понеделник, 9 януари 2012 г.

Баница с газирана вода


Рецептата за тази баница ми я даде, една позната леля преди 11 години, спомням си, защото големият ми син беше на 2 годинки. Бях на гости и я опитах за пръв път. Идваше ми да изям цялата тава. Много е вкусна! В тефтера ми съм я записала само „баница 1”. Тогава не съм я правила със сирене Жоси, но сега я направих с него. Нямам представа дали някой е качвал подобна рецепта, единствено срещнах скоро, при Марги подобна рецепта, но има доста различия. Нейната също ми се стори доста пухкава, та може би следващия път ще я пробвам.



Продукти:
1 пакет кори Белла
Плънка:
200 гр сирене Жоси
1 яйце
Заливка:
1 ½ ч.ч. газирана вода / сода /
3 яйца
1 ч.ч. олио


Приготвяне:
Направете плънката като натрошете сиренето с вилица и го разбъркате с яйцето.
В центъра на тава с размер: ... поставете капка олио. Върху олиото поставете малко кръгче алуминиево фолио.
Вземете една кора и с пръсти я надиплете. Сложете я в тавата. Направете това с още две кори.
Първи ред е готов:).
Полейте с две супени лъжици олио и разпределете 1/3 от плънката, равномерно.
Направете втори ред по същия начин.
Сложете третия ред кори. Изсипете плънката, останалото олио/ не се притеснявайте, че много/, и залейте с цялата смес с яйцата и газираната вода.
Изпечете в предварително загрята на 180 градуса фурна до зачервяване.
Извадете и обърнете тавата върху вестници или някаква хартия.
Така ненужното олио ще изтече. Обърнете и извадете баницата.



3 коментара:

  1. Чудесна е баницата :)
    Само не разбрах смисъла на алуминиевото кръгче!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, понеже тавата не се маже с олио, се слага олио в центъра само една капка и това парче фолио. Така са ми казали, така го правя и аз:) Нали знаеш, че съм от прилежните:).Така баницата не залепва отдолу. Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересна и странна технология!Не бях прочела цялата рецепта защото и аз правя баница с газирана вода и реших , че е същата.Но не я обръщам...Току що прочетох няколко подобн рецепти, явно е доста сполучлива техника!Благодаря, сигурно ще пробвам някой път!Поздрави!

    ОтговорИзтриване