Страници

Ашуре със сушени плодове

 


Тъй като ми се иска да доосъовършенствам тази рецепта, ще я запиша само като базова. Така приготвено ашурето много ни хареса, но ми се струва, че има още какво да се желае. Не съм се придържала към определена рецепта, приготвих го на база всичко, което съм прочела и знам за този десерт.


Накисва се 1 ч.ч. жито във вода, да престои няколко часа. Изцежда се, измива се. Вари се в съотношение 1 част жито: 4 части вода. Когато е готово, зрънцата са се разпукнали, а житото е поело водата.(При мен това се случи за 30 минути). Това е момента, в който ми се искаше да има малко повече течност и може би следващият път ще го сваря с повече вода.
Сушени плодове( използвам кайсии, боровинки, смокини и стафиди) се нарязват на дребно и пускат във вряща вода за 1-2 минути. Изцеждат се.
След като е сварено житото се пасира с пасатор, но така, че да останат частички. В някои рецепти 1/2 от житото се претрива през сито или цедка и се разбърква с останалото. Подслажда се на вкус( 2 с.л. захар). Ако има повече течност може да се сгъсти с нишесте, като за целта 1 ч.л. или с.л.( зависи колко течност има) нишесте по избор се размива в малко вода, след което се добавя към житото и като заври се разбърква. За истински вкус на ашурето е добре да се ароматизира с няколко капки розова вода( за хранителни цели!), добавят се отцедените плодове и канела. Разбърква се, завира и се отстранява от котлона. Насипва се в изплакнати с вода купички. Поръсват се с пудра захар и смлени орехи, декорират се със сушени плодове, а на места със зрънца нар. Сервира се охладено.

Няма коментари:

Публикуване на коментар