреболийки: сърце, черен дроб, чревца, шкембе, бъбреци, бял дроб. Може да се приготви и само с черен дроб и чревца.
1 зелена салата
2 стръка зелен лук, с главички
пресен джоджен или мента
1 с.л. брашно
1 ч.л. червен пипер
сол
черен пипер
пресен копър
1/2 лимон
1 яйце
2 с.л. зехтин
1 с.л. краве масло

Приготвяне:
Сварете дреболийките. Извадете ги и ги нарежете на дребно. Запазете бульона.
В тенджера загрейте на средна степен 2 с.л. зехтин с 1 с.л. краве масло.
Добавете нарязаният зелен лук и листа мента/джоджен/ и нарязаната зелена салата.
Когато омекнат добавете агнешките дреболийки.
Оставете ги на котлона, докато останат на мазнина и ако има течност да се изпари.
Добавете нарязаният копър.
Добавете 1 с.л. брашно и разбъркайте.
Добавете червеният пипер и разбъркайте, веднага добавете бульона.
Посолете, добавете черен пипер.
Оставете да ври на котлона за около 15 минути.

Разбийте в купа яйцето със сока от 1/2 лимон. Добавете 2-3 черпака от бульона на тънка струйка.
Върнете застройката в супата.



Лимоново пиле по гръцки

по идея от тук: www.myrecipes.com



2 лимона
сушени домати
маслини Каламата
артишок
зехтин
400 - 500 гр пилешки гърди без кожа, обезкостени
*гръцка подправка смес
клонче розмарин


Изцедете сок от един лимон.
Другият лимон нарежете на полумесеци, след това на две. Сложете в купа маслините, лимоните, нарязаният артишок и сушените домати и добавете 2 с.л. зехтин, разбъркайте.


Нарежете филето на порции.
Поръсете равномерно с гръцката подправка.
Загрейте в тиган 1 супена лъжица зехтин на средно-висока температура.
Добавете пилето и гответе около 2-3 минути от всяка страна или до златисто.
Отстранете пилето от тигана, дръжте на топло.
Добавете маслините с лимоните и доматите в тигана и ги оставете да се варят за 1-2 минути.
Прехвърлете ги в тава, добавете почистеният и нарязан артишок и отгоре подредете пилешките филета сложете и клончето розмарин.
Печете на 190 градуса, за около 20 -30 минути или до готовност.

*Ако нямате гръцка подправка, може да направите смес от равни количества сушени: мащерка, босилек, риган, чесън на прах, смлян черен пипер, сол


Диня с лед





Пожелавам ви свежа сряда, слънце, усмивки и много настроение!


25 коментара:

  1. Катне, страхотно спокойствие и наслада ми донесе с тази публикация. Поседях на плажа, махнах на делфините, завидях на пътуващите към Света гора мъже,но пък се заех с формичките пясък! А след всичко и вкусен обяд с любимата ми великденска супа, ароматно пилешко и за десерт диня на клечка! Хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, аз мисля да се забравя на този плаж и да му се наслаждавам ли, наслаждавам... Прекрасно е всичко, наистина природата е уникална! А менюто ти е събрало толкова вкусове и емоции, личи и тук. :)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Много красиви снимки, Кате! Усетих мириса на море и шишарки. И тези скали наистина много интересни са ги направили, водата кристална, прекрасно място и ти благодаря, че ми го показа. Рецептите също са страхотни! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Супер рецепти , Кате ! Особено ми хареса супичката :) !
    А портокаловия плаж е сякаш кът от рая !
    Целувки ,Бонбон и хубава сряда :*!

    ОтговорИзтриване
  5. Красота! Невероятна глътка морски бриз и ароматна средиземноморска кухня. Прегръдки, Кате! ;)

    ОтговорИзтриване
  6. Кате, оставям ти и динята, и леда и маслините.
    Отмъквам ти пилето и паничка от супата :) Чудесни са!
    А скалите на този плаж са уникални, наистина! Много красиви!

    ОтговорИзтриване
  7. Усетих мириса на морски бриз, чух щума на вълните, почерпих се с менюто ти, което е невероятно иииии, така ме накара да се почуствам. Благодаря ти, Кате!. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Напълни ми очите с тези снимки,Кате!
    Съчетанието на изумрудени води във всякакъв отенък,скали и борове е невероятно,а какви интересни статуи са изваяли в камъка,предполагам ентусиасти-наистина сте попаднали на неповторимо място!
    Менюто както винаги е страхотно,най-много ми привлече погледа супичката ти!
    Сърдечна прегръдка от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  9. О, Кате, толкова е красиво и спокойно! Прекрасни снимки! Особено с тези кристални води ... Докато четях и разглеждах сякаш и аз бях на почивка. Благодаря ти!
    Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  10. Уау, пленена съм от красотата, която показваш в снимки, Бонбон! Уникална природа, морско синьо и плажове! Размечтах се, дори в този момент не бих могла да мисля за храна. :)

    ОтговорИзтриване
  11. Бонбонче, прекрасно място!
    И много вкусна кухня!
    Ще наблегна на пиленцето и после малко диня :)
    Прегръдка и поздрави от нашето море!

    ОтговорИзтриване
  12. Прекрасно място,което не съм посетила и магирица не съм яла....обичам гръцките плажове и не само....Благодаря за разходката,Катюшка!

    ОтговорИзтриване
  13. Ех, Кате, побъркваш ме с тази Гърция! За безвремието си много права - най-точното описание за чувствата! :)
    А за "Магирица" бях чувала, но не помня подробности и чак днес разбрах какво е, благодаря за което! Черпя се една ледена пирамидка диня и се скривам да мечтая за Портокаловият плаж!
    Целувки за теб!

    ОтговорИзтриване
  14. Еха, пренесох се и аз при вас и ми се иска и една чорбица да излапам....поздрави на Гърция от мен!
    С усмивка
    мария

    ОтговорИзтриване
  15. Наистина чудесно местенце, а и вкусотийките са на ниво, както винаги!

    ОтговорИзтриване
  16. Потънах в това синьо! Невероятно красиво, Снежи! Приказно е! При възможност ще посетя!А какви постни неща бих хапнала аз, Кате? :)

    ОтговорИзтриване
  17. Еее, Катюша,напълни очите,душата и сърцето ми с красота! уникална природа, плаж и снимки.Размечтах се! И се влюбих в портокаловия плаж и лимоновото пиле.Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  18. Ееех, мечтая си вече за морето в Гърция! Вода като в басейн, кристална и чиста! Като гледам и хапването е на щедро!

    ОтговорИзтриване
  19. Ароматна средиземноморска кухня и невероятно красива природа!
    Кате, радвам се че видях всичко през твоите очи!

    ОтговорИзтриване
  20. Бонбон, всичко тук ми хареса, но няма да кажа нищо за петичките ти, че ще имам нужда от крем за устни- напукаха се да повтарям едно и също;)Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  21. Толкова хубави и слънчеви снимки! Удоволствие беше да ги разгледам всичките. А лимоновото пиле изглежда толкова вкусно и ароматно! Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  22. Местенцето изглежда приказно. Сезонът на дините е и тук.

    Лимоновото пиле и супата са чудесни предложения.

    Ще си взема още море! Морето никога не ми стига и винаги искам допълнително:)

    ОтговорИзтриване
  23. Земен рай e това местенце !

    ОтговорИзтриване
  24. Плажът наистина е приказен и се радвам, че ви харесва представянето му през моите очи! Едва ли някой би могъл да остане равнодушен пред тази природна красота. Радвам се, че и менюто ви допадна!:)

    ОтговорИзтриване
  25. Ох, Кате, много синьо и много красиво - чудесни снимки. За съжаление не мога да навия моя да отскочим до гръцко, ама кво да го правя като ги недолюбва гърците... И предложенията ти са чудесни, много подходящи за предстоящите топли летни дни.

    С пожелание за слънчево и весело лято :)

    ОтговорИзтриване