Страници

Къкринско ханче, в Памет на Левски


Днес се отбелязват 139 години от обесването на Левски. Цяла България отбелязва тази дата с различни прояви.
Ние посетихме Къкринското ханче - музей от 100-те национални исторически обекта.
Тук е отседнал Левски преди да бъде заловен. След обесването му ханчето е изоставено, а в края на 19 век е унищожено от пожар. По-късно е възстановено и превърнато в музей с национално значение, с етнографска и историческа стойност.



Вековният бряст, свидетел на залавянето на Апостола. На 17 февруари, 1997 бряста е съборен от природна стихия, но е изправен и консервиран от специалисти.


Кръчмата




паралийката, на която са вечеряли


конюшнята, през която е избягал към задния вход


плета, на който се оплита и е заловен


12 коментара:

  1. Благодаря ти за разходката! нямаше да видя всичко това иначе!Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз като Траянчето благодаря за разходката!

    Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Поздравления, Бонбон!
    Явно някъде наоколо зимуваш:)
    И е срамота, че още не съм завела децата дотам...
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  4. Много хубави снимки си направила!

    ОтговорИзтриване
  5. И аз не съм ходила до там, много ти благодаря за разходката и хубавите снимки Кенди :)
    Много хубава нова седмица ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  6. Хеййййй..... Кенди, чудесна публикация!! Напомни ми много за нашата история и .... ме отведе при Къкринското ханче! Там съм ходила като дете, но.... още живеят в мен спомените! Много топло ми стана на душата от твоите снимки.... прекрасни са! Благодаря ти сърдечно за тях!!!
    Нека идната седмица да е много щастлива за теб и .... да е изпълнена с приятни и незабравими моменти! Прегръщам те силно!!!

    ОтговорИзтриване
  7. А аз, за срам голям, още не съм посетила това ханче. Благодаря за разходката, Бонбонче :)
    С пожелание за слънчева седмица :)

    ОтговорИзтриване
  8. И аз благодаря за виртуалната разходка мила!
    Ходила съм като дете там!А когааааа..... беше това?Срам ме е да кажа!
    Хубава и топла седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. И аз не съм ходила там. Със сигурност ще го впиша в списъка с местата, които трябва да бъдат посетени.
    Благодарности, че ни разказа за вашето посещение там, Канди!
    Много хубави снимки!
    Поздрави и пожелания за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. И аз не бях ходила от дете. Тогава ни водеха на екскурзии:). Наистина като попаднеш на такова място сякаш се връщаш назад във времето. Може за някои от вас да е далече и затова да не сте го посетили, но вие пък сте близо до други дестинации, които аз засега гледам само на снимки:).

    ОтговорИзтриване
  11. Канди,благодаря мила за това преклонение пред Апостола,благодаря че чрез снимките ти посетих това историческо място
    поклон пред паметта на този велик човек
    прегръдки мила

    ОтговорИзтриване