понеделник, 26 март 2012 г.

Мохито

Мохито с мента, спрайт и бяла захар

Мохито е фаворита ми при коктейлите. Съставките така добре се комбинират и създават невероятно освежаваща напитка. В оригинал рецептата е с ром,листа мента, захар, лайм и сода.
В някои рецепти и според вкуса съставките се променят. Аз съм го правила със спрайт, без алкохол, с мента, или с ром.


Продукти за 1 коктейл:
1 висока чаша, 2 сламки

200 мл газирана вода или спрайт
1/2 лайм, нарязан на тънки филийки, след което на полувинки или четвъртинки
сок от 1/2 жълт лимон или лайм
1 ч.л. кафява захар / бяла
лед на кубчета или натрошен с блендер
листа мента
ром или мента


Мохито с ром, сода и кафява захар

Приготвяне:
В отделна чаша разбъркайте лимоновият сок със захарта, за да се разтвори.

Във висока чаша сложете кубчетата лед, налейте газираната вода/ спрайта/ и след това изсипете сока от лимон със захарта. Ако използвате алкохол, добавете и него.
Добавете резенчетата лайм, листата мента.
Поднася се със сламки и украса от лайм и листа мента.

Може предварително да претриете леко листата мента, преди да ги сложете в коктейла.


Мохито с мента, сода и кафява захар




18 коментара:

  1. Много свежо начало на седмицата, Катя!
    Още не съм успяла да се насладя изцяло на средиземноморското ти гостуване при Инчето, а ти вече си с нова идея. Възхищавам се енергията, вдъхновението и организацията ти... Много интересни рецепти - калмарите и баклавата са невероятни.
    Благодаря сутрешното кулинарно удоволствие,
    сърдечни поздрави, усмихната и успешна нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Хайдеее откриваме ли сезона на мохитото :))) Миналото лято в къщи с половинката изпихме доста литри от тази вкусна и ароматна, разхлаждаща напитка :))
    Наздраве и много усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Откриваме го!!! Няма мърдане вече!

      Изтриване
  3. ооо не съм опитвала мохито,но скоро ще поправя тази грешка
    хубава вечер мила

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веднага те черпя с това, а след това сме при теб на коктейлче:)!

      Изтриване
  4. Много свежо!Обичам само червено вино, но този коктейл има страшно свеж аромат и съм правила кексчета с такъв вкус..:-))

    Хубава нова седмица Бонбонче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е много свеж, аз алкохол абсолютно никакъв не пия, та за мен си правя безалкохолния вариант, но понякога си капна 2-3 капки мента за цвят:)

      Изтриване
  5. Стана ли време за мохито? Добре, ако е коктейл, нека е този!
    Бонбон, поздравления за приготвеното в кухнята на Ина;) И за мохитото , разбира се!

    ОтговорИзтриване
  6. Кате, едно... не, хайде да са две от същото за мен :) И аз съм верен почитател на мохитото! Има едно място, на което правят динено, ягодово и т.н. мохито :) Ако си от София ще те водя като се стопли още малко :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, с най-голямо удоволствие ще пием по едно мохито с теб! Пък и с всички, стига да имаше вариант да се съберем:)

      Изтриване
  7. Бонбонче Мохитото ти е трепач направо веднага си го записвам и ще го правя скоро .
    Хубав и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче, очаквам твоето Мохито! :)Прекрасен ден и на теб!

      Изтриване
  8. Охаааа,ето как се нацелих на правилното място с най-любимите напитки!Сядам и аз на по една чашка,искаш ме-не искаш,Кате!
    На ментата със спрайт не знаех,че също се казва Мохито,също ми е отдавнашна тръпка!
    Прегръдки и наздраве!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, истинското мохито си е с бял ром, сода, листа мента и лайм, но всеки си го прави както му харесва, та не знам дали се казва мохито, аз така си му казвам, все пак е производно на него:). Но с най- голямо удоволствие сядам с теб по на едно коктейлче! Прегръдки и :) наздраве! Вече имам и десертче:)

      Изтриване
  9. Не съм пила мохито, но това определено изкушава!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не бях до миналото лято, направо вече съм му фен! Само, че без алкохол или с малко ментичка за цвят:). Наистина много освежава и е чудесно за горещите дни! Поздрави, Траянче!

      Изтриване
  10. Candy, ти вече покани лятото при нас... Време беше, откога го чакам! Искам и аз мохито, музика и бриз! Много освежаващо ми подействаха снимките, наистина чуден коктейл и обичан от всички!

    ОтговорИзтриване