Страници

Гриловани зеленчуци с киноа


Това е едно простичко, но пък много вкусно ястие. Идеално е за тези, които не са опитвали киноа, защото могат да поръсят съвсем мъничко върху зеленчуците, а за феновете на киноата пък съм поднесла и допълнително:). Искам да добавя нещо много важно за киноата: винаги преди приготвяне я измийте в цедка под течаща гореща вода или пък я измийте няколко пъти в гореща вода. Целта е да се премахне горчивината. От там нататък тя се вари, след което се включва във всякакви ястия и салати - просто добавете една лъжица киноа:).


Продукти:
1 ч.ч. киноа
3 ч.ч. вода

1 тиквичка
1 морков
зехтин
сол


Приготвяне:
Измийте добре киноата с гореща вода през цедка. Отцедете я. Сварете я заедно с 3 ч.ч. вода за около 20 минути, докато поеме всичката течност и набъбне.
През това време измийте тиквичката, моркова остържете. нарежете ги на тънки филийки и ги намажете обилно със зехтин, посолете ги на вкус. Изпечете зеленчуците на грил тиган.
Подредете зеленчуците в чиния, отгоре изсипете малко киноа. При консумиране може да разбъркате ястието.


8 коментара:

  1. За такива като мен, обичащи подобни ястия, изглежда много апетитно! Лесно и здравословно!
    Слънчев ден, Катя!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, обожаваме ги тези зелении на грил. ще пробваме и с киноа. Много апетитни са станали!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате,
    много вкусно и здравословно ястие.Не съм приготвяла киноата топлинно обработена, а само кълнове от нея.Направи ми впечатление, че трябва да се измие с гореща вода, за да не горчи.Благодаря за съвета.Ще се възползвам и ще направя това ястие при първа възможност по време на постите.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  4. Аз да се присламча така лекичко, само два залъка ще си хапна, малко от тиквичките, а после и от морковчетата с киноа... Така ме привлича тази чинийка пълна със свежести, явно много ми е домъчняло за пролетно-летните гозби със зеленчуци.
    Поздрави, Кате!

    ОтговорИзтриване
  5. Лесничко, първото го обичам, второто не съм пробвала:)

    ОтговорИзтриване
  6. Неуморна, иновативна и изкушаваща....
    Цялата ти серия нови предложения са разкошни, а това - неустоимо...
    Поздрави за теб, Кате и усмихнати пролетни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. мда, киноата става идеална навсякъде. Идва сезона на скарата- ще грилвам и аз;) Прегръдка, Бонбон!

    ОтговорИзтриване
  8. Изглежда вкусно цветно и здравословно.Ще се пробва, но мисля, че ще елиминирам морковите и ще ги заменя с патладжани и може би семена от нар отгоре. Благодаря за идеята.

    ОтговорИзтриване