четвъртък, 19 юли 2012 г.

Палачинки с грис


Може малко да прекаля с рецептите с грис, но открих тази рецепта на опаковката и силно ме заинтригува.
Първо с превода се затрудних, докато ги напиша всичките тези неща без подходящите букви, но пък правописния си знае работата, "може би имахте предвид еди какво си...". Справих се успешно! И изведнъж се сетих, че производителите си имат сайт с рецепти, откъдето щеше да ми е по-лесно:). И там я има рецептата само, че с ягодов сос.
Само малко се позачудих защо се накъсват тези палачинки, нали са палачинки, та се разтършувах из нета, разбрах, че така трябва, правилно е. И попаднах на една рецепта, в която пък се добавят и яйца, та реших да добавя и аз.
И тъй като все пак рецептата не е моя измислица посочвам трите източника:



опаковката на продукта,

сайта на продукта

essen und trinken



Продукти:
*Посочвам количествата за цялата доза, но аз направих полувин.

500 мл прясно мляко
щипка сол
250 гр грис
2 яйца

30 гр захар на пясък
1 пакетче ванилена захар
Стафиди на вкус

100 гр краве масло

пудра захар(за поръсване)


Сложете млякото, солта и захарта в тенджерка на котлон да заври.
Като заври, отстранете от котлона и добавете гриса на тънка струйка, при непрекъснато бъркане.
Върнете на котлона, на слаб огън и варете до сгъстяване, като разбърквате непрекъснато./ Сместа е гъста, много/.


Отстранете от огъня и добавете стафидите, ванилената захар.
След като се охлади леко, добавете и яйцата и разбъркайте добре.
Внимавайте сместа да не е гореща, за да не се сготвят яйцата!
Загрейте на котлон тиган с масло и изсипете сместа.
Накъсайте с помощта на дървена шпатула или лъжица на по-едри парчета.
Запържете добре от всички страни.


Изсипете ги в чиния и ги поръсете с пудра захар.
Поднесете със сладко или ванилен крем.
Много са вкусни!



*Във връзка с тази рецепта, да попитам как е правилно да се пише "един" или "една" грис? И също така гриса или гриста?
Навсякъде срещам различно, но пък нали казваме пшеничен грис в м.р.. Аз обикновено го пиша в м.р., но все пак... Не съм сигурна вече кое е правилно, затова моля някой компетентен да сподели, за да не се излагаме:)

16 коментара:

  1. Привет.
    Последно време се научих за всичко което се съмнявам да потърся информация в интернет. Както се казва "Питай чичко Гугъл".
    Та ето какво пише в Уикипеидя
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%81

    ОтговорИзтриване
  2. Няма да ти кажа как е правилно да се пише : "един" или "една" грис,за да не те объркам,но и няма смисъл при положение,че резултатът с гриста е прекрасен:))Много ми харесаха тези палачинки,Кате!Прекрасна рецепта:))

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, почти същото си помислих, като ти видях новата рецепта в блогрола :)) "Ей Катето сега ще ни обсипе с рецепти с грис". Но и тази, като пилешките крилца заслужава внимание. Интересни са тези палачинки и ще трябва да се възползвам някой ден от рецептата и да ги направя. Особено след послредната ти снимка :))
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Candy, всичко си обзавела по немски тертип.С немските продукти си направила чудесни палачинки!
    А за въпроса?
    Грис е мъжки род - един пшеничен грис!И според мене правилно е да се каже-грисът, ако той е главното действащо лице,т.е подлог в изречението!Да е жив и здрав учителя ми по български език и литература до 8 клас - Хаджиев! Дано съм била полезна!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате,приличат ми на Кайзершмарн,но с грис-т.е. много съблазнителни!
    Днес ни затрупваш с вкусни десерти,изкусителка такава!
    Поздрав с усмивка!

    ОтговорИзтриване
  6. Бонбон, не съм на "ти" с гриса, но твоите палачинки са изкусителни!
    А такава опаковка не съм срещала!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Много интересни палачинки! За първи път виждам тази рецепта, но изглеждат доста апетитни! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Ей бонбон и за мен са новост, но ми звучат много вкусничко!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  9. Катенце, ма много красиво и примамливо изглеждат и си се справила чудесно с превода и направата на тези страни палачинки.
    Целувки!:)

    ОтговорИзтриване
  10. Е това е нещо много оригинално!
    Звучи ми вкусно и изкушаващо!
    Поздрави и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
  11. Много вкусно звучи! Ще се пробва непременно :)

    ОтговорИзтриване
  12. Аз много обичам грис, но досега съм го опитвала само в класическия вариант с мляко. Със сигурност ще ми хареса и под формата на палачинки. А и в комбинация с шоколад изглежда много примамливо!

    Прегръдки и пожелания за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Грис обичам под всякакви варианти,така че и този ще ми допадне.Особено подплатен с нещо сладичко...
    Хубав ден,Кате!

    ОтговорИзтриване
  14. Tiene un aspecto muy rico genial receta,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  15. Тази рецепта е чудна, аз в Австрия съм яла така приготвена палачинка и после си намерих и тук рецептата и направих, страшна вкуснотия! Единствената разлика е, че моите не бяха с грис, но ще ги опитам!

    ОтговорИзтриване