Страници

Страстни сладки прегрешения на канапе


Повече от ясно беше, че все някога ще прегрешим на канапето:):):). С кого, какво и как ще стане ясно след малко.
Сега обаче ще ви споделя впечатленията си от една прекрасна Дама, с невероятно чувство за хумор и с уникален талант в кулинарията.
Когато открих блога й останах със зяпнала уста буквално! Какви вкусотии, какви чудеса... Най-много обаче се впечатлих и все още се впечатлявам от работата и рецептите й с тесто! Като някаква Вълшебница размахва това тесто и хоп - шедьовър: дали това ще са пърленките от онзи ден:), или пък вкусните и красиви козунаци с километричните конци, всичко е направено с майсторлък!
Да, това е Вени - автор на блога Страстни сладки прегрешения и още нещо!
Да ви кажа, че се чувствам страхотно и много щастлива няма да е достатъчно.. Аз вече подскачам от кеф:).
Гостуването в блога ми е голям жест от страна на Вени, за което сърдечно благодаря!
Защо съм толкова емоционална ще разберете точно след малко...



На теб, Вени, освен благодарности и комплименти дарявам и една голяма прегръдка!
 А вас ви каня на едно уникално кулинарно и не само шоу, представено от Вени!:






Страстни сладки прегрешения на канапе


Когато чуя думата канапе, веднага ме навяват едни такива сладки мисли като:  



излежаване, 

мързелуване,

похапване J

изящество,

любов, 

страст, 


еротик


финес


аристократичност


власт


и още какво ли не...

Оооу, не... няма да продължавам, че ще се окаже, че съм ви подвела да се подхлъзнете по сладките ми греховни мисли, нееее, не, не, спирам... J

И все пак... всички тези приятни, предизвикателни и сладки мисли са подплатени и от факта, че днес гостувам на една фина, изящна, красива, весела, интелигентна или с една дума перфектна Дама – нашият Бонбон - Кати! ♥ ♥ ♥

Candy HUGS KISSES

Мила Кате, много благодаря за сърдечната покана, за търпението, което прояви към мен (цели три месеца) и за милите думи, които винаги отправяш към моите скромни рецепти.
Знаеш, че за мен е чест да гостувам в твоят блог, на твоето канапе. J
И не се оставяй моите мисли да те впечатлят или подведат. На гости, аз се държа много сериозно и много сладко. J

И както вече споменах, като чуя думата канапе, на ум ми идват много, много сладки мисли, затова днес след като каретата се превърна отново в тиква, няма да се предадем и да чакаме добрата фея, а ще вземем нещата в свои ръце, за да направим най-доброто от получилата се ситуация и да обърнем нещата в наша полза, или заповядайте на канапе и


Козунак с тиква


Кате, каня теб и всички гости на вълшебният ти блог на парченце фин козунак, най-финият и най-вкусният, който до сега съм успяла да сътворя...


















Продукти:

0,7 кг    брашно
200 гр    тиква, печена и след това пасирана
180 гр    захар
200 мл    прясно мляко
 25 гр    масло
  3 с. л. олио
  2 бр.   яйца
  1 бр.   жълтък за намазване на козунака отгоре
  1 пак.  мая суха за 500 гр брашно + 1 ч. л. още, предварително активирана
  1 бр.   портокал, от който само сока
  3 бр.   ванилия захар


Продукти за пълнежа:

4 бр.     ябълки/круши или други плодове по желание
50 гр     стафиди или други сушени плодове
1 бр.     портокал от който само кората настъргана на
*         ситно или кандирани портокалови корички
*         орехи или други ядки като например бадеми, лешници

Още са необходими:

4 с. л.   захар
1 бр.     ванилия захар
1 ч. л.   канела
*         по желание смлян карамфил още или изобщо специална подправка за меденки 
















Приготвяне на пълнежа:

Ябълките се настъргват на възможно най-едрото ренде и към тях се прибавят сушените плодове. По желание сушените плодове могат да се накиснат за една нощ или за по-дълго време в портокалов сок + коняк или ром + захар + ванилия или друг аромат по ваше желание. Ако сте решили да кандирате сушените плодове, то те трябва да се изцедят добре, преди да ги прибавите към ябълките. Прибавя се и настърганата на ситно портокалова кора. Вместо нея, може да прибавите кандирани портокалови корички. Прибавя се и около една равна лъжичка канела и всичко това се разбърква.
НЕ прибавяте захарта към ябълките/крушите, защото така те ще отпуснат сок, който няма да се отрази добре на козунака.















Отделно се смесват четирите супени лъжици захар + ванилията захар + 1 ч. л. канела.
















Приготвяне на тестото:

Тиквата се запича във фурната за около 15-20 минути на 200°С  или докато омекне, 
















след което се поръсва с 2-3 с.л. захар 




и се оставя отново във фурната, докато захарта се карамелизира и получи приятен светлокафяв цвят. 
















Така изпечената тиква и карамелизираната захар се поставят в дълбок съд, прибавят се 100 мл прясно мляко, след което  се пасира. 





Маслото се намачква леко с пръсти и се прибавя към пасираната тиква. Прибавят се още трите супени лъжици олио, захарта, двете яйцата и брашното.
















Мaята се активира като се поставя в 100 мл прясно мляко, прибавят се една ч. л. захар и 2-3 с. л. брашно. Разбърква се добре и се оставя на топло място да се активира.
Препоръчвам, макар и маята да е суха, да я активирате, защото на мен точно на този козунак ми се случи така, че първият пакет мая, който сложих да се активира, изобщо не реагира, а си остана така сякаш е просто оцветено мляко. А и при това количество захар е по-добре човек да е на сигурната страна и да няма съмнения дали маята е добра или не. След като маята се е активирала, се прибавя към останалите продукти и с помощта на миксер, с бъркалките за тесто, се меси докато тестото започне само да се отделя от стените на съда. Получава се сравнително меко тесто. След като е добре омесено, обикновено за това са необходими около 20 минути, тестото се покрива с алуминиево фолио, като краищата на фолиото се завиват добре, за да не може да влиза въздух, въз основа на което да се получи коричка. Вместо с алуминиево фолио, съдът може да се завие с влажна кърпа. Аз използвам винаги първият вариант и поставям съда във фурната на около 35°С максимум 40°С, за да може тестото да втаса. Тестото е втасало, когато обемът му се е удвоил.

















След като решите каква форма искате да е козунакът ви, остава да прибавите плънката, като се поставя от ябълките със сушените плодове, поръсва се с орехи и се сипва от захарта, която предварително е смесена с канелата. Не смесвайте ябълките със захарта предварително, защото така те отпускат сок, който може да се отрази лошо при изпичането на козунака. 







А тук сложих само от захарта с канелата. Получи се също много вкусен козунак.






















След като козунака е оформен се оставя за още около 30 минути да втаса отново, намазва се с жълтък към който е прибавена една ч. л. прясно мляко и се поръсва с гранулирана или нормална захар. По желание може да поръсите козунака и с филирани бадеми.
Козунакът се поставя в студена фурна и тя се включва на 200°с . Козунакът се изпича за около 40 минути. Не забравяйте, че градусите и времето за изпичане на козунака е малко относително, зависи как пече вашата фурна. 
След като козунакът е изпечен се оставя на решетка да се охлади.














P. S. Разбира се пълнежът може да е още от пасирана извара, кондензирано мляко, сирене крема, рикота, заквасена сметана, какао, мармалад, сладко и какво ли не още. Това решение го предоставям на вашите предпочитания и вкус.


Това парче тук е отрязано още, когато козунакът беше съвсем горещ, но въпреки това се вижда колко е пухкав, има конци и е много, много фин, а вкусът му е божествено коледен. Структурата му е лека, мека, фина като коприна. До сега не съм имала такъв козунак, който да е така нежен и вкусен, ммм...



















На следващият ден, денят беше слънчев. Можехме да си позволим да седнем на терасата, да се отпуснем с чаша кафе в ръка, под галещите лъчи на късното есенно слънце и да се оставим на този златокос козунак, да милва и радва погледа ни и разбира се, и още нещо...






















Сигурно вече се питате, защо тази публикация се нарича само

СЛАДКИ СТРАСТНИ ПРЕГРЕШЕНИЯ НА КАНАПЕ

сигурна съм, че недоумявате, къде е

И ОЩЕ НЕЩО

Неее, не съм забравила. Разбира се, че има

И ОЩЕ НЕЩО...

Очаквайте съвсем наскоро

"Козунак с тиквички"

И

"Козунак с моркови"


А сега от мен ДО СКОРО

 

и пожелавам един невероятен weekend с много добро настроение, приятни изненади и сладки изкушения!

 

♥ ♥ ♥

И Кате



32 коментара:

  1. Бононче, набързо ме разсъни с тази публикация!
    Когато става въпрос за Вени, очите и сърцето ми са отворени широко!
    Вени е невероятен приятел и кулинар, с който съм се чувала засега само по телефона :)
    И е приказна вълшебница на тестените продукти!
    Невероятен е и този козунак с тиква, който много се хареса със сутрешното ми кафе!
    Прегръщам ви мили дами и ви пожелавам слънчево настроение през почивните дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Дани! Така е, невероятна е във всяко отношение! Прегръдки и от мен и прекрасна неделна вечер!

      Изтриване
  2. лелеее, няколко пъти се връщах нагоре, тази Вени, каква вълшебница е! Е няма като нейните козунаци!Кате, тази гостенка е да си я задържиш:), пък каква ми е сладкодумна..сладурана! Поздравления , разбира се и за двете ви!Вени, невероятно представяне, сътворила си поредното чудо, което ще се върти из мрежата, пък онези, дето те обиждат....нека сега да хапят устни!(имам предвид снощния ни разговор)
    Прегръдки и поклон!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма да я пусна, Сонче!:) Венито си е Вени, няма друга като нея!

      Изтриване
  3. Ах, колко е приятно, задушевно и сладко на това канапе...

    Мила Кате, ти си ми един голям сладък бонбон! Благодаря ти за това невероятно, сладко и страстно гостуване! При теб е толкова приятно, толкова мило и уютно, че човек не може да се насити да ти гостува. За мен е огромна чест да гостувам на една перфектна Дама, като теб. Благодаря ти от сърце, миличка! Благодаря ти за приятелството, за милите и сърдечни думи и за усещането, което те винаги ми носят и изпълват цялото ми аз с много слънце и приятно усещане за истинско приятелство.

    А сега те прегръщам и ти пожелавам още едно неповторимо изживяване на канапе и не само... ♥ ♥ ♥

    ОтговорИзтриване
  4. Знаеш, Кате, кого да си поканиш с козунаци :) Козунаците на Вени винаги м е изпълват с едни такива мисли, как ми се иска да живее на долния етаж и да мога да прескоча до нея, като ги покаже.
    Абе, Вени, ти защо не правиш козунаци само по Великден? Знаеш ли какво ми причиняваш целогодишно?! А сега и с тиква....
    Поздравления за двете ви, дами, страхотно удоволствие е да ви разгледа човек със съботното кафе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам, Пепчо, знам:) Прекрасна ми е гостенката, ама и вие сте ми прекрасни! Поздрави!

      Изтриване
  5. kanape,kozunak i kafe ,po vkusen priyatelski razgovor nyama.

    ОтговорИзтриване
  6. Ееееее , не съм присъствала отдавна на такова сладко ,страстно гостуване :) !
    Размътихте ми главата с тези канапенца в късния съботен следобед ,момичета :) !
    Вени , вярвам ти ,мила за козунака ,ако не беше ти така и нямаше да се науча да го правя ! Целувки за куража ,който ми даде ! А този тук изглежда разкошно жълтичък и плаче да бъде направен и опитан :) !
    Катюш ,поздравления за страхотната ти сладка гостенка !
    Хубава съботна вечер и на двечките ....прегръдки , момичета мили !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив )* ! Голям релакс, придружен с прекрасна сладост... Хубав уикенд се получи:) Прекрасна да е и неделната вечер!

      Изтриване
  7. Приседнах на аристократичното катено канапе с удоволствие и за отмора,но този козуначен аромат ме заля с такава любов.......прерастна в страст........и вече не издържам отивам да си купя козунак/няма как(:/.Поздравления за Вени-голям майстор си:)!Поздравления и за Катето-прекрасен домакин си:)!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате, това твоето канапе става много уютно, а днешната ти гостенка направо ми легна на сърцето! Вени е не само майсторка в кухнята, ами така сладко забавлява гостите си, че да не му се тръгва на човек!
    Вени, не съм и чувала за тиквен козунак, прекрасно изглежда! Това някаква родова рецепта ли е или твоя импровизация! Много ми е интересно какъв ще е вкусът му, но гледайки го, примлясквайки сладко, мисля че налучквам горе-долу, накъде отиват нещата - към скорошна проба! :)) Подстрекателка такава!!! :*
    Поздравления момичета! Много ми беше приятно да поседна при вас!
    Целувки за вас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че се присъедини, Ирма! Благодаря ти и за прекрасният коментар! Прекрасна неделна вечер!

      Изтриване
  9. Еее,и козунак с тиква доживях да видя!Много съм впечатлена от невероятните диванчета,интересната рецепта и невероятната майсторка на козунака!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От Вени само приятни изненади може да очаква човек! Благодаря ти!

      Изтриване
  10. Es una delicia me gustaría probar luce muy lindo y fino los sofás me encantaron,abrazos y abrazos

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотни се те вие двете! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  12. Мили приятели, благодаря, ви от сърце
    за това посещение на канапе.
    Радвам се, че успях да ви подведа,
    да прегрешите с каретата в нощта,
    която ви доведе до този козунак,
    на който не би устоял и най-големият юнак.
    Та както казва поета в приказка една
    тази тиква-карета ви доведе,
    до място пълно с канапета,
    където сладко може да се съгреши,
    но този грях с нищо да не проличи.

    А сега след този сладък грях
    желая сладки сънища в нощта
    а утре една неделя страстна
    да ви направи почивката прекрасна! ♥ ♥ ♥

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вени, направо нямам думи вече! Ти си прекрасен гост! А това, което си сътворила е уникално, благодаря ти! Прегръщам те!

      Изтриване
  13. Чудесна гостенка е имало тук, и приятна и гостоприемна домакиня!
    А козунака с тиква , такъв жълтичък и на конци е неустоим!
    След като има и толкова много канапета, все ще се намери едничко местенце и за мен в тихата неделна утрин да приседна и аз до вас, на сладка приказка и на топло парченце козунак!

    ОтговорИзтриване
  14. Интересна гостенка и чудна рецепта за козунак :)
    Много ме развесели Кате с тези канапенца :))
    Много хубава неделя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Канапенцата са идея на Вени и много се харесаха на всички:) Хубава неделна вечер, Ев!

      Изтриване
  15. Кате,
    Поздравления за гостенката ти!
    Винаги ме е впечатлявала креативността и майсторството на Вени! Не бях и чувала за такъв козунак и си представям колко е вкусен ...и да нейните козунаци наистина са с километрични конци!
    Очаквам с нетърпение и следващите предложения, които ми звучат не по- малко интересно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, тъкмо от блога ти идвам:) Уникална торта! А Вени -така е, невероятна е!

      Изтриване
  16. ╮✿ °•.¸

    Bolo de abóbora recheado... nunca comi, mas a foto dispensa comentários.
    Bom demaisssssssssssss!!!!
    Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    ¸.•°✿⊱╮╮
    ✿ °•.¸

    ОтговорИзтриване
  17. Тук вече ме оставихте без думи!!!!!!!!!!!!!!
    Не стига,че любимият козунак,ами и с обожаваната тиква!!!!!!!!!!!!!!!
    Венета е ненадмината в майсторството на козунаци!
    Всеки път първо през нейният блог минавам преди да правя козунак,много разнообразни и изкушаващи рецепти!
    Много,ама много ви прегръщам и двечките!!!!

    ОтговорИзтриване
  18. Кате,имаш уникален гост с невероятно находчив нюх към интересното,различното и с безспорен талант в козунакоправенето,а и не само!Много си я обичам Вени и се радвам,че днес е поседнала на твоето гостоприемно канапе!
    Вени,подготвила си не само много идейна рецепта и невероятно пухкав и уханен козунак с разкошна плънка,но и една много забавна и по-различна публикация,моите комплименти!
    Прегръщам ви,мили дами!

    ОтговорИзтриване