Страници

Къщата на Хундертвасер / Hundertwasserhaus Wien


В един от най-цветните сезони ще споделя няколко снимки на една невероятно колоритна сграда, с уникален дизайн. Всъщност това си е цял комплекс от апартаменти, детски площадки, магазини. Всичко тук е с различни и интересни форми и цветове, няма еднакви прозорци, дърветата излизат от стаите...
Къщата на Хундертвасер, австрийски художник, скулптор и архитект, познат с уникалният си стил. Характерни за неговите архитектурни обекти са различните по вид прозорци, цветни мозайки, много зеленина и растителност.
За дизайна на комплекса Хундертвасер не взема никакви пари, казвайки, че е достатъчно да предотврати израстването на нещо грозно на това място.
Кооперацията е собственост на общината на град Виена и е построена между 1983 и 1985 г. от архитектите проф. Йозеф Кравина и Петер Пеликан.
Набелязала съм си още няколко негови проекта, но засега ви представям шареният свят на Хундертвасер във Виена:


















21 коментара:

  1. Както винаги отново интересна публикация!
    Къщата е много атрактивна.Наскоро гледах предаване по телевизията за нея.Няма никъде прави линии и е много колоритна.Интересно ми беше да я видя през твоя поглед!
    Поздрави,Кате!

    ОтговорИзтриване
  2. Много е красиво! Човешката фантазия няма граници и добре, че е така, иначе ще живеем в скука и еднообразие :) Благодаря ти, Candy, за поредната приятна и интересна разходка! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Канди, беше ми приятно да се върна в този шарен свят,който много ми допадна,когато бях там - падам си по такива цветни и изчанчени неща. Но, голямата ми дъщеря, която учи архитектура в Лондон, още в 1ви курс ги водиха във виена на тези къщи, за да видят що е то кич в архитектурата-тя не харесва нито Хундертвасер, нито Гауди...но на мен, а и на много други хора им носят настроение и ни радват цветовете и формите.Въпрос на вкус, или на познания....кой знае!
    с усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, аз също я намирам за интересна, не за красива, а за различна. Впечатляват ме тези неща, различните, както охлюва в Симеоново примерно, Не ми харесва, но ме впечатлява формата му, дизайна. В интернет срещнах доста противоположни коментари за къщата, но е факт, че дори от любопитство е доста посещаван обект. Така е, вкус другар няма.

      Изтриване
  4. Много благодаря,Кате за прекрасната дестинация:))!

    ОтговорИзтриване
  5. Мила, Кате, благодаря за чудесната разходка.
    Аз съм също от тези, които харесват произведенията на Hundertwasser. Винаги съм правила някак спонтанно асоциация със света на приказките и съм се оглеждала да видя Пепеляшка, Снежанка и всички останали приказни герои.

    Благодаря за за прекрасната разходка!

    Прегръдки и весел weekend!

    ОтговорИзтриване
  6. Кенди, изключително интересно място! Насладих на снимките с чай в ръка. :)) Хубав петък и прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. Много колоритна сграда! Не бях чувала за този архитект. Стилът му ми напомня на Гауди, чиито произведения много харесвам.
    Благодаря ти, че ни запозна с Хундертвасер, Кате!
    Хубави почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  8. Още една доза красиви снимки от инересно място където не съм била.
    Благодаря Кате!

    ОтговорИзтриване
  9. Ех, само аз си останах не посетила това цветно петно в Европа;))
    Хубав спомен ще ти остане, Бонбон!
    И уикендът ти нека да е хубав!

    ОтговорИзтриване
  10. Много красиво и нестандартно,подобно на Барселона!Весел уикенд!

    ОтговорИзтриване
  11. Хм.. интересни и нетипична архитектура, но пък не ме грабва. Като видях снимките веднага се сетих за великия Гауди, но пък Хундертвасер е на светлинни години назад. На живо дали е по хубаво?
    Определено, Кате, ме заинтригува с тоз художник архитект и ще се поинтересувам повечко за него. Благодарско!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно това коментирахме с Ирма:). Не става на въпрос, че е красива, а че е интересна и различна. Аз обичам такива неща различни, нестандартни. Не казвам, че са красиви, а че са интересни:). Странна работа е тази къща, на живо гледаш дърво оттук, дърво от там, цветове, форми...

      Изтриване
    2. Определено е интересна! Наистиниа е доста шантава и ми направиха силно впечатление изкривените паважи и точно това, което казваш, че погледнеш и виждаш дърво!

      Изтриване
  12. Agradable fotos coloridas de la parte antigua me encantó la fuente de agua,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  13. ♡¸.•°
    Olá, amiga!
    Muito lindo, estilo único, arquitetura original!

    Bom fim de semana!
    Beijinhos do Brasil

    ✿ °•.¸♡¸.•°✿

    ОтговорИзтриване
  14. Мислех да мина без коментар тук, не защото не ми харесва публикацията ти, а защото ще кажа нещо негативно, което рискувам да не се хареса на някого от четящите и коментарите, а и да не се окаже, че се противопоставям на интересните за теб неща. Но, от друга страна ме сърби да си призная колко ми е шарена и наистина кичозна подобна архитектура. Аз не мога да се задържа на такова място и минута, освен ако са ми насрочили среща точно там ;) Не че съм против да се запази всяко израсло, дори и на неподходящо за бъдещото строителството, дръвче, а по-скоро усещането ми е за хаос. Може би защото съм прекалено подреден човек цялото ми същество отрича подобно творчество. Затова и Хундертвасер ми е непознат и нямам желание за запознанство с творчеството му :)) Харесвам Стив Хърман и Жан Нувел.
    Радвам се обаче, че си си прекарала добре в Австрия, че си събрала толкова впечатления и емоции в това пътуване, Кате! Това е най-важно!
    Пожелавам ти скоро да откриеш и посетиш още интересни кътчета, с които да обогатиш спомените си!
    Хубав и слънчев уикенд от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, защо да не пишеш коментар, не виждам нищо лошо в твоя?!:) Аз също не съм привърженик на кича и шарениите, но просто тази къща ми беше много интересна на фона на внушителната архитектура във Виена. Наистина има някакво усещане за хаос от къде ли не какво ли не се показва:), но е интересно и различно. Много противоположни коментари има в интернет, едни я харесват, други не. Благодаря ти за пожеланията, пожелавам ги и на теб, Ирма! Прекрасна неделна вечер от мен!

      Изтриване
  15. Наистина шарена и интересна сграда:) Ще очаквам снимките и на другите му проекти:)

    ОтговорИзтриване