понеделник, 14 януари 2013 г.

Световни класики: американски палачинки / american pancakes


Вторият проект е със световноизвестни рецепти. Не са непознати за вас, но пък са много вкусни.
Като начало: Американски палачинки.
Малки, пухкави и много изкусителни - това са те. Познати ни най-вече от филмите, обилно поляти с кленов сироп. Съществуват различни варианти, с всевъзможни плънки, но всичките до една - малки и пухкави. Търсих класическият вариант и мисля, че го открих.

Рецептата е адаптирана от Марта Стюарт.





Продукти:
2 ч.ч. брашно
4 с.л. захар
4 ч.л. бакпулвер / 1 пакетче/
1 ч.л. сол

2 ч.ч. прясно мляко
4 с.л. разтопено краве масло или олио
2 яйца

За сервиране:
Кленов сироп, течен шоколад, сладко от плодове, сметана, мед.



Загрейте фурната на 200 градуса и я изключете. Застелете тава с хартия за печене, за да съхранявате там готовите палачинки.

В купа пресейте брашното с бакпулвера и солта. Добавете захарта. Разбъркайте.
В друга купа разбийте яйцата, добавете олиото/маслото, разбийте, добавете прясното мляко.

Започнете да добавяте от сухата смес към млечната и разбивайте с миксер.

Загрейте тефлонов тиган на котлон и намажете с масло или олио, с помощта на салфетка.
Изсипете на няколко места по 1/2 черпак / 2-3 с.л./ от сместа и загладете с обратната част на лъжица, да се получат кръгове.
Печете около 2 минути от всяка страна.
Извадете и оставете на топло във фурната.
Сервирайте по желание.
Аз ги поднесох с масло, течен шоколад, сладко от кестени и разбира се класиката - кленов сироп.


19 коментара:

  1. Бонбонче, неуморима си!
    И толкова апетитни палачинки си ми сервирала за закуска!
    Благодаря ти,мила!
    Поздрави и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, ама как ни предизвикваш само: окапах се:)))*
    Стахотни са!

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасни и пухкави...Като палачинкови облачета са ..........Катенце,подай ми кленовия сироп ако обичаш:))))))))))))
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесна закуска! Кате, отново висок кулинарен скок направи, като начало за седмицата! :)
    Усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Не съм ги опитвала,а изглеждат толкова вкусно...
    Хубав ден,Кате!

    ОтговорИзтриване
  6. Голяма изкусителка си ,Кате! :)
    Невероятно апетитно си поднесла палачинките!
    Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Моят опит с тях е кратък, защото не бях очарована, но твоята рецепта обещава различен краен резултат, така че отново ще обмисля "поамериканчването" на закуската в онези глезени неделни сутрини, когато си позволяваме нещо полезно за душата :-)

    ОтговорИзтриване
  8. Мила ми бонбонче ,това и изкушение на което никой не може да устои.
    Твоите са невероятно поднесени и много апетитни.
    Приличат ми на едни родопски колаци и ми се приядоха сега:)))
    Силни прегръдки от мен миличка!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, невероятно примамливо ми изглеждат! Особено първата снимка!

    ОтговорИзтриване
  10. Обожавам палачинки! Вече съм пробвала няколко варианта на американски палачинки!Задължително ще опитам и твоя класически вариант!Благодаря че сподели!Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Ех, какви снимки - прекрасни! И както обичам палачинки сигурно ще ги сънувам :) Поздрави и приятна вечер, Candy!

    ОтговорИзтриване
  12. Повече от страхотни са, Кате -
    и новият ти проект стартира впечатляващо!
    Ще очаквам и следващите ти предложения,
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотни палачинки. Преглъщам ли, преглъщам пред монитора.
    Наистина си неуморна. Докато изчета всичките хубави рецепти "Киккоман" и ти вече си на нова вълна.
    Браво на теб. И ще се възползвам от тази рецепта за американски палачинки.

    ОтговорИзтриване
  14. Обожавам ги! И с кленов сироп са просто разкош!

    ОтговорИзтриване
  15. Впечатляващо изглеждат! И с тоя покапал кленов сироп са толкова изкушаващи!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате,много изкусителни!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Чудесни са, Кате! И съвсем по хамерикански ги сервираш с кленов сироп :) От къде успя го намериш, аз съм търсила ли търсила..

    ОтговорИзтриване
  18. Вкуснотийки за Неделна закуска, точно ги направих!

    ОтговорИзтриване