Страници

Ябълков щрудел по Виенска рецепта

Ябълков щрудел по оригинална виенска рецепта

В двореца "Шьонбрун", кафе "Резиденц" станахме част от едно невероятно кулинарно шоу, което ни представи майсторката Жасмин. Като запален кулинар, реших да приготвя това изкушение в къщи. Честно казано не очаквах, че ще се получи, но се изненадах, защото успях!:) И въпреки всичко, смятам, че най-вкусният ябълков щрудел, който може да опита човек е точно там в "Шонбрун, кафе Резиденц", защото там е магията!
Рецептата получихме в двореца "Шонбрун", Виена.




Оригинален Виенски ябълков щрудел



Щрудел - тесто:

250 гр брашно, отбелязано е тип 700
2 гр сол
1 яйце
100 гр топла вода
20 гр олио

за престояване на тестото:
1 купа с олио


Пресейте брашното в купа.
Добавете останалите съставки за щрудела и месете с приставките на миксера или с ръце до получаване на меко тесто, което да се отделя от ръцете.
Направете го на топка и го сложете в купа, пълна с олио за 30 минути.


Пригответе плънката:

Плънка:
150 гр галета,запечени в тиган на котлон с масло
150 гр канелена захар /140 гр захар + 10 гр канела/
170 гр стафиди, накиснати за няколко часа в ром
10 мл лимонов сок, за поръсване на ябълките
1 кг ябълки, обелени и нарязани

Нарязаните ябълки поръсете с лимонов сок да не потъмняват.
Изцедете стафидите.
Изсипете всички съставки в купа и ги разбъркайте добре.


Приготвяне на щрудела:

Извадете тестото и го поръсете с брашно от всички страни.
Пригответе си набрашнена ленена кърпа или друга, върху която тестото няма да лепне.


Разточете го на много тънка кора.
Ако можете го въртете във въздуха:)


За тавата:
Намажете голямата правоъгълна тава на фурната с масло и я поръсете с галета. Може да използвате и хартия за печене.

За поръсване:
Пудра захар

Приготвяне:
Сложете от плънката в единият край на тестената кора, оформете продълговато плънката.


Започнете да навивате на руло с помощта на кърпата.


Краищата завийте като бонбони и ги подпъхнете под щрудела.



Пренесете щрудела в тавата с помощта на кърпата.
Сложете го със загъната страна надолу, за да не ви се отвори по време на печенето.


Намажете го с разтопено масло.


За да не ви загарят галетата при печенето, може със салфетка да отстраните излишните. Също така може да изпечете щрудела върху тава, застлана с хартия за печене.
Изпечете щрудела в предварително загрята на 190 градуса фурна до златисто.
Извадете го и го намажете с разтопено масло, оставете го да изстине и го поръсете с пресята пудра захар.


Поднесете в компанията на виенско кафе:)


65 коментара:

  1. Ауууу много апетитно. Записвам си за проба.
    поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направи го Дианка, рецептата наистина е супер! Щом аз успях:), честно казано не вярвах, но се получи! Приятна петъчна вечер!

      Изтриване
  2. Оо, Кате, тук си надминала себе си! Невероятно изпълнени, никога не мога да направя такава кора! Щрудела изглежда великолепно! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сонче, направи го по тази рецепта и кората може да я направиш още по-тънка:) Благодаря ти за оценката! Прекрасна вечер!

      Изтриване
  3. Kатюша ,щрудела е бижу ! Великолепен ! Браво ,момиче !
    Прегръдки ,мила за хубав петък :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз при теб тъкмо зайче си похапнах:) Благодаря ти, Ив! Прегръщам те!

      Изтриване
  4. Чудно кулинарно вълшебство е щрудела,Кате!
    Справила си се блестящо!
    Ще пробвам задължително,благодаря за рецептата и нагледния материал!
    Желая ти усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много ти благодаря! Вълшебство е приготвянето, вълшебство е и самият щрудел... Приятна петъчна вечер!

      Изтриване
  5. Е това вече е истински виенски щрудел!Невероятно изпълнение Кате и токова добре е представено с нагледни снимки че няма повече на къде:)като истински професионалист!
    Страхотна вкусотия си направила, направо вълшебсво!
    Записвам си поста ти и по Коледа виенсия щрудел ще е на трапезата ни:) а може и по-рано!
    А от мен -топла прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хиляди благодарности за положителните отзиви! Прекрасно е! Направи го, рецептата е страхотна! Важно е престоят в олиото и набрашнената кърпа. И другите неща, също де:) Топла прегръдка и от мен с пожелания за уютна петъчна вечер!

      Изтриване
  6. Еее, страхотно изглежда, Candy!!! Поздравления за уменията, за рецептата и за хубавото виенско кафе:) Ще опитам да го направя. Не знам дали ще е толкова успешен, колкото твоя, но ще се постарая! Много ми хареса подробното представяне. Благодаря ти и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще успееш, сигурна съм! Щом аз успях:) Благодаря ти!

      Изтриване
  7. Бонбонче, възхитена съм от уменията ти и великолепния резултат! Поздравления! :) Сърдечни поздрави и прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти! Прекрасна неделна вечер ти пожелавам!

      Изтриване
  8. Оххххххххххххх,Кате!Нямаш милост бе момиче-на диетка съм(:.
    Толкова съблазнително нещо скоро не се е появявало!Огромно:БЛАГОДАРЯ!

    ОтговорИзтриване
  9. Еее страхотно си се справила! И каква тънка кора, браво, Кате!
    Сигурна съм, че е не по-малко апетитен от оня, в двореца :) Само заради обстановката така ти се е струвало :)
    Поздрави, Кате, петъчна прегръдка от мен :) и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз така смятам, но пак ми се хапва от онзи, истинският:) Благодаря ти!

      Изтриване
  10. Оооо,шапка ти свалям за тази кора,Кате!Щрудела е блестящо изпълнение,браво!
    Много ми харесва!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Уникален щрудел си направила, Кате! Поставянето на тестото в купа с олио ме заинтригува. ще опитам. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, ако не бях видяла нагледно, че се поставя в купа с олио, щях да помисля, че нещо грешно ми е преведена рецептата. Но тестото става уникално. Не знам дали за всяка рецепта ще се получи, но за тази е просто невероятно меко и еластично тесто! Благодаря ти!

      Изтриване
  12. Браво, Кате!
    Браво за тънките кори, за търпението, старанието и отличният резултат!!! Получило се е невероятно руло, чудесно изпечено и с тая богата плънка си само за завиждане :) Завиждам и че си хапнала от оригинала, защото аз някак съм пропуснала това представление там! С виенското кафе вече, направо си просиш да те изненада човек на вратата :)))
    Хубава, уютна, петъчна вечер, мила! :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) На такива изненади всеки би се радвал! Благодаря ти!

      Изтриване
  13. Кате страхотен щрудел.Така апетитно изглежда,че ми се прииска да го опитам.Поздрави и хубав уикенд ти желая!

    ОтговорИзтриване
  14. Превъзходен щрудел си измайсторила, Кате, невероятен! Чак ми се прииска едно парченце. Чудесен е!

    Прегръдки, Кате и един забавен, интересен и неповторим weekend от мен! ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Уикенда е много интересен и главната причина си ти!:)

      Изтриване
  15. Кате, невероятен е! Ще ти идвам вече на гости:)

    ОтговорИзтриване
  16. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  17. Кенди, невероятен щрудел! Ще го сънувам тази и следващите няколко нощи!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  18. Кате, направо си надминала себе си. Аз преди години също се сдобих с оригинална Виенска рецепта, но така и не стигнах, че да я приготвя. Но с твоите старателни разяснения непременно ще го направя. Много ти благодаря за чудните снимки. Разкошен щрудел!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, тъкмо се връщам от обиколка по блоговете, сега тъкмо ти гледах салатката, как сме се разминали :) А колкото до щрудела, ще стане, сигурна съм, задължително го остави в олио за 30 минути и ще усетиш тестото колко е еластично, меко и променено. Кърпата задължително с брашно, изобщо не се лепи. Даже ако имаше кой да ме снима, бих го подхвърлила:) Всъщност тези пояснения съм ги написала, но пак да кажа:) Благодаря ти за положителната оценка!

      Изтриване
  19. Аууу Кате,искам парченцеееее!!!!
    както си ги поднесла на масичката с виенското кафенце са само за мен!!!
    невероятен щрудел,браво!
    Не знам дали изобщо ще се пробвам да разточа толкова тъничко!
    Прегръдки мила

    ОтговорИзтриване
  20. Кате, благодаря за чудесната рецепта! ще се пробвам да го направя!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, наистина е супер рецептата! Прекрасна неделна вечер от мен!

      Изтриване
  21. Бонбонче, толкова хубава, разточена кора, отдавна не съм виждала!
    Много майсторски си го направила!
    Явно олиото помага за този резултат!
    И естествено, че щрудела е оформен като бонбон :)
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз така мисля, че олиото е причината. Такова тесто не бях правила никога досега! Уникално е!

      Изтриване
  22. Ооооо, това задължително ще се пробва :)въпреки че едва ли ще се справя така добре с корите!!! Супер прелъстителен щрудел си ни поднесла, Кате - най-хубавия който съм виждала от много време насам!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, как така, точно ти ли няма да се справиш:) Та ти си вълшебница! Благодаря ти!

      Изтриване
  23. Кате, браво!Браво! Чудесен щрудел си направила! Впечатлена съм наистина!
    Непременно ще го направя по тази рецепта. Обожавам ябълков щрудел, толкова, че всеки ден от моето гостуване в Германия похавах ябълков щрудел.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Бети! Рецептата наистина е много добра!

      Изтриване
  24. Ее,Кате, тука вече наистина демонстрира висш кулинарен пилотаж!Досущ като виенския щрудел!Много,много сполучлива рецепта!Поздравления за търпението и голямото майсторство!Непременно ще я пробвам рецептата,като следвам стриктно указанията!

    ОтговорИзтриване
  25. v petık ne otvorih koma,kakvi vkusnineşta imalo ,i kafe ,prekrasno mila.

    ОтговорИзтриване
  26. Кате, чета с удоволствие за чудесното ти пътуване, емоции и снимки...
    И аз имам прекрасни спомени от това място,
    но съм и впечатлена от твоето майсторство - страхотен е!
    Моите поздравления,
    новите рецепти са в твоя стил -
    интересни, изглеждат много вкусно и изкушаващо.
    А има още толкова много да чета...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, хиляди благодарности за прекрасният коментар!

      Изтриване
  27. Поздравления за рецептата изглежда страшно изкусително :) от известно време си мисля да направя ябълков щрудел, но все отлагам, но сега така ми се прияде, че май скоро ще я направя :)

    ОтговорИзтриване
  28. страхотна рецепта!

    ОтговорИзтриване
  29. Уникален щрудел! Много благодаря за страхотната рецепта :) Вкусът по нищо не отстъпва на онзи щрудел, който опитах във Виена.
    За първи път точа и успях да разточа тънка кора, явно наистина тайната се крие в престоя на тестото в олиото.
    Отново благодаря и пожелавам истински светли и топли коледни празници :)

    Румяна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара! Прекрасно е да знаеш, че си бил полезен на някой. Аз също от това шоу се научих да точа тънки кори и сега правя чудесни баници, сигурна съм, че и Вашите ще са такива! Да, явно тайната е в олиото.
      Светли празнични дни и весели празници на Вас и семейството Ви! Екатерина

      Изтриване
  30. Само че щтрудела е нищо, нищо, без топлия ванилов сос!!! И най хубавия щтрудел не е Шьонбрун, а в Ландман и Моцарт виенски салони, в хотел Сахер и срещу Ратхаус!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Вярно е, че комбинацията на щрудел с ванилов сос е чудесна, но не мисля, че щрудела без сос е толкова голямо нищо. Със сигурност има много места, на които може да се опита великолепен Виенски щрудел, но тук става дума за това, че истинският вкус на местната кухня се усеща най-добре на мястото, а не у дома и все пак, когато е невъзможно човек да пътува, за да си хапне нещо любимо, може да си го направи и вкъщи:). Миналата седмица бяхме отново на същото щрудел шоу и да Ви кажа, щрудела си беше доста вкусен, но ще пробваме и на местата, които сте споделили. Поздрави!

      Изтриване
  31. Здравейте,

    Вчера се върнах от Виена, но вкусът и споменът за ябълковия щрудел ме преследват. :D
    За това и потърсих такава рецепта и попаднах на вашия блог.
    Не сме особени фенове на стафидите вкъщи, според вас ако ги премахнем от рецептата трябва ли да компенсираме с някакъв друг продукт (например повече ябълки) или не?

    Благодаря ви за споделена рецепта и изживяване.

    Поздрави,
    Петя Петрушева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Петя! Ние също скоро бяхме отново въвВиена и по-точно на щрудел шоуто и нещо ново ми направи впечатление, ябълките не се режеха на кубчета вече, а на тънки филийки. Но това всъщност няма значение. Относно въпросът Ви, смятам, че не е проблем да премахнете стафидите, след като не ги харесвате, какъв е смисълът да правите сладкиш с тях:). Не е нужно да ги заменяте с нещо, може би както сте решила една ябълка още към плънката, но добавете малко ром за аромат. Ролята на галетата е да поемат течността, така че те са важните. Сигурна съм, че ще се справите с щрудела, ако следвате точно стъпките. Успех! Екатерина

      Изтриване
  32. Здравейте, приготвих щрудела по рецептата и стана наистина чудесен! Само частта с подхвърлянето на тестото ми убягна. Благодаря за указанията и страхотната презентация!
    Разодслава

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Радослава! Благодаря за коментара! Много се радвам, че се е получил. Публикацията ми е доста стара, но се опитах да обърна внимание на важните стъпки и подробности. А подхвърлянето не е задължително:). Поздрави!
      Екатерина

      Изтриване
  33. Днес три години по-късно отново го направих по тази рецепта. Нямам търпение да изстине, за да го нарежа, но така ухае у дома, че едвам се сдържам. Отново страшно лесно разточих кората за щрудела. Нямах стафиди, замених ги със сушени сини сливи и сушени дюли, това по повод горния коментар. Надявам се, че ще е станал още по-вкусен. Още веднъж благодаря за страхотната рецепта <3
    Поздрави, Румяна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Румяна! Много ти благодаря, че отново се отби тук. Приятно е, не само, заради коментара, а и заради чистосърдечното ти отношение. Ароматната ти импровизация много ме впечатли. За мен е удоволствие, да споделям рецепти именно с такива хора. Поздрави, Екатерина! <3

      Изтриване