Страници

Рибена чорба - от сом с крутони рибки


От сомчето, отделих главата и опашката, защото съм чувала, че най-вкусната чорба ставала с тях.
Рецептата е същата като за чорба със шаран, която съм показвала тук, този път добавих ориза:)



Продукти:
глава и опашка на сом
2 картофа
1 голям морков
1 глава лук
2 с.л. ориз
пащърнак 1/4 глава
целина 1/4 глава
черен пипер
сол
вегета
чубрица
джоджен
дивисил

За сервиране: крутони - рибки, приготвени от хляб, нарязан на филийки и от тях изрязани фигурки, които се запичат в леко намаслен тиган.



Приготвяне:
Измийте добре рибените парчета и ги сложете в тенджера с вода да заври. Като заври изхвърлете водата.
Измийте отново внимателно рибата и налейте студена вода.
Оставете да се свари на средна температура за около 20 минути.
Извадете месото и прецедете бульона.

В тенджерка загрейте олио и добавете нарязаните на дребно зеленчуци и ориза, задушете до стъкловидност на ориза. Налейте към тях бульона и оставете да се варят на котлон за около 20 минути.

Внимателно отстранете костите и добавете месото в тенджерата.
Като се сварят зеленчуците посолете и добавете подправките.
Оставете още малко на котлона и сервирайте.


4 коментара:

  1. оофф Кате, много обичам рибена чорба!
    Чудна е тази твоята!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз обожавам рубената чорба. Веднага се нареждам с лъжицата :)

    ОтговорИзтриване
  3. ехее ,супер чорбичка!
    не съм правила,но изглежда много апетитно!
    Прегръдки и хубава вечер мила

    ОтговорИзтриване
  4. Много вкусна супичка, но най ми харесаха крутоните! Къде ги измисли толкова оригинални! :)))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване