Страници

Баница "хармоника"


В къщи баниците се уважават:) много:), това е и причината непрекъснато да разнообразявам с тях, като визия, като начин на приготвяне или вкус.
Баница хармоника е поредният експеримент на тази тема и определено си заслужи местенцето тук:). Много са вариантите, всеки приготвя тази баничка според любимата му рецепта, но подреждането на корите е по идентичен начин. Аз използвам рецептата за баница с газирана вода, като съвсем леко кривнах от нея, заменяйки олиото с масло.
 

Продукти:
1 пакет фини кори за баница
Плънка:
300 гр краве сирене
1 яйце
Заливка:
1 ½ ч.ч. газирана вода (сода)
3 яйца
50 мл олио

около 50 гр краве масло


Приготвяне:
Включете фурната да загрява на 180 градуса.
Разстелете корите. Според големината на тавата може да ги разрежете на две, както направих аз:). Идеята е размерът на късата или дългата част на тавата да съответства на една от дължините на корите.


Намажете правоъгълна тава с олио, застелете 2 парчета кори.


Разбъркайте в купа натрошеното сирене с едното яйце. Нанесете от плънката върху една кора, нагънете я като хармоника и я поставете "изправена" в тавата. Направете останалите кори по същият начин и запълнете тавата. Не ги притискайте много.


Нарежете маслото на малки кубчета и ги поставете на различни места върху корите или пък в процепите.


Разбъркайте с вилица в купа трите яйца, добавете олиото и газираната вода и евентуално ако ви е останала плънка, използвайте и нея:).


Залейте равномерно корите и изпечете баницата в предварително загрята фурна на 180 градуса до зачервяване, за около 40 мин.
Извадете баницата, покрийте я с кърпа и я оставете да се задуши за десетина минути.



10 коментара:

  1. Много интересен начин за подреждане на баницата си избрала, Кате. Харесва ми идейката ти. У нас също баниците заемат почитно място, което ме кара да експериментирам като теб. Взимам си едно парче, но по- големичко, че изглежда страхотно.
    Поздрави, усмивки и прегръдки ти пращам.

    ОтговорИзтриване
  2. О, ние също си умираме за тази вкусна и българска благинка. :) Аз също приготвям с газирана вода, но заливам само с нея. Съвсем простичко, ще взема да покажа някой път. ;)
    Прегръдки, Кате, чудна е поредната ти баничка!

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте! Преди дни правих подобна баница хармоника.Стана чудесна, но ще пробвам и Вашата. Винаги правя баниците с масло.Олиото не е за фините готови кори според мен.Благодаря ви.Савка борисова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Не съм се замисляла за използването на олиото или маслото конкретно, но ще започна и аз да ги правя само с масло. Досега съм ги правила и с двете, като, че ли с олио стават малко по-тежки някак. И аз Ви благодаря за споделеният опит! Поздрави!

      Изтриване
  4. Невероятна баница и снимки,мила,грабна ме на мига,ароматна,златиста,прекрасна!Отдавна не съм нагъвала по този начин.Аз винаги ползвам само масло в баниците,а майка ми пък я прави с олио,но пак е много вкусна.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  5. Ех, каква златна баничка!
    Черпя се едно виртуално парченце, Кате! А на вас да ви е сладко!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Аха, схванах. Интересно. Бонбон, голяма работа си;)

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна баничка си направила, Кате! Много ми хареса, да знаеш.

    ОтговорИзтриване
  8. Уникална, задължително трябва да се изпробва, сигурна съм, че ще се хареса вкъщи! :)

    ОтговорИзтриване