Страници

Виенски гулаш / Wiener Saftgulasch


Гулаш е известна яхния, състояща се най-често от месо, червен пипер, лук, кимион и чесън. Характерно е също и продължителното готвене, което сгъстява соса, без използването на брашно. Произходът на Гулаша се проследява до Средновековието, готвен по онова време от унгарските пастири, на открит огън.
В края на 18 век е обявен за Унгарско национално ястие. Първата рецепта за гулаш се появява през 1819 г. в една готварска книга в Прага. В Австрия за първи път се появява в готварска книга през 1827 г. В средата на 19 век са открити рецепти и в Германия.
Съществуват различни варианти на гулаша, като всичките използват за база традиционната рецепта. wikipedia - Gulasch

Макар в Австрия да съм срещала варианти дори и с наденички, автентичният Виенски гулаш се приготвя с телешко месо.
Гулашът по Виенски се приготвя с много любов и търпение. Точно за това, макар и лесен и с малко съставки, гулашът не е всекидневно ястие. Сгответе го когато желаете да изненадате близките си с истински вкусна домашно приготвена храна.
На пръв поглед тази яхния наподобява българският винен кебап, но всъщност приликата е само визуална. Тук не се използва сгъстител, както споменах, а липсва също и виното.



Виенски гулаш

Рецептата е адаптирана от:


Продукти:
600 гр телешко месо
1/2 кг лук
3 скилидки чесън
50 мл олио
1 с.л. червен пипер
1 ч.л. лют червен пипер
3 с.л. доматено пюре
сол
2 с.л. смес от нарязани на ситно лимонови кори, риган, кимион и черен пипер
1 л бульон


Приготвяне:
Нарежете месото на кубчета и го сложете в дълбок тиган със загрято олио.


Запържете го на среден огън докато остане на мазнина.


Извадете месото и в същият тиган сложете лука, ако е необходимо добавете още малко олио.
Оставете лука хубаво да омекне на бавен огън, около 15 минути.


Върнете месото в тигана, добавете червеният и лютият пипер и разбъркайте.
Добавете доматеното пюре, ситно нарязаният чесън, подправките и бульона и оставете да се вари под капак за поне 3 часа.
Гулашът се сервира с варени картофи, кнедли, хляб, нокерл.


19 коментара:

  1. Кате, това е едно от любимите ми ястия :)
    Новото тук за мен са лимоновите кори,
    които предполагам дават допълнителен чар :)
    Прегръдка и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  2. Представям си как ухае! Хубав и усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Candy, много вкусно си го представила! Хубавите рецепти устояват на времето!Благодаря ти и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. za pırvi pıt se zapoznah s gulaşa v edna kniga perid mnogo godini'Veçerya v restorant nostalgiya ',razbira se ,çe oşte togava go napravih.Predi nyakolko dena gledah edin dokumentalen film ,pak za gulaşa govoriha,az sım kato ,çe li çovek ben nacionalnost,minaloto tryabva da ostane v minaloto,fukat se s minaloto si nyakoi narodi,vinagi sım bila protiv naşetstvenitcite ,fukaştite se hora,spored mene ne se gordey s dyadosi,kavi ti koy si -taka mislya .Vidyah gulaşa i prosto pisah kakvoto mislya,inaçe gulaşa mnogo obiçam,makar da e oşte sutrin takava hubava snimka si slocila ,çe mi se priiska ,malko lütiçko za mene mila .

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, беше ми интересно да прочета историята и рецептата.И въпреки, че самата аз не ям месо, ще я приготвя на семейството-когато Вики се върне-то си е празник :)

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесно начало, хубави снимки и перфектен резултат! Това е любима комбинация, Кенди! Усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, Кате, Кате!~
    Направо ти завидях за тези глави чесън. Тук случих преди 2 зими на един такъв на пазара и го изкупих от жената :) ама нали ядем много чесън, много ми беше удобен за ползване.
    А гулаша ти е чуден! Интересен ми е вкуса с лимона, дано се сетя да пробвам някой път.
    Поздрав най- сърдечен и :) Честит вторник!

    ОтговорИзтриване
  8. Нямат край виенските ти вкусотии ,Катюш :) ! Съвсем наскоро си говорихме с Роби за гулаш и хубавата ти рецепта пристига навреме ! Имам едно парче телешко във фризера от което мислех да правя бродо ,но веднага сменям идеята с гулаш:) ! Хубав вторник ,сладур :* ! Целувка !

    ОтговорИзтриване
  9. Гулаша е чуден,Кате!
    Информацията за рецептата беше много интересна!
    Поздравявам те за хубавите публикации!

    ОтговорИзтриване
  10. Напомни ми за гулаша но ще пробвам и с лимонче ,че не съм слагала никога.
    Твоя е много апетитен а и снимките ти както винаги чудесни!
    Силни прегръдки за теб Катенце!!

    ОтговорИзтриване
  11. Катенце,поздравления за чудното ястие!Обичам месо/всякакво:)))/и много харесвам ястия,приготвени на тих огън/да си покъкря както се казва/.Много ми хареса това твое гулашче:),прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  12. Това е едно чудесно ястие, Кате. Снимките ти са прекрасни също, нещо което аз не го мога. Твоята порция е неустоима, за разлика от тези, в повечето австрийски заведения.
    Иначе с чиста съвест мога да кажа, че в Австрия още не съм улучила заведение, където на мен да ми допадне техният гулаш. Правят го с много червен пипер и много мазен. Аз лично винаги променям малко рецептата по отношение на поправките, мазнините и червеният пипер. Иначе лимона, много му пасва, на мен точно това много ми допада.

    Прегръдки и един прекрасен ден, Кате!

    ОтговорИзтриване
  13. Интересна и иѕвестна рецепта!Наистина вкусна с телешко месце!Поѕдрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Представям си вкуса на крехкото месце! Това ще трябва да се пробва!

    ОтговорИзтриване
  15. Любимо ястие! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  16. Бонбон,
    иде зима, а какво по-добро от крехко месце в сосче;)
    Хубава гозбица за хубава вечеря!

    ОтговорИзтриване
  17. Es una delicia me gustaría probar luce muy lindo y contundente ,abrazos y abrazos

    ОтговорИзтриване
  18. Бях забравила за тази рецепта! И интересна идея с лимона. Ще се пробва!

    ОтговорИзтриване