сряда, 6 май 2015 г.

Пиле в артишок


Толкова ми харесва този артишок, освен вкусен е и красив. Като букетче са тези цветове с дръжките. Реших този път да ги напълня с нещо любимо. Получи се вкусно:).




Продукти:
няколко артишока, купих от Лидл
1 пилешко филе тип Пеперуда
200 мл сметана за готвене
по желание топено сирене, или друг вид
2-3 с.л. гъби от консерва Бондюел
черен пипер
сол
моцарела




Приготвяне:
Артишока се почиства. Има много начини за почистване, може да се пълни и без да се отстраняват листата, но така лично на мен ми е по-труден за консумация след това, тъй като трябва по време на хранене да чистя листенца:). Иначе такъв вариант съм показвала тук: Пълнен артишок със скариди, а тук пък има постъпкови снимки от чистене на Артишок.
Рецепти пък с артишок в блога има тук.

Та общо взето листенцата се подрязват с ножица, след това с нож се отрязва връхната част, докато се стигне съцветието, което пък се отстранява с лъжица. Така вече "ядливата част" се вижда и може да се отстранят и другите външни зелени листа. Ако има нещо неясно потърсете видео в интернет.
Почистената част се пръска с лимонов сок, за да не потъмнява.
В тенджерка на котлон се налива 1 л вода с 1 с.л. зехтин, малко сол и черен пипер. Когато заври се слага артишока и се вари за 2-3 минути.




Приготвя се плънката, която в случая е пиле със сметана, гъби и топено сирене, което май нямам записано в блога?!?:)
Месото се нарязва на малки кубчета, посолява се и се поръсва с черен пипер. В тиган се загрява зехтин / може и олио/ и месото се пържи до готовност. Добавят се гъбите и се готви още няколко минути. В края на готвене се добавят парченца топено сирене, разбърква се докато се стопят и се налива сметаната. Вари се до желаната гъстота, за няколко минути.

Разпределя се в "купичките" от артишок. Отгоре се поръсва моцарела и се пекат във фурна за около 15 минути.













15 коментара:

  1. Много интересна рецепта! Никога не съм опитвала артишок, но изглежда много вкусно. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Зариби ме. Гледах го вчера в Лидл, но реших, че за сега няма какво да го правя...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Спести ми въпроса :) Никъде по супермарйетите не съм засичал, пък дори и по пазарите.

      Изтриване
  3. Страхотно ти се е получило, Кате. В Италия и Франция страшно ядат артишок и се води нещо върховно, там съм яла много, но тук все не улучвам свежи и подходящи екземпляри.
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно изглежда, Кате!
    Усмивки от морето!

    ОтговорИзтриване
  5. И аз не съм опитвала артишок до сега! Но е време със сигурност да поправя тази грешка! И със сигурност ще направя и от твоето пилешко с артишок!!
    Поздрави и прегръдки Катенце!!

    ОтговорИзтриване
  6. Ееее,това си е направо гурме,Кате!Страхотно си го приготвила това цветенце :)
    Честит празник на цялото семейство,миличка!

    ОтговорИзтриване
  7. Започвам първо със страхотната идея и чудесни снимки, Кате -
    интересна, оригинална рецепта и много апетитно представяне!
    Благодаря ти, сърдечни поздрави и хубави майски дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Наистина изглежда красиво и вкусно, Кате! Ще се престраша да опитам артишок май:)

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, с тази рецепта ме спечели за твой фен на вечни времена. Никога не съм опитвала артишок, въпреки, че имах хиляди възможности. Защо? Знам ли :)))))...Непремено ще го опитам. Изглежда чудесно!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Аз веднъж опитах у дома артишок, Кате, но не ми допадна, може би не съм съумяла да го приготвя както трябва! При теб изглежда вкусно!

    ОтговорИзтриване
  11. Наистина разкошно изглежда и като изключим почистването на артишока изглежда лесно приготвянето. Какъв вкус има артишока?

    ОтговорИзтриване
  12. Тъкмо се чудех колко голям трябва да е тоя артишок да завреш цяло пиле в него и ето че се светнах по снимките;) Чудесна идея, Бонбон!

    ОтговорИзтриване
  13. Много обичам пиле в комбинация с артишок, Кате! Само веднъж съм пробвала, де, но ми допада определено и предложението ти ми харесва много!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотни снимки, Кате, и рецепта! :)

    ОтговорИзтриване