Страници

Коледен пост ден 3: Сухи чушки с нахут


Приготвят се като сухи чушки с боб. Между другото искам да кажа на всички, които не познават нахута, че смело могат да го пробват и да приготвят всички ястия, които приготвят със зрял фасул.




Продукти:
4-5 червени сухи чушки
1 купа нахут/ 200 гр
2 глави лук
1 морков
1 с.л. доматено пюре
1 с.л. сладък червен пипер на Вегета / ако използвате друг сложете по-малко/
смлян черен пипер
сол
олио


Приготвяне:
Накиснете нахута в студена вода, нивото на водата, 1-2 пръста над нивото на нахута. Оставете го да престои 12 часа. Изцедете водата, измийте нахута и го залейте с вода пр. 1:3 нахут:вода.
Сварете го на тих огън без подправки.
След като се свари го отцедете от водата. Запазете част от бульона.
Нарежете лука и моркова на дребно и ги запържете в олио.
Когато омекнат добавете свареният нахут и доматеното пюре, гответе няколко минути след това добавете червения пипер и разбъркайте.
Отстранете от котлона. Добавете солта и черният пипер.
Почистете сухите чушки от семето и ги накиснете в гореща вода, докато омекнат.
Напълнете ги със сместа и ги подредете в тава. Ако ви остане от сместа, я изсипете в тавата и върху нея подредете чушките.
Залейте ги с 1-2 лъжици олио, около 100 мл от бульона или гореща вода.
Изпечете ги в умерена фурна, на 180 градуса, до запичане.


16 коментара:

  1. Голяма вкусотийка, Кате! За днес и аз бях запланувала точно това да сготвя, но с пресни чушки, защото все още се намират едни в хладилника и се чудех как да ги оползотворя.
    Поздрави! Успешен и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Супер, ще чакам да споделиш:) любопитно ми е как ще се получи с пресни чушки, защото аз нито фасул, нито нахут съм пълнила в пресни. Успешна седмица и на теб, Таничка!

      Изтриване
  2. Кате, обожавам нахут, мога да го ям под всякакви форми.
    Това ястие изглежда чудесно! Ще го пробвам по- натам, в по- студените дни.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Права си Кате,нахутът е не по-малко вкусен от боба.Прекрасни пълнени чушки ни предлагаш!Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  4. Много апетитно предложение, Кате
    чудесна идея с постен вкус, а и при мен нахутът е актуален...
    Сърдечни поздрави за теб и благодаря:)

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, ние нахута много си го тачиме в къщи. Прекрасна рецепта!
    Снимките са чудни!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Не съм готвила нахут. А имам малко вкъщи.
    Имам и сухи чушки. Ето идеална предпоставка да приготвя това ястие по твоята рецепта.
    Изглежда фантастично и много ме изкушава.
    Поздрави и хубава седмица.

    ОтговорИзтриване
  7. Обичам нахут! Мисля, че могат да присъстват на трапезата често..., постно, питателно и разнообразно блюдо. Много ми харесват чушките, Кате!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Ето такова ястие наистина би ми се усладило! :) Катенце, да ти е вкусничко. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Много интересно, готвила съм само един път нахут!

    ОтговорИзтриване
  10. Много любими вкусове са съчетани в това толкова хубаво презентирано ястие!
    Хубав ден, Кате!

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесни са станали,Кате!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Сухите чушки с боб са едно от най-любимите ми коледни ястия, така че и този вариант сигурно ще ми хареса, Кате! Изглежда много апетитно и няма тъпения да видя останалите ти постни предложения! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Нахута се оказа много вкусен за мен,но откакто цялата кухня ми стана с нахут след ползване на тенджерата под налягане от децата ,не съм го и помирисала.Ще купя готов и ще си правя това онова.Представям си вкуса на тези пълнени чушки-мммм.....
    Хубав ден,Катенце!

    ОтговорИзтриване
  14. Кате, напълно си права, че нахутът може достойно да замести бобът.
    Може да се напълнят и пресни чушки, но със сухите ароматът, пък и вкусът са по-други. Това ястие ще остане за Бъдни вечер, вместо традиционните чушки с боб. Аз пълня и сарми с нахут. Чудесно се съчетава с киселото зеле!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване