Страници

Канапе със Здравчето - автор на блога "Черпак с мерак"


Кулинарията е изкуство, а готвенето е забавно... И всичко това го доказват прекрасните кулинарни блогове и техните автори.
Един от тези блогове е и Блога на днешната ми гостенка. Името й често обикаля нет пространството, и всички говорят за нея все с добри думи, похвали, вкусни рецепти. Създала е прекрасни приятелства с много от нас.
Няма как да не се сетите, че става на въпрос за Здравчето от "Черпак с мерак"!
Имам честта днес да е с мен на едно канапе:).
Безкрайно близка ми е, по душа, много скъпа ми е, като приятелка и много уважавана като кулинар!
Прегръщам те, Здравче и ти благодаря за гостуването, за вкусните рецепти и прекрасното цвете!
Докато Здравчето е тук, аз ще се вмъкна в нейната кухня, за да разбера за тайните на вълшебният черпак с мерак.
А за всички вас разпъвам канапето и ви каня на едно вкусно гостуване, с главен кулинар - Здравчето!



Много ме развълнува поканата на Катето от my candy kitchen.
Поканата й ме завари неподготвена и я помолих за малко време, за да се справя със специалната задача.
За мен тя е едно лъчезарно момиче и невероятен кулинар!
Винаги с коментарите си ме кара да се усмихна и да се чувствам специална.
Тя е една от тези които са със специално място в сърцето ми.
Когато влезна в блога http://mycandykitchen.blogspot.com/ и не ми се тръгва, защото с пъстрите си рецепти и невероятните снимки, няма как да стане просто .
Мила Катенце, благодаря ти за поканата да гостувам в невероятният ти блог!
Беше чест за мен да поседна на "диванчето" при теб и да покажа нещо мое.
Ето и моите предложения не толкова популярни, защото са направени, от сърце и спонтанно!

Крем супа от тиква,картофи и моркови



Тази рецепта е спонтанна дойде от едно парче тиква която не ми се хвърляше.
ПРОДУКТИ
парче тиква
3бр.--картофи
1 голям - морков
1с.л. - масло
чер пипер
прясно мляко
ЗА КРУТОНИТЕ
2 филии хляб
резен масло
малко зехтин
къри
ПРИГОТВЯНЕ
Нарязах тиквата,картофите и моркова на кубчета и сложих да варя с вода (да покрива зеленчуците) посолих и добавих черният пипер.
През това време нарязах филиите хляб на кубчета и поръсих с къри.
В тиган разтопих маслото и зехтина и сложих крутоните да се изпържат като бърках непрекъснато да попие мазнината в тях и да се зачервят.
Когато се свариха зеленчуците ги пасирах ,без да изцеждам водата в която са вряли.
Добавих прясно мляко и 1с.л.п масло до необходимата гъстота.
Хубаво разбърках.
Сервирах с крутоните и капки сметана.

САМУСА



Това е индийско ястие.
Рецептата я имам от много години ,но никога не съм я правила ,не знам защо.
Записах я от някакво предаване по телевизията ,даже не помня кой я е приготвял.
Дойде и неговият ред ,и много съжалявам ,че не съм го правила до сега ,защото стана невероятно вкусно ,леко пикантно и много ароматно.
Ето и рецептата
ПРОДУКТИ за плънката на палачинките
1 глава -кромид лук на ситно
2 скилидки - чесън на колелца
1 люта -чушка на ситно
1 малка -червена чушка (нея я сложих от мен иначе рецептата е само с лютивата чушка,може и да не я слагате)
100гр-грах
100гр-сварена леща
1 -картоф на кубчета
1 жълтък
къри
куркума
сол,
чер пипер
2 с.л.-олио



ПРИГОТВЯНЕ
Олиото слагаме в тиган и прибавяме подред лука + чушката + чесъна + граха + картофите + сварената леща + къри, куркума, сол,чер пипер и запържваме всичко до готовност.
Когато махнем плънката добавяме веднага жълтъка и разбъркваме добре.
Оставяме да изстине .
През това време правим -
ПАЛАЧИНКИТЕ
Правих ги по тази рецепта от моя блог http://zi4e57.blogspot.com/2012/05/blog-post_21.html
Продукти за около 20-24бр.
250 гр.-брашно;
0,5 литра -прясно мляко (може да се замести наполовина с вода)
3 големи или 4 малки - яйца
2 щипки- сол;
1 с. л.- пудра захар;
1 - ванилия;
1 с.л.- олио;
20 грама разтопено масло.
ПРИГОТВЯНЕ:
Брашното се слага в дълбок съд.
Прави се кладенче и в него се изсипват яйцата, разбити като за омлет (или едно по едно).
Сипва се бавно половината мляко, бие се 2-3 минути, за да се получи гладка смес.
Прибавя се солта, олиото, разтопеното масло, пудрата захар и ванилията. Изсипва се втората половина от млякото.
Похлупва се сместа и стои половин час на стайна температура преди пърженето.
Ако искаме да направим много фини палачинки, предварително разбиваме белтъците на сняг.
Палачинките могат да се направят и само с вода – тогава стават много леки, но не чак толкова вкусни.
Ако са само с мляко, стават по-дебели и плътни.
Мазнината се добавя в тестото, за да не залепват после при пърженето в тигана.
Пекат се в тефлонов тиган или сач на слаб огън.
Не е нужна тигана да се маже с мазнина ,много хубаво се отлепят .
След като палачинките са готови продължаваме с направата на САМУСА.
Палачинките намазваме с масло и ги режем на две.
в едната половина слагаме от плънката в края и започваме да навиваме на триъгълник така
Готовите палачинки пържим в тиган с малко масло и олио до получаване на хрупкава коричка.
Това е рецептата дано да ви хареса!

ПАЛАЧИНКОВА ТОРТА С КАРАМЕЛЕЗИРАН ЯЙЧЕН КРЕМ



Толкова мислех какво сладичко да направя за гостуването си при Катето ,като знам тя какви разкошества прави .
Та като направих палачинките си измислих тази торта която стана учудващо вкусна .
Лека ,ароматна и нещо по различно и приятно на вкус ,пък и красива на всичкото отгоре.
Палачинките http://zi4e57.blogspot.com/2012/05/blog-post_21.html са от същите които са за САМУСА.
Крема е по тази рецепта http://zi4e57.blogspot.com/2011/02/blog-post_6003.html която си я правя от години .
продукти:
1 литър-прясно мляко
5с.л. -захар за карамел сипва се по чашите или купичките.
1 ч.ч.-захар
3 пълни с връх с.л. -брашно
3 - жълтъка,
ванилия
тези три неща се смесват добре с малко водичка или мляко да стане каша.



ПРИГОТВЯНЕ
1 литър- прясно мляко завира и се прибавя карамела в прясното мляко докато се разтвори напълно при непрекъснато бъркане.
Тогава сложих сместа за крема.
Когато се сгъсти махнах от котлона и оставих да поизстине крема .
В купа подходяща по размер за да се събере диаметъра на палачинката слагаме най отдолу палачинка ,крем ,палачинка ,крем и така доколкото искате да е висока тортата ,като завършвам с палачинка.
Сложих съда в хладилник за около 1ч. да се изстуди хубаво.
Трите белтъка + 1ч.л.- оцет + 100гр .захар се бият на гъст сняг , намазах тортата отгоре и украсих с вишни.
Това са моите предложения дано да ви допаднат.

20 коментара:

  1. С удоволствие ще седна на канапето във вашата прекрасна компания!Кате ,Здравчето се е представила на ниво и успя за пореден път да ме впечатли със своите кулинарни вълшебства!Супата в унисон със сезона ,палачинките цветни и апетитни,а тортата истинско блаженство за небцето!
    Благодаря и на двете за хубавите емоциите!
    Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесно гостуване :)
    Вие си стойте на канапенцето, докато аз похапвам!
    Прекрасно и интересно меню!
    Поздравления от мен и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Катенце,благодаря още веднъж за поканата да гостувам на твоето канапе,чест е за мен!
    Благодаря и за представянето ми трогна ме искрено!
    МИРА, ДАНИ,невероятно мили сте момичета с вашите коментари, усмихнахте денят ми.
    Идете и в моят блог да видите Катето как е поседнала на моето канапе с една вълшебна приказка!
    Прекрасен да е денят ви момичета!

    ОтговорИзтриване
  4. Oх , всичко ми допада при вас двете ! Като започнете да готвите ,че само прескачам а при едната , а при другата :) ! Обичам ви ,момичета непозати и познати :* ! Зиче ,менюто е чудно ,а тортата разкошна ,мила - като теб :* !
    Пращам ви голяма ,сърдечна прегръдка ! Хубави почивни дни ,сладурки :* !

    ОтговорИзтриване
  5. ЕЕ, Зиче, ти като идеш на гости и се престараваш!Такива палачинки не бях виждала, браво!А и тортата е прекрасна!Поздрави и на двете, радвам се , че ви има!

    ОтговорИзтриване
  6. На канапето посядам и аз :)
    За похапване ще ми е малко трудничко и невъзможно, но да погледам и да се насладя на прекрасните предложения на Зиче и гостприемството на Катя никой няма да ми попречи!
    Радвам ви се!Прегръдка и от мен:)

    ОтговорИзтриване
  7. Как да поседна,като при тази богата трапеза няма да ми се става.....:))Прекрасни ястия си приготвила Зиче,ама при такъв домакин като Катето-не може да е друго!Прекрасни сте момичета!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотни сте и двете! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  9. Леле,Зиче, самосата ме грабна веднага, а след това като видях пухкавият крем на тортата, започнах да преглъщам жадно!

    Страхотни гостувания сте направили! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. За мен е голямо удоволствие да ви гостувам, Зиче и Кате! Прекрасни сте и от сърце ви се радвам - както на вас, така и на разкошните ви изкушения!:) Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. ауууууу
    ама човек се чуди първо къде да влезе,какво да опита!!!!!!
    Страхотни сте момичета!
    Много си ви обичам!
    Прегръдки и на двечките и бягам при Здравчето!!!

    ОтговорИзтриване
  12. Зиче, леле какво меню си приготвила.... да се засрами човек;)
    Прекрасна си, както винаги!
    Браво, Бонбон, страхотна гостенка!

    ОтговорИзтриване
  13. МИЛИ МОМИЧЕТА,колко искрени коментари, колко похвали ,чак не мога да смогна да ги осъзная.
    Силно ме разчуствахте и искам да ви кажа колко сте специални за мен ВСИЧКИ!
    Прекрасна неделя ви пожелавам и сърдечно Ви прегръщам!
    ОБИЧАМ ВИИИИИИ!

    ОтговорИзтриване
  14. Поздравления и за двечките!
    Чудесна домакиня и гостенка - майстор кулинар!
    Богато и интересно меню - направо изкушение!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Канди, днес си поканила един страхотен кулинар и прекрасен човек! При Здравчето винаги има нещо вкусничко и разнообразно, както и днес. Предложенията са страхотни, с удоволствие бих си хапнала от всичко! А тортата непременно ще приготвя.
    Поздрави и прегръдки и за двете!

    ОтговорИзтриване
  16. Катенце много драго ми беше да се присъединя към вас на "диванчето" и да надникна в света на Зиче :) Страхотни рецепти и атрактивно поднесени :)
    Поздрави и за двете и прекрасна неделя!

    ОтговорИзтриване
  17. Ехаа, колко добре се е подготвила твоята гостенка, Кате!
    Много ползотворно гостуване :)
    Хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  18. Ама много сте готини всички и се радвам, че се събрахме на канапенцето:) като дядовата ръкавичка стана:). Наистина, много съм ви благодарна на вас и на специалната си гостенка, която се превърна в домакиня с тези вкусни ястия! Прекрасна седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  19. Кате, Зичето е показала отново голям майсторлък и страхотен вкус, вечерях стабилно но бих хапнала от всички нейни сладости!
    Поздравления и за двете ви!

    ОтговорИзтриване
  20. Страхотна гостенка и още по-страхотно меню. Самуса не бях чувала, но изглежда толкова вкусно, а тортата....ох... преглъщам :))))
    Поздравления и за двете!

    ОтговорИзтриване