сряда, 4 януари 2012 г.

Донъти


Тези донъти направих по рецепта на Габи и тъй като наистина са много вкусни ги публикувам и в моя блог:). Габи, благодаря за прекрасната рецепта! Адаптирано от: http://lasrecetasdegaby.wordpress.com/2009/01/10/%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B8-donuts-doughnuts/

Продукти:
тесто: 500 гр. брашно
80 гр. захар
щипка сол
20 гр. мляко на прах
2 пакетчета суха мая, Dr Oetker
230 гр. топла вода / не гореща/
1 яйце
40 гр. маргарин
1 ванилия

За декорация:
-глазура от 3 с.л пудра захар, разбъркани с няколко капки лимонов сок и вода.
-течен шоколад
-сладкарски топчета, Dr Oetker
-филирани бадеми



В купа смесете сухите съставки- пресятото брашно, захарта, солта, млякото на прах, сухата мая и ванилията. Разбийте яйцето и го добавете към сместа. Добавете и топлата вода.
Разбъркайте добре и оставете да ферментира за 5 -10 мин.
Добавете маргарина и разбъркайте всичко. Месете докато тестото спре да лепне по ръцете и стане еластично и гладко като добавяте брашно, колкото е необходимо.
Оформете тестото на топка, покрийте го с прозрачно фолио и оставете на стайна температура да втаса около 45 мин.
Разстелете го на намаслена повърхност и го разточете на кора с дебелина 1 см.
Изрежете донътите и ги оставете върху готварска хартия за печене да втасат още около 45 мин.
Загрейте олио в дълбок тиган. Намалете котлона тъй като донътите лесно изгарят. Изпържете ги от двете страни, на средна степен, до златисто.
Извадете ги върху кухненска хартия да се отцедят от мазнината и още топли ги намажете с глазура.
Аз напълних някои със течен шоколад и ги поръсих с пудра. Други намазах с течен шоколад отгоре.



Направено от вас!!!:

Ето тук, може да видите чудните донъти на Марин Колев.

***
А тези сподели Вили, като ме очарова с декорацията:



14 коментара:

  1. Candy, нямаш умора,момиче! Може ли съблазън след съблазън. Изглеждат много лесни тези донати,а аз да си призная не съм яла до сега. Преди години ги имаше в града ни, голяма мода бяха, но докато се наканя да ида да опитам и закриха заведението. Следователно трябва да си направя :)
    Поздрави и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Нинче! На нас много ни харесват, особенно на децата, а това е голяма шестица за мен:). Много са меки и пухкави.

    ОтговорИзтриване
  3. О, Candy, върхът си просто! Как си ги наредила само, толкова са съблазнителни! Ако ги види малкият, няма да спи, докато не му направя! :)
    Чудесни са, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  4. Много хубави са станали донатите, и като чета колко лесно се приготвят ми се иска да се пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  5. Мария, Дианче, лесни са и приятни за правене, а за хапване да не говорим. Любими са ни. Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Канди, просто незнам как съм прпуснала тези страхотно донати. Наказанието ми май ще е да си ги приготва, че може и да не са останали....
    Чудесни са станали и толкова пухкави.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Разкошни са! Обичам от малка понички, много обичам. Абе, обичам си пърженичко, макар че предпочитам някой друг да ги пържи, а аз само да се наслаждавам :))
    Благодаря за рецептата!

    Виждам, че докато не съм скиторила из нета, много вкусно нещица си измайсторила! Поздравления :)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за рецептата, супер станаха ^^b ( http://www.sayanmk.info/2012/03/do-nots-d.html )

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, че сподели, станали са страхотни!

      Изтриване
  9. Разглеждах доста рецепти за донъти,но твоята определено ме впечатли,още повече снимковия материял...като ги приготвя ще споделя мнение!Благодаря ти за рецептата! :)Поздрави Виолина

    ОтговорИзтриване
  10. Имам един въпрос! С каква дебелина трябва да се разточи тестото? Съжалявам,ако въпроса ми е глупав,но никога не съм правила тесто.Изпитвам ужас от рецепти в който пише"и брашно колкото поеме" хаха затова се бях отказала тотално от тестото.Реших обаче да се преборя с това,като започна с донатите :) Виолина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Написала съм , че е с дебелина 1 см, явно не сте обърнали внимание! Със сигурност ще се получат:). Когато правите тесто, спазвайте всичко, което е отбелязано и не би трябвало да имате проблем. Освен това хубавото на кулинарните блогове е, че рецептите са направени и тествани. Пожелавам ви успех със всяко тесто, всеки има пръв път! Освен това рецептата за донътите съм адаптирала от друг блог, което означава, че е изпитана много пъти. А и тук SayanMk в коментарите е споделил, че са станали супер. Хубав ден!

      Изтриване
  11. Сухо мляко нямам може ли да го заместя със прясно

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, че може:). Заменете водата с прясно мляко. Може и да разредите наполовина мляко, наполовина вода.
      Поздрави!

      Изтриване