Страници

Ябълкова торта


Сигурно щях да отложа публикуването на рецептата още дълго, но благодарение на Мъхчето и Зори успях:). Искам да им благодаря както на тях, така и на Пепчо, Ирма, Мариянка и Габи! А, да и на Ивето, също отдавна имам да го правя:))) Всички те си знаят за какво:). Освен това днес е световен ден на Доброто, така, че съм много щастлива, че съм заобиколена от такива добри и сърдечни и човечни хора, като близките ми и всички вас, които по всякакъв начин ме подкрепяте и помагате. Надявам се и аз да успявам по някакъв начин да се реванширам:).
Искрено се надявам Доброто да се размножава:))) и да виждамe все повече усмихнати лица.
Тортата, която представям днес е изключително вкусна, лично аз се влюбих в нея още от снимката, на която я видях, четейки продуктите, разбрах, че наистина ще е нещо фантастично, а сега вече мога да го твърдя на 100 %.

За пръв път я видях във Фрамар, оказа се обаче, че при Дани я има доста отдавна, (май още не се познавахме:) ) благодаря!
Направих съвсем леки изменения в количеството на продуктите, понеже по толкова имах в къщи, ореховото брашно замених с равни количества орехово и бадемово и вместо Дулсе де лече използвам сгущьонка. Описвам и как да си приготвите ябълково пюре в къщи.
Мъхче най-голямото парче е за теб:)♥, понеже ми гледа саира почти цял ден:) и въпреки всичко не се отказа да ме напътстваш:)))Има още много какво да се желае, но всяко нещо с времето си.
Ето я и тортата:




блат:
80 гр фини овесени ядки
50 гр орехово брашно / смлени орехови ядки/
50 гр бадемово брашно, използвам на Balcho
150 гр кафява захар
1 ч.л. Бакпулвер
1 с.л. прясно изцеден лимонов сок
*260 гр ябълково пюре

плънка:
Сгущьонка, от "Берьозка"

глазура:
100 мл течна сладкарска сметана
120 гр черен шоколад
1 ч.л. Амарето



*Ябълково пюре може да си приготвите в домашни условия: Обелете и нарежете 2-3 големи ябълки на малки кубчета. Поставете ги в съд с дебело дъно с 1 с.л. вода /Цептер/и покрийте с капак, но може да ги сварите на пара. Времето за варене при мен беше около 10 минути, докато омекнат. Когато ябълките са готови, ги пасирайте заедно със сока, ако е много може да отделите от него. Оставете пюрето да се охлади на стайна температура.




Приготвяне:
Поставете в блендер овесените ядки, ореховото брашно, бадемовото брашно, захарта и бакпулвера.
Смелете ги в блендера, докато получите смес като брашно.
Добавете към тях ябълковото пюре с лимоновият сок.



Изсипете сместа в тава, застлана с хартия за печене. Моята тава е с вътрешен размер: 26/17 см.
Изпечете блата в предварително загрята фурна на 180 градуса с вентилатор, докато започне леко да се оцветява в златисто. Не препичайте блата, все пак в него няма сурово брашно и яйца, така че около 20 минути са достатъчни, но все пак преценете.
Извадете блата и го прехвърлете внимателно заедно с хартията върху решетка да се охлади напълно. Върнете го в тавата и работете в нея(защото е възможно без борд Сгущьонката и шоколадовата глазура да се разтекат.)
Намажете го със Сгущьонка и го приберете в хладилника.
Направете глазурата: загрейте сметаната в тенджерка на котлон, до кипване. Отстранете от котлона, добавете шоколада, натрошен на парчета и разбъркайте. Добавете Амарето, разбъркайте сместа до хомогенност. Оставете я да се охлади и полейте равномерно сладкиша с глазурата. приберете в хладилник да стегне за няколко часа.



Аз декорирах тортата с поръсено бадемово брашно. Може да се реже на триъгълни, правоъгълни или квадратни парчета.










Направено и споделено от вас:
The-loves-green-kitchen.blogspot.com


28 коментара:

  1. ЕЙЙЙЧУДЕСЕН СЛАДКИШ, кАТЕ! От одеве те дебна да го пуснеш, много шоколадов, много карамелен, много сочен!
    Поздрави и хубава вечер на теб :)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз откакто коментирахме снимката чакам ли чакам да го пуснеш- времето настъпи.
    Сладкиша ще се прави- ясно е. Още тези дни ще го направя. Като от довечера се заемам с направата на дулсе де лече!
    Голяма подстрекателка си!
    Целувки и усмихната нощ!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате,чудесен сладкиш,определено ми допада много.Бих си хапнала с удоволствие 1,2 парченца :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесен сладкиш, Кате!
    И много хубав надпис върху снимките :)
    А дулсе де лече и сгущенка са едно и също нещо -
    карамелизирано кондензирано мляко!
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
  5. Ама толкова да е чудесна тази ябълкова торта, че ми иде да ти отмъкна парченцето, това последното. :))) И снимките са станали много сполучливи с новите надписи - много ми харесват, Кате! И знаеш ли? - имам поне още 10 бурканчета ябълково пюре в мазето, така че, Подстрекателке, познай! ;)
    Хубава, вкусна и уютна вечер ти пожелавам! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Eй,Кате,сега с надписите си е друго нещо-слагаш си където поискаш.Аз още не съм стигнала до там,но някой ден ще се постарая.А сладкиша ти е супер-само не разбрах какви размери ти е тавичката.....Много искам да опитам този сладкиш,но когато се отбия до Берьозка ,тогава.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ами как да разбереш, Живе, като съм заплес:))) ей сега поясних:). Наистина е супер сладкиша, много сочен, и вкусен. Приятна вечер!

      Изтриване
  7. Бонбон, Мъхчето май помогна само като те дразнеше и хвърляше на неразбираем език по някоя реплика, но поне задейства в теб желанието да се справиш и да постигнеш желания резултат. ( Няма да коментирам метода и загубеното време);))))
    Обаче виж как хубаво седи сега,а?А? ;) И как да не се изкефиш на съдържанието под надписа? Записвам си да я пробвам тази торта при първи удобен случай. Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами то това е целта на помощта: да помогнеш, а не да го свършиш вместо мен:). Но успях, нали?:)А тортата наистина пробвай, защото е страхотна! Прегръдка!

      Изтриване
  8. Няма нужда да обеждаваш никого, колко е вкусна твоята торта, ми че то може само с поглед човек да разбере, а като види и продуктите от които е приготвена, еее...., всичко е ясно, истинска разкошотия!
    Благодаря ти за прекрасната рецепта!
    Това е и твоят ден и със сигурност с хора като теб света става по-добър, Кате! Намираш време за добра дума и окуражителен коментар, подкрипяш хората които се нуждаят от това, а това автоматично те прави добър човек, да не говорим за винаги свежите, разнообразни и страхотни рецепти, които приготвяш, и с които присъстваш на трапезата на стотици хора :)
    Желая ти спокойна вечер, Кате!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотно съчетание! Сочно, шоколадово, карамелено, с ябълки!
    От къде си намерила това лимонадено шишенце?!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, това го взех от "Метро", сега има много красиви бурканчета и бутилки там. Иначе преди съм си купувала от тези магазини за ръчно творчество, които са. Поздрави!

      Изтриване
  10. Я , каква интересна торта! Кате, и аз ще пробвам!

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, ти като една фея на Доброто, винаги мила и внимателна, позитивна и лъчезарна, днес си направила една много вкусна торта! Много изкушаващо съчетание от аромати и вкусове!

    ОтговорИзтриване
  12. Кате, пожелавам ти пътят ти да е осеян с добрина! :) А тортата е прекрасна, мисля, че идеално се балансира всичко в нея. Де да имах сега парченце...
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Интересна и различна торта... и със сигурност вкусна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Бих го направила, защото изглежда уникално вкусен. Само, че до сега сгушенка не съм използвала, и честно да си кажа ме е страх да не оплескам нещо. И май ще си остана само с въздишането по твоята Кате :)
    И нека бъдем по-добри, не само на този ден, нали !!!

    ОтговорИзтриване
  15. Кате, страхотна е! И аз съм на такава вълна и направо се чудя дали да не я продължа и да спретна и твоята вкусотия. Наистина много ми харесва и ще го направя! Сърдечни поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  16. Много интересна тортичка, Кате! А само как изглежда...Тъкмо имам и дулсе де лече. Ще се пробва няма начин!

    ОтговорИзтриване
  17. Нареждам се на опашката за едно парче от това бижу, Кате! Голяма прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  18. Еее, то за мен не остана .....Страхотно изглежда, и звучи, и си е баш по мой вкус!
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
  19. Направо виждам вкуса и, Кате - очарователен е!

    ОтговорИзтриване
  20. Жесток сладкиш Кате. Направо си представям вкуса. Много обичам такива блатове, различни..Ще се изпробва.

    ОтговорИзтриване
  21. Здравейте, за първи път правих нещо ваше. Като цяло ми хареса вкуса, само дето на вид нещо не се получи. Сгушонката от руския магазин се разтече жестоко и съответно шоколадовата глазура се разрязваше много трудно, защото под нея слоя мърдаше. За следващия път смятам да разбъркам малко желатин в това нещо. Иначе вида на тортата беше като блат с шоколадова глазура и бял сос около парчето.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет и от мен:). При мен не е имало такъв проблем, но е възможно, ако върху сгущьонката се излее топла глазура. Все пак се втечнява от топлото. Другото, което е, че аз правих тази торта в правоъгълна тава и там няма как да се разтече, но тя беше стегната, като я извадих от хладилника, а и глазурата ми беше охладена. Може да поднесете отделно сгущьонка към тортата или да я шприцвате като розички на всяко парче, за да сте сигурна, че няма да има такива инциденти. Аз пък имах подобни приключения като реших да нанеса сгущьонка и шоколадова глазура върху желатинова основа:))) ето тук: http://mycandykitchen.blogspot.com/2014/11/cheesecake-pumpkin.html. :))) Важното е да е вкусно и се радвам, че ви е харесала тази торта сладкиш.
      Сега като се зачетох обаче при вас проблема е дошъл при разрязването. Аз първо си начертах с остър нож парчетата и тогава с отново с остър нож режех, не съм имала проблем.
      Но както и да е, винаги има някакви приключения:))) желатина е чудесна идея, само не знам дали шоколада върху него ще се задържи. май е по-сигурно сгущьонката отделно да се поднесе или да се шприцва върху шоколада.
      Поздрави и благодаря за коментара!:)

      Изтриване