Страници

7/14 Валентинки - Киноа със зеленчуци


Киноата е царицата на зърнените култури. Това се дължи на фактите, че е богата на качествени протеини,съдържа всичките незаменими аминокиселини, фибри, фосфор, желязо, магнезий, не съдържа глутен.



Продукти:
1 / 2 ч.ч. моркови
1 к.ч. киноа
1 / 2 ч.ч. зелен лук
1 / 4 ч.ч. зехтин
1 / 4 ч.ч. целина, глава нарязана на кубчета
2 скилидки чесън, смачкани
1 / 4 ч.ч. зелена чушка, нарязана на кубчета
сол на вкус


Приготвяне:
Измийте киноата с гореща вода няколко пъти, помагайте си с цедка. Това се прави с цел премахване на горчивината.
Сложете изцедената киноа в съд и я залейте с 3 к.ч. вода. / съотношението при варенето винаги е 3:1/ . Сварете за 20 минути. Киноата увеличава обема си тройно и поема всичката вода.
Сотирайте нарязани зеленчуци в зехтин, така, че да запазят свежия си вид. Добавете зеленчуци към киноата и разбъркайте . Добавете сол на вкус.
Изсипете сместта във формичка сърце / аз използвах сърце от малка метална кутия Линд/ , притиснете добре и обърнете върху чиния.

21 коментара:

  1. Бонбонче, срам не срам, ще си кажа, че не съм опитвала киноа :) Какъв е вкусът, за да знам дали домочадието ще я приеме като част от менюто :) Прегръдки и хубав ден от мен!
    П.П. Отворих блогчето ти още в 9 и чаках да видя какво си ни приготвила днес :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз за пръв път правих. Истината е, че има собствен вкус и на нищо досега опитвано не ми прилича. Не знам дали ще я харесат у вас, Габи, примерно децата в къщи дори не я опитаха. Но в тази рецепта преобладава киноата. На мен ми хареса. Мисля си обаче, че в салата с домати и магданоз ще е супер или пък в супа. Пробвай така, мисля, че дори ще е уникално на вкус. Трябва да се овкусява, това е. Но то всъщност и другите варива се нуждаят от същото:).

      Изтриване
  2. И аз не съм опитвала никога киноа , нямам и най-малка представа какъв е вкуса и! Но е много красиво и ефирно сърцето ти ,Канди :)!
    Прегръдки ,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не бях, Ийв, това отговорих и на Габи. Но я срещнах тук-там и нали съм от любопитните:). Благодаря ти!

      Изтриване
  3. С това сърце вече ме довърши!
    Страхотно ,апетитно и красиво!
    Прегръдки топли в зимният ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Ха,ха, и аз съм все още неопитвалите, но след това красиво представяне, няма начин, задължително ще го пробвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз така, до този момент:). Вече отговорих на Габи, смятам, че за първа рецепта е по-добре да се включи в салатка с домати и магданоз примерно:). При всички случаи не е неприятна, така, че съчетана в хубава рецепта и овкусена добре, дори ще е великолепна.

      Изтриване
  5. Канди, точно ми се мотае един пакет био киноа в къщи, мъж ми я донесе, да я изпробваме :) Ще се възползвам от предложението ти! Аз преди седмица за първи път я опитах в една салата и страшно ми хареса!
    Хубав ден и да знаеш с интерес следя свети-валентинската ти серия, страхотни идеи, благодаря ти!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Това изглежда много добре. Не съм яла все още киноа или нямам спомени за това :)) Определено много приятно въздейстиве оказва видяното върху апетита ми :)
    Хубава седмица :)

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, чудесно е предложението ти с киноа :)
    И в салата "Табуле" е хубава!
    Топла прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно в такъв вариант ми се върти из главата:), прегръдки!

      Изтриване
  8. Кенди, много свежо предложение! И ние от скоро хапваме киноа, но до сега все в салати и много ни допада. Твоята идея изглежда интересна и може би няма да се въздържа и ще я изпробвам тези дни! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Вкусна и красива е поредната ти Валентинка, Кате! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Да опитам- ей това ми каза с това сърце;) За киноа говоря, изгледжда вкусно, а понякога е добре да съм и здравословна;)

    ОтговорИзтриване
  11. И аз в клуба на неопитвалите, но пък това сърце е толкова изкусително, че ще трябва да се търси из магазините киноа. Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  12. Невероятна си! просто ме грабна от всякъде...то не бе рецепта, снимки, любов...:)

    ОтговорИзтриване
  13. Хубавото на някои празници е, че може да сервираш всякаква храна, просто да я оформиш в стила на празника и готово. На Коледа звездички, на Св. Валентин сърчица... Рецептите ми не са специални или пък сложни за изпълнение, затова се радвам, че ви харесват. Дано повече хора си харесат нещичко за празника:).

    ОтговорИзтриване
  14. Канди и аз не съм опитвала киноа,но изглежда страхотно,шаренко,весело и свежо
    поздрави

    ОтговорИзтриване
  15. Хей Кате, дойде ми и на мен реда да готвя с това чудо. В момента се запознавам със спецификите на храната, основни принципи за приготвяне и т.н. Полезна информация, благодаря ти... иии Честита ти 2016, много здраве и щастие ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Да ти кажа в началото малко не можех да свикна с вкуса, но сега често я поръсвам/сварена/ върху салатки и други ястия. Имам една рецепта с пилешко месо. Комбинацията е чудна. Честита Нова година и на теб!

      Изтриване