Страници

Фригания / Φρυγανιά γλυκό ζακυνθινή


Не веднъж съм споменавала, че островната част на южната ни съседка силно ме привлича:). И днес ще си направим едно кулинарно пътешествие дотам, или по-точно до о.Закинтос, откъдето се смята, че произлиза тази рецепта. В няколко пътеписа, които прочетох за острова пишеше, че задължително трябва да се опита този сладкиш. Е, и на Закинтос ще го опитаме някой ден може би, но засега в къщи. Естествено от любопитство потърсих в интернет повече инфо. Това е нещо като бисквитена торта, само, че със сухари. Разбира се на вкус нямат нищо общо.

В тава се редят сухари, сиропират се и се покриват с крем. Като стегне, се залива с разбита сметана и декорира по желание.
Кремът може да бъде домашен, или нишесте, аромат и вкус по избор.
Сиропът е от вода и захар, като по желание може да се добави лимон или аромат.
Различни вариации има в интернет.
Сладкишът е известен като φρυγανιά γλυκό и Φρυγανιά ζακυνθινή.
Фρυγανιά са сухари. А γλυκό е десерт, сладко.




Продукти:
сухари, бр. според размера на тавата
1 пакет нишесте ванилия ( или друго по желание)
захар, на вкус
600 мл прясно мляко, (според указанията на опаковката на нишестето)
200 мл течна сладкарска сметана

сироп:
1/2 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. вода

за декориране:
какао



Приготвяне:
Сварете сиропа от захарта и водата. Варете го за около 5 минути.
Подредете в тава един ред сухари и ги полейте със сиропа.
Направете крема според указанията на опаковката със млякото и захарта.
Залейте сиропираните сухари с крем. Оставете да се охлади в стаята, след което приберете в хладилник до пълно охлаждане.
Разбийте сметаната и я разнесете равномерно върху сладкиша.
Декорирайте по желание с плодове, какао, орехи или бадеми. Аз декорирах с какао, пресято и поръсено върху сладкиша с дантела.



19 коментара:

  1. Катенце, пожелавам ти да го опиташ
    на острова!
    Прегръдки и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, много ми хареса сладкиша! Леко сиропирано блатче, покрито с крем и сметана...ммммммм!
    Поздрави и хубав почивен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Сочен и плътен сладкиш! Харесват ми много снимките ти, Кате! Така вкусни и изкушаващи са! И аз като теб обожавам гръцката кухня. Наподобява ми на външен вид тирамису, дори във фейсбук го помислих за такова.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Черпя се, не съм опитвала този сладкиш.

    ОтговорИзтриване
  5. ه°·هჱ⊱ Textura, cor e aparência de dar água na boca!!!


    Ótimo domingo com tudo de bom!
    Boa semana!
    Beijinhos do Brasil.
    ჱه° ·.

    ОтговорИзтриване
  6. Примамливо изглежда, Кате! Пожелавам ти един ден да ни пуснеш снимки на десертчето от Закинтос, а за фон - каквото избереш :) Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Изглежда като тирамису,Кате! Много сочен и вкусен десерт!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате, страхотен десерт, представям си вкуса му и започвам да въздишам. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Отдавна съм хвърлила мерак на този сладкиш, но ме спираше това, че с използва сухар и не си представях някак си вкуса му. Но сега като гледам твоите снимки Кате, затвърждаваш намерението ми да опитам и аз!
    Поздрави и усмихната неделя Кате!

    ОтговорИзтриване
  10. Нито съм опитвала, нито съм чувала за този сладкиш, но изглежда толкова вкусен и сочен! И така хубаво и нежно си го декорирала, Кате. :) Прегръдки с пожелания за скорошен път към Гърция!

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно, Кате! Прелестно изглежда!
    Поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Защо снощи не я публикува тази рецепта, щях веднага да я направя, сега ще ядем бисквитена торта, за следващия път ми е номер едно! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Кате, изглежда толкова креместо... че ми се ще да грабна лъжицата, но уви през екрана не става!
    Целувки от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Вкусно, красиво, неустоимо! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Кате,малко по-рано при Жани оплакнах око по подобен сладкиш,но с козунак,сега и тук ми се изгледаха очите,явно това е типична рецепта за тези ширини,но едно е сигурно-безкрайно сочно и вкусно ще да е!Прегръдка и хубаво утре,миличка!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате,
    за първи път видях как се прави този сладкиш в едно кулинарно предаване.Чудесен е, лесен, ефектен и много вкусен.Прекрасен за почерпка.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  17. Интересен сладкиш! Чудесно поднесен!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  18. Кате, пак сме на една вълна! Буквално преди дни правих този сладкиш, само, че има малки разлики! И тъй като не бях напълно доволна, обезателно ще опитам и твоя вариант! Изглежда толкова добре :) Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Ти пък, Люси, какви ги говориш:))) Ти с недоволен резултат?!? Давай сладкиша да го видим, пък ако направиш и по моят вариант ще те черпя!:) Направо ще се притесня. Прегръдки!

      Изтриване