Страници

Сладки картофи на фурна и картофено пюре


Преди години пробвах тези картофи, но пържени и не ми допаднаха, имаха вкус на пържена тиква. Не, че съм пробвала, но предполагам:).
Сега отново се изкуших да си взема 2 картофа, големи са доста, така , че 2 бр. са достатъчни.
Определено пак ще кажа, че имат вкус на тиква, но приготвени по този начин вече ми допадат много повече.
Едното ми предложение е за класически пържени картофи на фурна, като ги приготвих по рецептата за зеленчуците от Фритата а другото е за класическо картофено пюре.



Пържени сладки картофи на фурна

продукти:
1 голям сладък картоф
няколко с.л. зехтин
сол
по желание черен пипер, сухи подправки




Приготвяне:
Обелете картофите и ги нарежете на пръчици.
Поставете ги в тава, застлана с хартия за печене.
Поръсете със сол и зехтин и по желание черен пипер или подправки.
Изпечете в предварително загрята фурна на 180 градуса, за около 30 минути.
Сервирайте топли.




Картофено пюре от сладки и обикновени картофи

Продукти:
Може да променяте съотношението на картофите, аз ги направих с повече обикновени картофи.

1 голям сладък картоф
5 картофа
прясно мляко, до желаната гъстота
краве масло
сол
черен пипер


Приготвяне:
Сварете картофите в леко подсолена вода и ги оставете да се отцедят. Обелете ги.
Пасирайте картофите, като добавяте към тях прясно мляко, докато получите желаната гъстота. Добавете краве масло, сол и черен пипер и разбъркайте добре.



4 коментара:

  1. Обожавам домашни пържени картофи. Избягвам всичко пържено от години, но се намира начин да бъда изкушена. Ето това направи с мен за пореден път, Кате, изкуши ме. :)))
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Супер са картофите Кате! И аз ги правя по същия начин. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Не е необходимо да ги пържете в олио. Нарежете ги и поставете в тавичка, малко зехтин, сол, чер пипер и риган. Печете във фурната. Стават много вкусни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В тази рецепта са печени на фурна, не са пържени. Наистина със зехтин и подправки стават разкошни. Благодаря за коментара, поздрави!

      Изтриване