Страници

Коледен пост ден 14: Рибни бургери и броколи на фурна


Все по-често попадам на рецепти за печени броколи с горчица и галета на фурна. Комбинацията ме заинтригува и ето днес ги включвам в менюто. Навсякъде рецептите са различни, всеки добавя по нещо от себе си, вариантът и при мен се получи много вкусен, неочаквано за мен, но броколи и горчица се оказаха доста добра комбинация:).
Тези чудни броколи ще си правят компания с още по-чудни рибни бургери. И за тяхната направа има много варианти, като в повечето случаи рибата е сурово смляна, но аз предпочетох да я сваря на пара предварително. Другото, което поради постите трябваше да направя е да измисля заместител на яйцето в сместа, за да не се "разпадне", та добавих един картоф. Важното, като се правят тези бургери е при оформянето наистина да се притиснат много добре и след това да престоят в хладилник, за да може да запазят формата си. Може да ги печете на котлон в тефлонов тиган или във фурна в тава върху хартия за печене.
* По принцип в календара днес е ден на пост с олио, а аз леко съм се пообъркала:)))за това може да направите и само броколито. Аз публикувам и двете рецепти, понеже на Ицко тези бургери са му любими, а и доколкото знам рибата не се смята за месо, така, че май не съм прегрешила много:)))
Ето и рецептите:



Рибни бургери
Продукти:
500 гр филе от бяла риба без кости
1 картоф
черен пипер
сол
1 с.л. галета
зехтин
царевично брашно


Сварете картофа и го обелете. Намачкайте го с вилица.
Сварете рибата на пара. Моята риба беше готова за 5 минути, като по време на варенето я обърнах веднъж.
Извадете рибата и я надробете с вилица. Внимавайте все пак за кости и ако има ги отстранете. Ако има вода, също я отцедете.
Разбъркайте рибата с картофа, галетата, черният пипер и солта. Ако в сварената риба има вода, то сместа ще бъде рядка и ще се наложи да се добавят още галета, което ще промени значително вкуса на бургерите, за това ви съветвам да я изцедите добре, преди или след като я пасирате.
Оформете бургери, като хубаво притиснете сместа. Подредете ги върху хартия за печене и ги приберете в хладилник за около 1/2 час / през това време може да приготвите гарнитурата:)/.

Извадете бургерите и ги потопете в царевично брашно/ ако много са изсъхнали и брашното не може да полепне може леко да ги навлажните с вода.
Изпечете ги в загрят тефлонов тиган със зехтин до златисто. Извадете ги върху домакинска хартия да се отцедят.



Броколи на фурна с горчица и галета
Продукти:
1 глава броколи
няколко скилидки чесън
1 с.л. горчица
4 с.л. галета
сол
черен пипер
зехтин


Приготвяне:
Измийте броколито и го накъсайте/нарежете на розички.
Застелете тава с хартия за печене.
Потопете всяка розичка в зехтин и ги оставете в купа. Посолете и поръсете с черен пипер, разбъркайте.

Смесете добре в купа горчицата с галетата, да се получат трохи.
Потопете всяка розичка броколи в тази смес, колкото полепне. Не е нужно да е много.
Подредете ги върху хартията за печене. Между тях подредете и скилидки чесън, потопени в зехтин.

Изпечете в предварително загрята фурна на 180 градуса за около 20 минути.


8 коментара:

  1. Кате, толкова правилни и вкусни изглеждат.
    Може ли да споделиш от къде ти е формичката? Не съм виждала подобна.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, благодаря! За съжаление не помня откъде точно съм купила формичката, но мисля, че Метро, дано не те подведа. Иначе тя е Fackelmann и ако някъде продават техни инструменти, предполагам ,че има и това. Тя не е специално за бургери Използвам я за ориз също, за всичко, което бих желала да оформя така правилно. Поздрави!

      Изтриване
    2. По принцип за такава форма би могла да използваш ринг за сладки и да притиснеш с нещо, например с дъното по-малка чаша.

      Изтриване
  2. Перфектното кюфте! Тази форма, ах тази форма, направила си ги да изглеждат като приготвени от машина, а децата ги обожават тези готовите, разни панирани залъчета, и ако това не е един чудесен здравословен вариант на вкусна домашна храна..., поредното страхотно предложение!
    Приятен уикенд, мила!

    ОтговорИзтриване
  3. ауу рибни кюфтенца :) много ги харесвам, Кате и бодвам едничко :)

    ОтговорИзтриване
  4. Хрупкавите броколи много ми допаднаха Кате! Много!

    ОтговорИзтриване
  5. Ох, много ми харесва комбинацията, великолепно! Запомням си бургерите задължително, а броколито ще бъде направено съвсем скоро, сигурна съм, че са страхотни, правила съм карфиол по подобен начин и много ми харесва, така че ако не съм казала, много хубавоооо! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  6. Трябва да издадеш книга с тези постни ястия! Разнообразни, поднесени с много вкус!
    Прегръдка, Кате!

    ОтговорИзтриване