Страници

Пържен сом


Сомче с лимонче! Ще ме извиняват Катето и Ирма и всички, които не обичат рибки, обаче тази седмица рецептите ми ще са такива:). Всъщност Ирма, не знам дали тази е сред страховитите, но все пак:). Големи сте сладуранки:).
Та преминавам към рецептата.
Първоначално мислех да го изпека цял, обаче бях сигурна, че пържен ще ми хареса повече:). Та го сготвих традиционно, както пържа почти всяка риба, но много вкусно!
Рибата е прясна, около 2 кг.





Продукти:
сом
равни количества царевично брашно и бяло брашно
сол
черен пипер
олио, за пържене




Приготвяне:
Почистете рибата от вътрешностите и я измийте добре.
В интернет "1 во, 2 ро, 3 то" попаднах на много интересен начин за почистване на външната част - с домакинска тел, благодаря за споделената идея! Та започвате да жулите с телчето, докато стане бяла кожата и вече не лепне.


Измийте добре рибата и я посолете.
Оставете я в хладилник ако няма да я пържите веднага.
Нарежете я на порции.


Потопете я в смес от царевично и бяло брашно и малко черен пипер.
Изпържете я от двете страни в сгорещено олио, с ниво в тигана около 1 см.
Извадете върху домакинска хартия да се отцеди.





23 коментара:

  1. Страхотно сомче с лимонче :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесно начало, Катя...
    Изборът, рецептата и снимките са страхотни,
    мога да предполагам и за последващите рибни изкушения:)
    Комплименти и за новите ти предложения,
    сърдечни поздрави и хубави празнични, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Една от любимите ми риби е сомът, а приготвен от теб, с удоволствие ще опитам, Кате! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ааа, Катенеце! Защо, бе мила, го снима това чудовище така зинало в анфас, с тая змийска глава....? Тъкмо си харесах първата снимка и си рекох: "Ехаа, това е за мен!" и ти ме уплаши с последващите!
    Ама, сомче съм яла, без да му гледам страховитата физиономия и знам колко е вкусно. :) Аз съм голям каприз на речните рибки, но месцето на сома харесвам.
    Хм, чак сега погледнах какво си писала нагоре :) Черпя се едно хрупкаво парченце рибка и ти благодаря за вниманието, мила! :*
    От мен целувки и пожелания за спорен и успешен вторник!

    ОтговорИзтриване
  5. Щом е рибка ,там съм :) ! А щом ще има цяла седмица и рецепти няма да те пропусна :) ! Чудно сомче с лимонче ,Катюша !
    Целувки ,Бонбон :* и хубав вторник !

    ОтговорИзтриване
  6. Сомчето с лимонче е чудесно!
    Много вкусна риба!
    Хубав ден,Кате!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате,фотосесията на сома преди да се комбинира с лимона е прекрасна:)))!
    Обичам пържен сом,така че не бих могла да направя нищо по-различно освен да те прегърна :))))))))!

    ОтговорИзтриване
  8. Ах, обожавам пържен сом! Ако ви артиса нещо, хвърляй насам.
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  9. И аз като Мария, ако остане - пращай:) Страхотен и мерси за идеята с телчето, Кате!

    ОтговорИзтриване
  10. Кате, Кате, не мога да не ти се възхитя на ентусиазма, ...аз като една съпруга на рибар и ловец какви ли не чудесии съм виждала, за чутите въобще няма да споменавам, ... та са пробвала разни методи на почистване на риба, като най-предпочитания е да си почисти рибаря рибата на брега....Та въпроса ми е къде го просна тоз 2-ов сом и къде хвърчаха тези люспи? А и как го донесе у дома! В голяма чуденка съм ;)
    Ако мъжът ми види публикацията ти, ще ми развалиш дис циплината у дома...:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, не е 2 метра, а към 2 кг, по-точно 1,900:). Аз 2 метра сом няма къде да побера:)А люспи нямаше. Ама доста жулих, докато се махна това лепкаво нещо. Обаче пък стана чистичък. Страхотна е идеята за почистването, не бях срещала досега този метод и съм благодарна, на 1,2,3 че споделиха.

      Изтриване
  11. Huuuuummmmm... Bateu uma fominha ao ver este prato delicioso :)
    Beijos, e te vejo em meu Blog Márcia (Rio de Janeiro)

    http://decolherpracolher.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
  12. Ама че мустакат красавец:-) и много апетитна порция ни показваш Кате!
    Ние пък обичаме рибка всякаква.
    Поздрави и топла вечер мила!

    ОтговорИзтриване
  13. Ох, момиче, много вкусно си го поднесла!
    Не издържам, отивам да вечерям каквото и да е, че то не се търпи от тези вкуснотии, пък после ще продължа да преглеждам какво сте сътворили :)))
    Прегръдки и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  14. Хахаха и аз се уплаших от този дзвер :))) Немога да приготвям нито месо, нито риба, ако не е направо във вид за мятане във фурната ... признавам си много ми е гадно, преди даже не ядях въобще месо, което аз съм приготвяла, сега маааалко се по разчупих :))
    Иначе сома ти приготвен и сервиран изглежда фантастично Кате, голям майстор си!
    Прегръдки и хубава сряда :)

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте Катя,
    Благодаря, че ни цитирате за чистенето. Нямате си представа колко иначе добри риболовци все още си нямат идея...
    Поздрави Надя & Крис
    П.С. Сигурна ли сте, че сомето е 2 кг? Май е доста под 65 см.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, идеята за почистването е много добра и ще я прилагам на други риби:). Сомът показваше на кантар и за толкова го платихме:) 1,900 кг. Беше някъде между 50-60 см с опашката и главата. Не знам на снимките как се разпознава колко е дълъг, но толкова беше. Масата ми е 110 см, имайки в предвид, че заема малко над половин маса, предполагам е толкова. Всъщност не мисля, че това има някакво значение, важното е, че вашата идея за почистването е много добра и се харесва на много хора. На риба не ходя и понятие си нямам от тегло, размер и т.н.:)

      Изтриване
    2. Исках да ви благодаря и във вашият блог, но под публикацията не може да се пише коментар!

      Изтриване
    3. А, няма проблеми, цитирането е достатъчно :-)

      Щом и масата е 110, значи и сомето е горе-долу толкова. Не знаех как да подхвана темата и за това така отдалече. От една страна много браковци мрежарят и после пускат маломерна риба по магазините. Хората не знаят и пазаруват. От друга, сом под около 2-те кила е само една глава и опашка.
      Поздрави

      Изтриване
    4. :), ами на мен ми стана много интересно съотношението между тегло и дължина, не съм се замисляла. Това е много хубаво, изобщо в блога ви има много интересна информация, явно сте наистина професионални риболовци. Затова взех по-голям сега, защото преди време бях купувала един 1,200 и наистина беше само глава и опашка едва изкарах 4 котлета. Благодаря ви за инфото, много е полезно всичко, което споделяте! Поздрави и хубав празник утре, сигурна съм, че ще го отбележите супер!

      Изтриване
  16. Катее,направо идвам у вас за празника :))
    Прегръдки и хубав празник мила

    ОтговорИзтриване
  17. ДА ВИ ДОБАВЯ, ОЩЕ ЕДНА ХИТРИНА , ЗА БЪРЗО ПОЧИСТВАНЕ ОТ СЛУЗТА== СЛАГАТЕ ОЦЕТ В ЧИНИЙКА ЗА КАФЕ, ПОТАПЯТЕ ТЕЛА ВЪТРЕ И ТЪРКАТЕ, ИЗЧИСТИХ Я ЗА 5-10 МИНУТИ!! УСПЕХ !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дороти, благодаря, че се включихте със съвет. Поздрави!

      Изтриване