Страници

Ретро: Бисквитено руло с маслен крем "Муселин", от Хриси/ Biscuit Roll with butter cream


Д

ълго време търсех една ретро рецепта, за Руло от бисквити с маслен крем. Помня само формата, като триъгълник (покривче), това че съдържаше бисквити, масло и в центъра ягодово сладко. В детските ми години ме почерпиха с него и ми е останал спомен за вкуса. В началото когато създадох този блог и покрай контактите ми с прекрасни кулинари все се надявах, че ще попадна на тази рецепта. Дори се опитах да го направя по спомен, в ето тази Снежна къщичка.
Бях забравила за сладкиша и изненадващо Хриси - "Животът може да е вкусен" ме накара да "ококоря" очи, споделяйки именно това сладко бижу. Хриси, благодаря за рецептата! Спазих рецептата едно към едно, само че използвах пълнозърнести бисквити и кафява захар, а в центъра запълних с конфитюр. Не съм декорирала с карамел, защото по мои спомени рулото, с което ме почерпиха не беше. За мое удобство споделям и снимки от процеса на сглобяване.





Бисквитено руло с крем Муселин





Продукти:
45 бр. (400 гр) бисквити от типа на "Petit Beurre" ( използвам пълнозърнести)
500 мл прясно мляко
130 гр захар (използвам кафява)
40 гр бяло брашно
40 гр царевично( натурално) нишесте
4 жълтъка
1/2 шушулка ванилия
250 гр меко краве масло (на стайна температура)

допълнително:
100 мл прясно мляко + 1 ч.л. ром, за потапяне на бисквитите
сладко от ягоди или горски плодове


Приготвяне:
От прясното мляко се отделят 100 мл. Останалото мляко с 1/2 от захарта и ванилената шушулка се загряват до завиране.
В суха купа се изсипват останалата захар и жълтъците и се разбиват с миксер на крем.
Брашното и нишестето се пресяват и се добавят към жълтъчният крем. Разбива се до хомогенност и се разрежда със 100 -те мл прясно мляко, разбива се добре. Към сместа се налива на тънка струйка и при непрекъснато бъркане горещото мляко( шушулката ванилия се изважда). Съдът с полученият крем се поставя на слаб котлон и се вари за няколко минути, при непрекъснато бъркане с телена бъркалка до получаване на гъст крем.
Изсипва се върху плосък съд (тава, дъска - покрити със стреч фолио), заглажда се на тънък пласт и се покрива плътно със стреч фолио. Оставя се да се охлади на стайна температура.
Охладеният крем се поставя в купа и се разбива с миксер до гладкост. Постепенно към него се добавя мекото краве масло( на кубчета). Разбива се до получаване на пухкав крем.


Сглобяване на Бисквитеното руло:
Сладкишът се състои от 3 пласта с бисквити и 3 пласта с крем. Всеки бисквитен пласт съдържа 3 х 5 бисквити ( общо 15 бр.). Кремът се разделя на 4 части и всеки пласт с крем съдържа 1/4 от него, като последната част се оставя за измазване.


Прясното мляко се разбърква с рома и всяка от бисквитите се потапят съвсем за кратко в него. Подреждат се ред бисквити - ред крем. Завършва се с крем, по средата на дългата част се нанася ягодово сладко. Към момента сладкиша трябва да изглежда така:


Двете дълги страни се надигат към средата и върховете им се събират. Помага се с фолиото. Трябва да се получи това:

 

Рулото се завива във фолиото и се прибира в хладилник за няколко часа. Останалият крем се затваря в буркан и се прибира също в хладилник. Когато рулото стегне се изважда и се измазва с крем. Декорира се пожелание, аз използвах същият крем, който нанесох с шприц. Съхранява се в хладилник и се поднася като се реже на парчета.




9 коментара:

  1. Супер, супер, Кате! Чудесно се е получило рулото!
    Много се радвам, че съм ти създала радост и върнала в детските дни!
    Доста хора ме питаха, как се сглобява рулото и съжалявам, че не направих постъпкови снимки, точно на оформянето на триъгълника. Много добре, че си показала. Сега, като ме попитат, ще ги препращам към теб. :)
    Прегръдки и хубави пролетни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хриси, благодаря още веднъж за рецептата! А колкото до начина на сглобяване, ти си го обяснила много добре, аз те разбрах. Всички такива рула се правят по един и същ начин, но може би хората, които са питали не са ги правили до момента. А и при теб също има част от снимките на процеса, просто след тях остава само това: Двете дълги страни се надигат към средата и върховете им се събират. Помага се с фолиото. Но мисля и това си обяснила много добре. Ако им е по-лесно, нека да видят моите снимки, ще се радвам да помогна. Поздрави!:)

      Изтриване
  2. Ама откъде го изкопахте това ретро руло вие, двечките? Честно, аз не съм попадала на такова никога, пък не съм малка. ;))) А и методът на сглобяване дава една камара идеи за модификация. Чудно!
    Благодаря ви, че споделяте такива шедьоври!

    ОтговорИзтриване
  3. Любим сладкиш, Кате, неустоим в новото си изпълнение,
    чудесна идея и рецепта от Хриси - страхотни сте и двете!
    Благодаря ви, мили дами - а днес и честито Благовещение!
    Сърдечни пожелания за здраве, усмихната и щастлива пролет!

    ОтговорИзтриване
  4. С тази рецепта се връщам в детството, защото майка ми правеше и още понякога прави такъв бисквитен сладкиш с маслен крем, обаче! Поздравления за нестихващия ти ентусиазъм, Кате! Чудесни снимки и презентация!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате,
    видях подобно руло при Вили от Кулинарна авантюра.Чудесно е и много красиво.Изглежда страхотно, а кремът може да е различен, но сметаната е задължителна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви, благодаря и на Хриси, че го сподели! Рулото е прекрасно и за делник и за празник. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Привет и благодаря за споделената рецепта. Аз единствено съм яла тази къщичка намазана с масло и пудра захар, и вътршността пълна със сладко (когато бях дете през 80-те :)). Но реших да пробвам този вариант на крема и се чудех дали може да се замени захарта с мед. Ако да, какво е количеството мед спрямо описаното тук на захарта? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Емилия!
      О, сигурно е сходната къщичка, която и аз съм хапвала:).
      Доста късно отговарям, но съм сигурна, че сте подсладили тортата по Ваш вкус. По принцип няма проблем да се заменя захарта с мед, но тук в случая единствено ме притеснява количеството захар, което се разбива с жълтъците, за да се получи крем. Може би просто в тази част да се използва по-малко количество захар, а останалата сладост да се пренесе в млякото. Меда е на вкус, така, че колкото Вие си прецените. Аз бих си преценила това, като сравня 1 с.л. захар на колко с.л. мед отговаря като вкус и ако е едно към едно, така ще подслаждам, колкото е количеството захар, толкова и мед.
      Иначе ако не може да консумирате изобщо захар, то разбийте жълтъците без никакъв подсладител, колкото, толкова, а си подсладете само млякото на вкус.
      Поздрави и една прекрасна година Ви желая!

      Изтриване