Страници

Пилешка каварма


Кавармата е българско ястие, приготвя се от месо, лук, чушки, чубрица, пипер и сол. Пече се на фурна в гювечета.

Може да приготвите кавармата с предварително сварено месо, или да го нарежете на късчета и да го запържите преди всички продукти.
В тази рецепта я приготвям с предварително сварено месо и морковът също беше сварен.




Продукти:
Около 500 гр пилешко месо / филе, предварително сварено
5-6 гъби печурки
1 червена чушка
1 зелена чушка
1 глава лук
1 морков, предварително сварен
2 домата
скилидка чесън
3-4 с.л. олио
брашно, много малко - около 1 ч.л
червен пипер
черен пипер
чубрица
сол




Приготвяне:


Нарежете лукът на полумесеци, чушките на кръгчета, гъбите на филийки.
Загрейте олиото в тиган и добавете нарязаните зеленчуци, гответе на среден огън, докато омекнат.

Нарежете морковът на кръгчета, месото, ако е сварено цяло, също нарежете, чесънът на ситно. Добавете ги към останалите продукти в тигана.
Разбъркайте, гответе за 1-2 минути и добавете черен пипер, чубрица, сол, брашно. Разбъркайте, добавете червеният пипер, разбъркайте и веднага изсипете нарязаните на ситно домати. Оставете да се готвят на котлона за около 2-3 минути, налейте около 1 ч.ч. вода и оставете да заври.
Отстранете от котлона и разпределете в две гювечета.
Запечете ги във фурна на 180 градуса, не се загрява предварително, за да не се спукат гювечетата.
Времето за печене е около 30 - 40 минути, без капак.





12 коментара:

  1. Звучи много вкусно от тези прекрасни снимки. Не спираш да ме изненадваш Кате- от вкусни, по- вкусни неща приготвяш!
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, много е хубава рубриката. Това ястие ми е от любимите! Чудесно си го приготвила! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Щом е приготвено в гювече,вкусът на ястието е незаменим!
    Чудесна рецепта,Кате!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, страхотно изглежда, а съм сигурна и за превъзходния вкус, който има. Отивам да видя какво още си ни предложила от този проект. Целувки!

    ОтговорИзтриване
  5. Само трябва да надникне човек в твоя уютен блог и няма да се чуди дълго какво да приготви за семейната трапеза, пълно е с невероятно вкусни и практични идей! С този проект, разширяваш още повече възможнистите за избор :) Страхотна си, Кате!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Кате,тъкмо вече ми се въртят мисли за обяд и след твоите кадри не знам как ще го дочакам,мъка ще е!Много,много вкусна гозба,която ми е от любимите!Прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. С удоволствие се разходих с теб, Кате, из Троянския Балкан. После хапнах шопска салатка и пилешка каварма (оброшката чорба я пропуснах, че на агнешко малко съм капризна :)) и ми беше супер! И пак ще дойда да се гостя, нали си сигурна в това?! :)
    Поздравления, Кате, за този проект с българска кухня! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Любима кавърма! И аз я правя така :) Много добре направи, че ме подсети за нея, да знам какво да сготвя другата седмица :)
    Прегръдки от мен :)

    ОтговорИзтриване
  9. Много любимо ястие и отлични снимки, Кате! Да ви е сладко! :)

    ОтговорИзтриване