Страници

Яхния от свинско месо с грах

Дата на публикуване: 09.10.2012 г.
Дата на обновяване: 02.06.2019 г.



Тази рецепта е от мама, от българската кухня. Преди време готвих телешко с грах, ама нещо не било като на майка ми:). Питам аз как се прави, мама ми казва:”ами, че аз рецепта нямам! Всеки път различно.” А сега, де?! Накрая обаче разкрих тайната. Едва ли е нещо ново за повечето кулинари, но предполагам, че има и начинаещи, а записвам и за мен, като стана баба да готвя вкусни манджи!:)


Продукти:
500 гр свинско месо за готвене (плешка)
*500 гр грах ( замразен, пресен или от консерва)
1 глава лук
1 с.л. брашно
1-2 ч.л. червен пипер
сол, на вкус
200 гр нарязани домати (може и от консерва)
3-4 с.л. олио
копър( пресен или сух)


Приготвяне
:
Месото се нарязва на кубчета. В тенджера се загрява олиото и месото се запечатва от всички страни. Добавя се лукът, нарязан на ситно и се задушава до омекване.
Добавя се брашното, бърка се 2-3 минути и се добавя червения пипер. Разбърква се, веднага се прибавят доматите и отново се разбърква. Налива се 1 л гореща вода и се посолява на вкус.
*В случай, че грахът е пресен и му е необходимо варене се добавя в този момент.
Похлупва се и оставя да се вари до готовност на месото. Добавя се грахът( ако е от консерва или замразен) и се вари за още 10 минути. Поръсва се с пресен или сух копър и се поднася.

26 коментара:

  1. Много вкусно и любимо,Кате!Бондюел ползвам и аз задължително,но и малко чесънче слагам!
    Красиви цветенца!Хубав,цветен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, ами това с чесъна е добра идея, ще се възползвам. Приятна вечер!

      Изтриване
  2. Вкусна гозба,Кате!
    Скоро не съм правила.
    Цветята са чудесни!
    Хубав ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами вече май ще започва сезона на манджите, та да се подсетим:)Приятна вечер, Мирче!

      Изтриване
  3. Катенце много обичам и аз така я правя тази манджичка само дето слагам две три скилидки чесън и направо сурово в гърнето не за друго но е по лесно мяташ го във фурната и забравяш:)))
    След малко ще пускам една твоя рецепта дето правих;:)Стана супер Благодаря ти!
    Силни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И ти като Роси, ама и гърненце, ох леле!:) Видях скаморцата - голяма вкусотия! Благодаря и на теб, за вкусотийките!

      Изтриване
  4. Цветята и идеята да записваме най-обичаните от семейството ястия са отлични! Ето, дъщерята е вече семейна, самостоятелна, но пак ме пита понякога като тебе, "как точно готвиш мамо?" това или онова, затова взимам пример от теб и стартирам и аз документирането им, кратко и точно.
    А грах много обичаме и у дома Кате. Кой с месце, кой постен, но винаги се приема радушно. И аз като Роси му добавям 1-2 скилидки чесън + половин рендосан морков, заедно с лука. Другото различно при мен е, че брашното е накрая и преди сервиране ръся магданоз.
    Слънчеви усмивки ти пращам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Задължително направи тази категория! Усещам аз как готвя какво ли не, но като си сготвим нашите манджички, всички облизват чинийките, а при толкова модерни ястия ще вземем да ги забравим, затова трябва да си ги пазим, всеки по негов вкус. И твоят вариант ми харесва! Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  5. Чудесно ястие! Слънчев ден! :))

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотни цветя, а манджичката е супер вкусна:) И няма как щом е от мамините:)

    ОтговорИзтриване
  7. Катеее, ще си счупя пръстите по клавиатурата да бързам да видя какво е това Pork and Beans, а то грах с мЕсо.
    Защо така го покръсти, девойче? Ако го чуе майка ти няма да си го познае :))))
    Много обичам грах. Обаче Бондюел ги конкурирам, моите консерви са по-хубави :)
    Манджата изглежда много апетитно. и МНОГО СЛЪНЧЕВО НАСТРОЕНИЕ С ТОВА ЦВЕТЕ СТРУИ ОТ СНИМКАТА (ИЗВ. ЗА КАПС-ЛОК)
    ХУБАВ И СЛЪНЧЕВ ДЕН ДА ТИ Е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :):):) Пепчо, да задам и аз автоматично публикуване и то гледай какво стана:):):). Поправих вече, мама едва ли е видяла:)! Аз твоите консерви ги знам, ама ги няма на пазара:)Приятна вечер!

      Изтриване
  8. Здравей! Благодаря ти, че сподели рецептата за това вкусно ястие! Много обичам грах :). Хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    2. Rose, радвам ,се че ти харесва! Току що бях при теб, чудесно градче:) Приятна вечер!

      Изтриване
  9. И гозбицата вкусна и цветята прекрасни! Предполагам и те са от мамината градина! :)
    Кате , сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Страшно много обичам грах. С месо, без месо, все тая- грах да е. Но любимата комбинация ми е с телешко.
    Прекрасни снимки и изглежда толкова апетитно, че ми иде да си топна една хапка през монитора.
    Лек и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Катенце, както препускам напоследък, рано-рано предизвика стържене на стомаха с тази мнооого обичана рецепта!
    Цветята са много красиви!
    Прегръщам те мило момиче и ти пожелавам един чудесен ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Ами чудна манджичка:) Много обичам по тази технология, макар в последно време да го правя на фурна, ама друго си е запърженко:) Как ми се прияде, значи :))))

    ОтговорИзтриване
  13. Здравейте, за втори път в рамките на две седмици правя свинско с грах, сега в момента дори, като за експеримент добавих и 20 мл червено домашно вино, което добавих към свинското непосредствено след неговото запържване и това на лука. Освен това към доматеното пюре добавих бульон от зеленчук, добавих чесън на прах и малко чубричка стрита ... другото е както при вас, а за граха, аз също се доверявам на Бондюел. Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Интересно звучи и следващият път ще експериментирам и аз. Честита Нова година!Благодаря за коментара!

      Изтриване
  14. Здравейте, извадила съм граха на плота и съм се разровила из рецептите, да хване окото нещо интересно и... Хоп.. една хубава снимка с прекрасни цветя, а рецептата щом е от мама, няма как да се подмине. Започвам да творя. Благодаря за хубавата рецепта. Спокойна вечер.
    от Алби

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за красивия коментар, Алби! Все по-рядко хората намират време за мили думи и благодарности, а това вдъхновява. Приятна вечер и вдъхновяваща есен Ви желая! Екатерина

      Изтриване