Страници

Пълнен артишок с пиле и гъби


Рецептата е предложение за пълнен артишок, но този път с пилешко месо и гъби.




Продукти:
няколко артишока
1 пилешко филе тип Пеперуда
200 мл сметана за готвене
по желание топено сирене, или друг вид
2-3 с.л. гъби пресни или от консерва
черен пипер
сол
моцарела

Приготвяне:
Артишока се почиства. Има много начини за почистване, може да се пълни и без да се отстраняват всички листа, но за това се изисква или млад артишок, чиито листа да са годни за ядене, или пък да листенцата да се отстраняват по време на консумиране.


Листенцата се подрязват с ножица. С нож се отрязва връхната част, докато се стигне съцветието, което се отстранява с лъжица. Така вече “ядливата част-сърцевината” се вижда и може да се отстранят и другите външни зелени листа. Ако има нещо неясно потърсете видео в интернет.
Почистената част се поръсва с лимонов сок, за да не потъмнява.
В тенджерка на котлон се налива 1 л вода с 1 с.л. зехтин, малко сол и черен пипер. Когато заври се пускат почистените сърцевини на артишока и се варят за 2-3 минути. Изваждат се и се отцеждат. Подреждат се в тава, застлана с хартия за печене.


Приготвя се плънката.
Месото се нарязва на малки кубчета, посолява се и се поръсва с черен пипер. В тиган се загрява зехтин или олио и месото се запича до готовност. Добавят се нарязаните гъби и плънката се готви още няколко минути. В края на готвенето се добавят парченца топено сирене, разбърква се докато се стопят и се налива сметаната. Вари се до желаната гъстота, за няколко минути.

Плънката с пиле и гъби се разпределя в “купичките” от артишок. Отгоре се поръсва моцарела и се поставят в предварително загрята фурна до запичане на моцарелата.




15 коментара:

  1. Много интересна рецепта! Никога не съм опитвала артишок, но изглежда много вкусно. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Зариби ме. Гледах го вчера в Лидл, но реших, че за сега няма какво да го правя...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Спести ми въпроса :) Никъде по супермарйетите не съм засичал, пък дори и по пазарите.

      Изтриване
  3. Страхотно ти се е получило, Кате. В Италия и Франция страшно ядат артишок и се води нещо върховно, там съм яла много, но тук все не улучвам свежи и подходящи екземпляри.
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно изглежда, Кате!
    Усмивки от морето!

    ОтговорИзтриване
  5. И аз не съм опитвала артишок до сега! Но е време със сигурност да поправя тази грешка! И със сигурност ще направя и от твоето пилешко с артишок!!
    Поздрави и прегръдки Катенце!!

    ОтговорИзтриване
  6. Ееее,това си е направо гурме,Кате!Страхотно си го приготвила това цветенце :)
    Честит празник на цялото семейство,миличка!

    ОтговорИзтриване
  7. Започвам първо със страхотната идея и чудесни снимки, Кате -
    интересна, оригинална рецепта и много апетитно представяне!
    Благодаря ти, сърдечни поздрави и хубави майски дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Наистина изглежда красиво и вкусно, Кате! Ще се престраша да опитам артишок май:)

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, с тази рецепта ме спечели за твой фен на вечни времена. Никога не съм опитвала артишок, въпреки, че имах хиляди възможности. Защо? Знам ли :)))))...Непремено ще го опитам. Изглежда чудесно!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Аз веднъж опитах у дома артишок, Кате, но не ми допадна, може би не съм съумяла да го приготвя както трябва! При теб изглежда вкусно!

    ОтговорИзтриване
  11. Наистина разкошно изглежда и като изключим почистването на артишока изглежда лесно приготвянето. Какъв вкус има артишока?

    ОтговорИзтриване
  12. Тъкмо се чудех колко голям трябва да е тоя артишок да завреш цяло пиле в него и ето че се светнах по снимките;) Чудесна идея, Бонбон!

    ОтговорИзтриване
  13. Много обичам пиле в комбинация с артишок, Кате! Само веднъж съм пробвала, де, но ми допада определено и предложението ти ми харесва много!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотни снимки, Кате, и рецепта! :)

    ОтговорИзтриване