Страници

Задушена телешка опашка по италиански / Coda alla vaccinara


Мамма Миа, Мария! Сега разбирам защо така ме "скастри", че не съм приготвила ястието с опашка, а с врат. Въпреки, че вече го опитах, но с телешки врат, то просто не мога да лиша блога си от тази вкусотия и записвам рецептата в оригинал). Ами уникален вкус е, просто! Според мен тази пета четвъртина е една от най-подходящите за варене. Досега мои фаворити бяха джолана и гърдите.
Coda alla vaccinara - По идея на Мария, Цветно с Пепеляшка!



Необходими продукти:
телешка опашка
3 с.л. зехтин
100 гр свински гърди с кокал или без
1 голям морков
2-3 стръка целина
2-3 глави шалот
4-5 скилидки чесън
1 връзка магданоз
1 кг домати
3-4 карамфилчета
сол и черен пипер на вкус
400 мл хубаво бяло вино

2 с.л. стафиди
2 с.л. кедрови ядки
1 ч.л. натурално какао
Пармезан


Приготвяне:
Измийте и подсушете телешката опашка и свинското месо.
Телешката опашка нарежете на шайби по ставите.
Свинските гърди нарежете на малки кубчета, отстранете кокала.
Настържете моркова. Лука, чесъна и целината нарежете на ситно. 1/2 от връзката с магданоз също нарежете на ситно.


Загрейте в тенджера с двойно дъно зехтина. Добавете кубчетата свинско месо. Гответе ги до златисто, като разбърквате.
Добавете нарязаната опашка и запържете по около 3-4 минути от всяка страна.
Добавете подготвените зеленчуци, разбъркайте и оставете да се задушат до омекване, като разбърквате от време на време.
Посолете и поръсете с черен пипер, добавете карамфилчетата и виното. Оставете ястието да се вари на слаб огън около 1/2 час и добавете пресните обелени и нарязани домати.


Оставете ястието да се вари на слаб огън около 2 часа под капак, след което отстранете капака и оставете да се вари, докато течността се редуцира и до готовност. Ако през това време течността се е изпарила може да налеете малко телешки бульон. При мен не беше необходимо.
Когато ястието е готово, добавете накиснатите за десетина минути във малко вино и отцедени стафиди. Добавете кедровите ядки и какаото, разтворено в малко сос от ястието. Разбъркайте и оставете да се вари още около десетина минути.
Поднесете ястието поръсено с магданоз и настърган пармезан.
Със соса може да приготвите и паста, като сварена паста полеете със соса и поръсите с пармезан.




21 коментара:

  1. Изглежда страхотно и ароматно, Кате! Не съм яла опашка, но непременно ще опитам:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Опашки всякакви обичам :) заешка, агнешка, свинска, телешка :) която е толкова голяма, че цяла манджа можеш да сготвиш с нея.
    Много е апетитна тази манджица при теб, Кате! Ще си взема една вилица и сядам :)
    Прегръдка и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  3. Много апетитно ястие, Кате! Аз да попитам от къде си намери опашка? Слънчеви почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  4. Голяма вкусотия си ни сготвила Кате. Опитвала съм волска опашка и е много вкусно

    ОтговорИзтриване
  5. Голяма вкусотия си ни сготвила Кате. Опитвала съм волска опашка и е много вкусно

    ОтговорИзтриване
  6. Голяма вкусотия си ни сготвила Кате. Опитвала съм волска опашка и е много вкусно

    ОтговорИзтриване
  7. Изглежда просто неустоимо, Кате! Направо се нахраних с очи! Поздравление отново за прекрасния избор на рецепта!

    ОтговорИзтриване
  8. Катенце, не се стърпя. :) Да ви е много сладко, изглежда прекрасно!
    Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  9. В Италия не можах да я опитам тази прословута опашка,а у дома едва ли ще се заема да приготвя,затова ще скролна тук с наслада,Кате!Поздравявам те за старанието,изглежда великолепно гозбата ти!Прегръдка и ведър петък!

    ОтговорИзтриване
  10. Катенце, къде я намери тази опашка :)
    И аз обичам най-вече месото от джолан, но съм
    сигурна, че това е още по-вкусно!
    При теб е просто изкушаващо:)
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
  11. Не съм накусвала опашки, но поднесени в чиния, и то така добре изглеждаща, бих опитала. Пък знае ли се - може и аз да се влюбя в този "крайник" . :) Наистина изглежда много апетитно това ястие. Римляните са царе в кухнята, а ти определено можеш да минеш за един су́-шеф, най-малкото, Кате! :) Поздравления!
    Прегръдка имаш и от мен!

    ОтговорИзтриване
  12. Веднага издадох заповед на моят мъж да купи телешка опашка :)...и като се снабдим с нея тогава ще пиша още :)))
    Прегръдка, Кате!

    ОтговорИзтриване
  13. Кате, много се радвам,че установи със собствено небце разликата в месото....! Наистина е униклано вкусно това на опашката, а аз вече си имам цяло отделение във фризера с опашки - приятелите непрекъснато идват, опитват и пак искат...
    И ще си позволя да ти кажа още нещо за италианската кухня - тя е невероятно многопластова, всяка област си има регионални ястия непознати в съседните дори области. А тази опашка е по древна римска рецепта, тя не е глобално италианска, да знаеш че римлянин ако прочете ще се обиди...има рецепти римски, неополитански, флорентински, миланезе. Шкембето например във всяка област се готви по разл.начин и нито един не е италиански, а римски, флорентински...Пицата е римска и неаполитанска и разликата между двете е огромна..Италианската кухня е необятна, цяла наука, вселена...пожелавам ти да се докоснеш до максимално много локални гастрономически нейни тайни!
    Благодаря ти, че ми се довери и опита тази емблематична римска рецепта!

    ОтговорИзтриване
  14. Готвила съм телешка опашка и съм много доволна. А с тази рецепта се е получило нещо невероятно вкусно!
    Поздрави и на двете!

    ОтговорИзтриване
  15. Веднага ме грабна! Какао не се сещам да съм слагала на солени манджи и определено провокира интереса ми. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Опашки скоро опитах аз - преди около година. Все си мислех, че е някакво неприятно месо - заблудена му работа, а то вкусно, та вкусно.
    Свинска и телешка съм готвила. Ще се възползвам от предложението за вкусна гозба :)
    Снимките са прекрасни и изкушаващи!

    ОтговорИзтриване
  17. Чидесна е рецептата, Кате!

    Хвърлил съм око,на тази опашка и аз и скоро ще ви изненадам, надяван се!

    ОтговорИзтриване
  18. Уникална рецепта, а опашките си ги набавих от един онлайн магазин с интересни нещица - https://foodfolie.bg/home/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, че споделихте, разгледах магазина, чудесен е! А рецептата наистина е добра, специални благодарности на Мария за нея!

      Изтриване
  19. Рецептата е уникална. Препоръчвам на всеки да я пробва. Благодарности на авторката!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, наистина е много вкусна. Благодаря за споделения коментар! Отзивите са много важни, защото помагат на други хора да преценят рецептите. Щастлива Ноа година Ви желая!

      Изтриване