четвъртък, 17 май 2012 г.

Галактабуреко с кадаиф


Попаднах на тази рецепта тук. Взаимствах идеята за включване на кадаиф в този вкусен десерт. Мисля, че в тази рецепта се използва само кадаиф, но аз включих и кори за баница.
Направих го по рецептата, която вече съм споделяла тук. Ще покажа и постъпкови снимки от приготвянето, за по-нагледно:).


Продукти:

4 листа точени кори / може и само кадаиф / може и само кори
2-3 "кълбета" кадаиф

плънка:
1 1/2 л мляко
2 ч.ч. грис
8 яйца
3 ванилия
1/2 кг захар
2 с. л. масло

сироп:
2 ч.ч. вода
2 ч.ч. захар
1/2 лимон
2 пръчки канела

Сварете млякото с грис на умерен огън, като се разбърква непрекъснато. Аз добавих гриса след като млякото се затопли и през цялото време разбърквах. Когато се разтвори хубаво, добавете захарта и продължете с разбъркването.
Разбийте с вилица яйцата в купа.
Отстранете съда с млякото и грис от котлона и добавете яйцата на тънка струйка при непрекъснато бъркане.
При постоянно бъркане добавете и ванилията и маслото.
Съдът се връща на котлона и като се сгъсти се отстранява и се оставя да се охлади, не много.
Намаслете тавичка и разстелете полувината от корите или кадаифа.




Изсипете крема и покрийте с останалите кори.
Намажете с четка с масло всяка кора!




Печете на 180-200 градуса в предварително загрята фурна за около полувин час. Ако започне да ви изгаря отгоре сложете фолио.



Натрошете кадаифа отгоре, намажете с масло и върнете във фурната за кратко.
Моят кадаиф беше запечен, така го купих, всъщност не знам дали някъде продават без "загар", затова не го добавям в началото.




Сироп: На слаб огън, сварете вода със захар и канела. Добавете сока на 1/2 лимон, ако обичате. Аз не сложих лимон, защото не го харесваме и в баклавите.
Когато се охлади сладкиша се полива с лъжица от горещия сироп.


Охладете и поставете в хладилник.


16 коментара:

  1. Ехе, не може да не е хубаво, има около 1 кг захар!:)Бих го опитала с удоволствие, но не е за такива дебеланки като мен!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. мммм и аз съм дебеланка ,но няма да мога да му устоя :))
    кадаифа го обожавам от дете,но едно време имаше вътре орехи,не съм правила до сега ,но тази рецепта ще ме провокира :))
    прегръдки и хубав ден мила

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, изглежда супер сочно и сладко!
    Браво на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесен сладкиш! Толкова е сочен и в същото време хрупкав от горе! Сигурна съм, че ако е около мен, няма да мога да му устоя. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Пак си поглезила твоите хора,Кате!Неуморна си!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Кате,точно днес си купих кадаиф...прекрасен сладкиш си направила!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Бонбонче, много е сладичко при теб :)
    Интересна идея!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Das sieht so lecker aus aber
    Schade , die Zutaten kann man in Deutschland nicht bekommen.
    Was ist das in Bild Nr. 5
    LG
    martina

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Dies ist "kadaif". Sie können das Rezept ohne daraus zu machen. Nur Schale einer Pastete. Hier: http://mycandykitchen.blogspot.com/2011/10/blog-post_8072.html
      Grüße!

      Изтриване
    2. Martina, dieses Produkt wird Kadayif genannt. Erhältlich ist in jedem türkischen Geschäft.
      http://de.wikipedia.org/wiki/Kaday%C4%B1f

      Изтриване
  9. Ох, Candy... улучи ме точно в сърцето... Направо ще ми докараш инфаркт! Сиропираните сладкиши са ми най-голямата страст, изкушение, любов и каквото още ти дойде на ум. А този твоят си е направо неудържимо изкушение!

    Прегръдки, мила Candy и една прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вени, помагай с превода, да не напиша нещо смешно:) А колкото до сладкиша, наистина е страхотен! И аз ги обичам сиропираните, а при теб е тяхното царство:). Поздрави!:)

      Изтриване
  10. Кате, невероятно вкусно изглежда, от известно време ми се хапва кадаиф и ти ме запали още повече!
    Поздрави :))

    ОтговорИзтриване
  11. Мале, много рецепти при теб съм изпуснала за нула време :))
    Това предложение, обаче, е страхотно! Октоподът няма да го коментирам, че тръпки ме побиват :)), но виж, кадаифчето наистина изглежда върховно, Кате :)

    ОтговорИзтриване
  12. Каква е тази прелест, с която пак ме съблазняваш, Кате?! Чудесен десерт!

    ОтговорИзтриване