Страници

Коледен пост ден 8: Пържена бяла риба със зеленчукови шишчета


Обядът днес е по-скоро подсещане - идея, отколкото рецепта.



Продукти:
филе от бяла риба без кости
царевично брашно
картофи
зеленчуци за шишчета/ лук, моркови, чушки, гъби, картоф.../
зехтин

Приготвяне:
Нарежете морковите на едри кубчета; картофите на тънки филийки; главата лук разрежете на 4 или повече части, след което разделете парченцата; чушките на едри парчета; гъбите ако са малки ги оставете цели, ако са големи ги нарежете на парчета, с големината на останалите зеленчуци.
Полейте ги добре със зехтин и ги посолете. Разбъркайте и оставете да се мариноват.

Измийте и подсушете рибните филета. Нарежете ги на хапки. Посолете ги леко, ако рибата е замразена, внимавайте със солта, защото някои риби са солени.
Потопете рибните хапки в царевично брашно и изтупайте излишното.
Изпържете ги от двете страни в тиган със загрят зехтин. Извадете ги върху домакинска хартия да се отцедят.

Нанижете маринованите зеленчуци на шишчета и ги изпечете от всички страни на предварително загрята скара, грил тиган или барбекю.

Обелете и нарежете на много тънки филийки един картоф.
След това филийките нарежете на тънки пръчици.
Измийте ги няколко пъти в студена вода, за да се отстрани нишестето от тях. Отцедете ги много добре.
Загрейте в тиган зехтин и изсипете картофените сламки, като ги разбърквате често с вилица или дървена клечка.
Извадете ги и ги оставете да се отцедят върху домакинска хартия.

Сервирайте рибата със зеленчуковите шишчета и картофените "сламки".



10 коментара:

  1. Много апетитна рибка и аз само с царевично брашно панирам,има такава сладост и е хрупкава.Много ми харесват и маринованите зеленчуци.Поздрави!:)

    ОтговорИзтриване
  2. Ммм, много вкусно тук и днес! с тези апетитни снимк ме провокираш, Кате да размразя един пакет рибно филе. ;)
    Да ви е сладко, мила!
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  3. Много вкусна рибка си приготвила, Кате. Но и шишчетата са един път.
    Аз още не съм си позволила риба и май няма да е скоро. Но кой знае... може още утре да ме прихванат.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Или, ти защо през тези дни не ядеш риба, или така си преценила? Да, шишчетата са много вкусни. Грилованите зеленчуци са си вкусотия:) Поздрави!

      Изтриване
    2. Аз по принцип не си позволявам риба. Е, на Никулден е задължителна :)
      Само миналата година съм хапвала още 2-3 пъти.
      Така съм преценила. Добре ми е.

      Изтриване
  4. Ха така, Кате, поне рибка си хапни:)

    ОтговорИзтриване
  5. Къв пост, ква риба? До Никулден има време- иначе идеята е супер, а от друга страна аз е постя, тъй че, просто благодаря;)@!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудно меню! Кой каза, че по време на пост не може да бъде вкусно?..Прекрасно е Кате!!! Обожавам блога ти заради прекрасните предложения, страхотните снимки и цялата страхотна атмосфера, която цари тука.

    ОтговорИзтриване