вторник, 11 декември 2012 г.

В очакване на Коледа: Сладки гъбки и Една прекрасна изненада


По Коледа се случват чудеса! И отново имам доказателство за това: получих изненадващ подарък от Ивето! Преди време се включих в играта "Предай нататък". Не мога да опиша как се изненадах, когато в ръцете си държах един прекрасен пакет, а като го отворих...вижте какво открих:



Прелестна елхичка и снежинка, и картичка, и пожелание и много празнично настроение!
Иве, благодаря ти! Невероятна си!
В унисон с подаръка е и днешната ми рецепта, която също е вдъхновена от Ивето и нейните прекрасни гъбки! Тестото ми е с различна рецепта, същата като за ванилените рогчета, но оформянето го видях при Ивето.



Продукти за 30 бр.:
50 гр бадемово брашно
140 гр брашно
35 гр захар
100 грама масло
1 яйчен жълтък
2 пакета ванилена захар Dr Oetker

пудра захар за поръсване

Приготвяне:
Пресейте брашното в купа, добавете бадемовото брашно, ванилената захар, захарта, маслото, нарязано на парченца и жълтъка.
С бързи движения на пръстите замесете тесто, по-скоро се получават маслени трохи.
Направете на топка, завийте във прозрачно фолио и оставете в хладилник за около 2 часа.
Извадете тестото и направете топчета, примерно с диаметър 2 см.
Вземете някаква малка бутилка или капачка, потопете я в какао и натиснете върху всяко топче, за да оформите пънчето на гъбката.





Подредете ги на разстояние върху тава, покрита с хартия за печене и ги изпечете в предварително загрята на 170 градуса фурна, без вентилатор, за 10 минути.
Извадете ги и ги оставете много внимателно върху решетка или друга повърхност да се охладят. Докато са горещи са много крехки и лесно се чупят.


25 коментара:

  1. Ухааа, колко добре ми идват сладчиците за сутрешното кафенцеее....
    И при Дивето ми харесаха и тук не мога да ги пропусна!
    Много е красива елхичката, честито за подаръка:)
    Целувам те и ти пожелавам чудесен ден*)

    ОтговорИзтриване
  2. Kьше, и аз си взех с кафенцето!
    А елхичката е чудесна и Дивето, също!
    Моята вече е накипрена на видно място!
    Прегръдка и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз съм с кафето така ,че не мога да пропусна тези невероятни сладки!
    Кате, мнаго оригинален подарък,чудесна изненада!
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Я, как ме подсети - това са любимите сладки на моята половинка! Ей, как ще го изненадам довечера!
    Благодаря ти, Кате!
    Подаръкът е много мил и красив!
    На Ивето гъбките ми приличат на манатарки, а твоите са печурки като гледам :)) Взимам и аз една за моето кафе ;)
    Приятен ден ти пожелавам! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  5. много са симпатични тези гъбки!Ама ти умора нямаш, не смогвам да прочета всички интересни вкусотии!Поздрав, Кате и хубав снежен ден:)

    ОтговорИзтриване
  6. gıbkite sa prekrasni,moite si çakat reda ,pravya gi s nişeste ,opitay imoite mila Candy.

    ОтговорИзтриване
  7. Моите любими гъбки !
    Честита изненада страхотна е Катенце!
    Гъбките са прелестни !
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасни са и сладките, и подаръкът от Ивето! Прегръдки и за двете! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Тюх, тия пощи защо така ми накланят елхите ааааааа :( все едно буря ги е вяла:D
    Катенце, твоите гъбки са по-сладурски от моите :Р

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иве, толкова е красива, на мен така наклонена ми харесва повече:), мога да я изправя ако искаш, ама аз не искам:):):) Погледни я каква красавица е! А гъбките станаха наистина много сладурски, малко се разпукнаха, ама нали са печурки:):):)Още веднъж, Благодаря!

      Изтриване
  10. Много мил жест и чудесен подарък! Сладките са страхотни! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Ехе, страхотен подарък и мн мил жест! И гъбките изглеждат добре, как да не му стане коледно на човек като намине оттук:)

    ОтговорИзтриване
  12. Прекрасни гъбки, Кате!
    Жив спомен от време оно, когато нямаше сладки по магазините и правихме с капачка от червило :))
    И страхотен жест на Ивето!

    ОтговорИзтриване
  13. Много обичам тези гъбки...а подаръка ти е много хубав.
    Приятен ден,Кате!

    ОтговорИзтриване
  14. Кате, тези гъбки ми напомнят за детството. Зимата редовно помагахме на майка ми в правенето им. Чудни са! А елхичката е уникална! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  15. И днес : честит подарък :) ! Порадвай му се от сърце , Кате ! Много красива елхичка ! А гъбетата са като истински :) ! Браво ! Кошнички таквиз видях в нашия супермаркет и не си купих , май ще прибягам да видя дали не са останали ! Много са красиви на снимката :) !
    Целувка ,Бонбон :* !

    ОтговорИзтриване
  16. Честото ти подаръчета Кате, ДИвето е голяма майсторка :)
    Сладките ти са чудни!
    Прегръдки и хубава вечер Катенце!

    ОтговорИзтриване
  17. честита изненада миличка!!!
    ах тези гъбки!!!
    от дете започнах да правя маслени гъбки,много ги обичах!
    Прегръдки и хубава вечер

    ОтговорИзтриване
  18. Гъбките са страхотни :) и поздравления за подаръка :)

    ОтговорИзтриване
  19. Много са красиви и вкусни! И са хубав спомен!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  20. Прекрасен подарък, Кате, от чудесен човек! Как да не му се радва човек и как да не е щастлив... :)
    Гъбките са толкова сладурести и съблазнителни, че вече посягам да си взема за утре сутринта за кафето ми... :)

    Прегръдки, Кате и прекрасна сряда от мен!

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря ви! Наистина прекрасен подарък! Весели предпразнични дни и на вас!

    ОтговорИзтриване
  22. Страхотна изненада си имаш,Кате!Честито!
    И гъбки бих си "набрала" в тази кошничка,още топли-топли!Чудесни са!
    Хубав ден,мила!

    ОтговорИзтриване
  23. Много е хубаво, човек да получи изненада! А ти имаш страхотна! Честито!
    А гъбките са чудесни, малко по-различни от моите и ще опитам следващия път по тази рецепта!
    Много красива първа снимка!

    ОтговорИзтриване
  24. Изненадващо и красиво подаръче Кате!Тръпката е уникална:) Честито!
    Гъбките ти са чудесни:)Някога и аз съм ги правила!
    Първата снимка ме усмихна... гениална си!

    ОтговорИзтриване