Страници

Калкан със зеленчуци


Досега бях правила само пържен калкан. Много вкусна риба е.
В "Черешката на тортата" гледах Кристина Димитрова как приготви печен калкан със зеленчуци.
Реших този път да го изпека на фурна.
Принципно тази риба показва най-добре вкуса си по този начин. Но и пържен си го обичам.:)
Както и да го приготвите - все ще е вкусно според мен.

В едно предаване преди време може би по Фиеста като че ли, съм гледала как предварително запържиха аншуа и добавиха зеленчуците, та промених малко метода на приготвяне.






Продукти:
1 калкан
сол
черен пипер

3 картофа
2 моркова или бейби моркови
1 глава чесън, разрязана напречно на две/ използва се само едната полувина
1 с.л. с връх каперси
3 бр. аншуа от косерва
лайм
лимон
зехтин или олио
стръкче розмарин
100 мл вино



Приготвяне:
Почистеният и измит калкан осолете и поръсете с черен пипер.

В тиган загрейте олиото/зехтина/ и сложете аншуата. Бъркайте докато се разпадне. добавете картофите, на кубчета; морковите; чесъна. Оставете на котлон докато омекнат.
Добавете каперсите и разбъркайте.
Нарежете лайма на кубчета и го разбъркайте със зеленчуците.



Намажете тава с олио и поставете калкана.
Отстрани сипете зеленчуците. Сложете розмарина.
Полейте с виното.
Завийте плътно с фолио и печете на 200 градуса за около 40 минути, зависи от големината на калкана.
Отстранете фолиото и запечете за 5 минути.



Сервирайте рибата с парченца лимон и зеленчуците.


Пожелавам ви прекрасна нова седмица!

17 коментара:

  1. Успешна и вълнуваща нова седмица Бонбонче!
    не коментирам рецептата, ти знаеш защо!
    целувки*)

    ОтговорИзтриване
  2. Колко страшна изглежда тая риба, Кате, колкото е вкусна! Това не го знам, чувала съм! :)
    Аз имам една странност, която кара хората да се смеят: ако някоя риба ми изглежда ужасяващо, не мога да я ям - просто изпитвам страх да я пъхна в устата си! Трябва да не знам каква е, за да я опитам. Така че много вкусни рибки съм пропуснала. И каперси не обичам... Ужас, нали? :)) Не искам да кажа нещо лошо за рецептата ти, но това не е храна за моята уста. Какво пропускам, няма и да разбера.
    Обаче ти желая хубава седмица, мила и много слънчево настроение, напук на прогнозите! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен е станал ,Кате! Никакво значение как ще е приготвен, много обичам риба:) Хубава седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Много вкусно излежда рибката, Кате! Чудесна рецепта! Успешна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ах, как ми се плези тоз калкан от тавата....обожавам го!А твоят е станал фантазе!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  6. Кате,прекрасни снимки си ни поднесла,сладурке:)Калкан не съм опитвала до сега,но определено ме заинтригува!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудна ти е рибката, Кате! Така е и запеченка, а сигурна съм - и много ароматна.
    А Кристина Димитрова не можа да се справи с рибата, каквото и да си говорим. Въртя калкана, кълца го, накрая напълни тавата със сос.
    Заради твоя обаче може и да се пробвам с калкан, нищо че гледа страшно, както Ирма казва.
    Хайде поздрави най-сърдечен с пожелание за хубава и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате, страхотно си я приготвила!
    Идеята за добавяне на каперси, определено е подобрила вкуса!
    Благодаря ти, че сподели!

    ОтговорИзтриване
  9. Una delicia está de lujo un plato muy saludable,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  10. Любимата риба на моя дедко!
    Аз също я обичам ама никога не съм я пробвала по този начин все пържена си я хапваме. Та като се наканя да купя ще си я направим тази рецепта ,много ми хареса.
    Прекрасна нова седмица ,и силно те прегръщам!

    ОтговорИзтриване
  11. Супер рецепта ,Кате ! Непременно ще я направя ! Целувки ,мила и хубава седмица !

    ОтговорИзтриване
  12. аууу звучи много вкусно Кате!
    Не съм яла калкан,а и не съм виждала тук по рибните магазини (може в големите вериги )
    с удоволствие ще хапна от твоят да знаеш :))
    хубава вечер мила

    ОтговорИзтриване
  13. Ohhhhhhh ...sehr leckeres Rezept....ich liebe Steinbutt aber der ist hier nur schwer zu bekommen.
    Ich wünsche dir noch eine schöne Woche
    LG
    Martina

    ОтговорИзтриване
  14. Боже, Какво угощение;)
    Браво, Бонбон, иска ми се да опитам. И ще го направя. Ако успея, още за този Никулден, че не понасям шаран;)Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Чудесно си приготвила рибката, Кате, много вкусно звучи и изглежда. Комплименти!

    Поздрави и лека нощ от мен!

    ОтговорИзтриване
  16. Ау, как сърдито гледа тоя рибок от тавата.. а как вкусно звучи само! И на мен много ми се ще да опитам от тази рибка, а печените зеленчуци винаги са добра компания! И едно хубаво винце :)

    ОтговорИзтриване
  17. Тази риба съм я хапвала само пържена и е много, ама много вкусна. Вкусно предложение и за печена, много ми хареса. Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване