Страници

Коледен пост ден 2: Каша от гъби


Каша от гъби е вид основно ястие, което се състои от гъби ( естествено:) и сос с брашно. Макар гъбената каша да е много популярно ястие, то толкова много са и рецептите, по които може да се приготви. Това е така, защото всяко семейство я прави по негов вкус. Моята рецепта е нещо като Класическа гъбена каша.
Продукти:
1 купа с измити, нарязани на полумесеци гъби Печурки
3 с.л. брашно
600 мл топла вода
сол
черен пипер
1-2 скилидки чесън
зехтин
за сервиране:
магданоз
филийки хляб
1-2 гъби печурки

Приготвяне:
Загрейте в касерола зехтина и добавете нарязаните гъби. Гответе, докато омекнат добре. Добавете нарязаните скилидки чесън, запържете за малко и добавете брашното и разбъркайте. Гответе няколко минути, докато брашното започне да се оцветява леко в златисто. /Друг вариант е да извадите гъбите и тогава да добавите брашното в зехтина/.
Добавете черен пипер и сол, разбъркайте и налейте топлата вода. Отново разбъркайте до хомогенност и оставете да се вари на котлона за около 15 минути, или до желаната гъстота.
*По този начин може да си правите гъбен сос за пържолки, само, че трябва да разредите повече.

За сервиране:
Нарежете гъбите на профил и ги запечете на леко намазан със зехтин тиган.
В същият тиган запечете от всички страни филийките хляб, нарязани на пръчици или кубчета.
Поднесете кашата с хлебните крутони и запечените гъби, поръсете с магданоз.

17 коментара:

  1. за теб обяд, за мен пък ще е вечеря, прекрасно постно предложение Кате :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) да, чудесна е тази кашичка отдавна не бях правила. Поздрави!

      Изтриване
  2. Постиш ли, Кате? Аз не мога. Месото го спирам без проблем, но сиренето и киселото мляко трудно. Обаче между две мазни ястия, винаги мога да взема една такава постна гъбена кашичка;) Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, засега имам такова желание:). Не ми е проблем и на мен месото, повече млякото и млечните продукти, но знаеш ли за някои хора е разрешено да ползват такива, така, че смятам, че спокойно можеш да си ги консумираш ако решиш. Иначе в този пост има толкова много рибни дни. Хубаво е човек да се разтоварва от време на време.:)

      Изтриване
  3. О, Кате...чудна е тази гъбена каша, но аз не мога само с нея да се нахраня, няма ли месце, все едно не съм яла. Аз дори за ден не го мога това, пък месец ми звучи...ужасно трудно.:)
    Аз пък без мляко и млечни по бих могла...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз преди така си мислех, но да ти кажа на няколко пъти без да е усещам съм приготвяла последователно все постни ястия и хич не ни е направило впечатление:))). Повече като че ли хлябът ме засища, без него не мога да ям. А млякото и яйцата са ми нужни заради определени рецепти, а не, че толкова много пия мляко примерно:))). Но ще подбера рецепти без тези продукти, наистина ми е интересно много:). Прекрасна нова седмица, Веси!

      Изтриване
  4. Катенце, много ти е вкусна кашичката. :) Знаеш ли, винаги като малка, когато слушах приказка с Баба Меца, която си готви гъбена каша, точно нещо такова си представях. Значи от малка фантазирам за храна. ;)
    Прегръдки и леки пости!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ние пък с Ицко гледахме една анимация за Златокоска и трите мечки и там имаше кашичка:))) все от детските приказки са тези вкусни кашички:))) Прегръдки, мила!

      Изтриване
  5. Чудесно предложение, Кате и много се радвам,
    че ще споделяме идеи и рецепти, за тези коледни пости.
    Благодаря, леки и спокойни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианка! И аз се радвам, че ще обменяме рецепти и идеи! Прекрасна нова седмица!

      Изтриване
  6. Много вкусна каша си ни направила днес, Кате! Отдавна не съм хапвала нещо подобно и леко.
    Прекрасна нова седмица ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Габи, бях я позабравила като самостоятелно ястие, все към месца я добавяме като сос предимно. Наистина е вкусна. Поздрави!

      Изтриване
  7. Тази каша присъства и в моето меню, Кате.
    Чудесна е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Или, теб едва ли ще те изненадам с нещо:))). Наистина любима гъбена кашичка. Поздрави!

      Изтриване
  8. Любима ми е тази кашичка, Кате! Обожавам уханието й, особена като има масло вътре, но нали са пости :) Хубава седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  9. Чудесна каша, Кате!
    Много хубав проект! Очаквам с нетърпение следващите ти предложения!
    Леки пости!

    ОтговорИзтриване