Страници

Калугерска салата и разходка в Чипровски манастир


Чипровският манастир е построен от българските католици през X в. и по време на съществуването си е разрушаван и възстановяван многократно.
Към момента манастира е постоянно действащ и представлява комплекс от църква, два параклиса, триетажна кула-камбанария, жилищни и стопански сгради.
Красив манастир, разположен сред уникална природа!
Това, което ми направи силно впечатление бе топлото посрещане от Игумена на манастира - архимандрит Василий!
Усетих магията на това свещено място! Ако имате възможност посетете го!























Въпреки мъглата успях да видя язовир Огоста, който е наистина огромен!



И след разходката - салата от българската кухня, която се среща различни импровизации, но ето и при мен:

Калугерска салата


Продукти

Пълнени зеленчуци
1 домат
2 чушки / 1 печена и една сурова

плънка:
200 гр сирене
1 краставица, нарязана на ситно
копър, ситно нарязан
магданоз, ситно нарязан
1 ч.л. чубрица
1 с.л. олио

Разбъркайте продуктите за плънката и напълнете чушките и домата, разрязан на две.

кьопоолу

1 патладжан, опечен
1 скилидка чесън
1 обелен червен домат
1 печена червена чушка
2 с.л. ситно нарязан магданоз
1 с.л. винен оцет
2 с.л. олио
1 ч.л. сол

Намачкайте патладжана с пресованият чесън в купа и към тях добавете нарязаните на ситно домат, чушка и магданоз. Добавете останалите продукти и разбъркайте добре.

допълнително:
маслини за декорация
сол
магданоз

Подредете в чиния пълнени зеленчуци, нарязана краставица, кьопоолу. Декорирайте с маслини и магданоз.

17 коментара:

  1. Скоро минах от там, обаче беше голяма мъгла и валеше.
    Чудесни снимки и неустоимо вкусни предложения Катенце!
    Целувам те и ти пожелавам хубав ден*)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря и за тази виртуална разходка,Кате,а салатките са чудесни и тъкмо за този сезон като допълнение на аперитива вечер!Прегръдка и хубав уикенд,мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасен в скромността си манастир,Кате!Не сме го посещавали,но за догодина вече съм го включила в списъка:).Салатката е чудна!Прегръдки и честит празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Докато си пия кафето се насладих на поредната разходка ,този път до Чипровския манастир.
    Благодаря за поредната порция красиви снимки ,Кате!
    Салатката е чудесна!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря за разходката и салатката :–) Весел уикенд!

    ОтговорИзтриване
  6. Аз пък никога не съм ходила натам, виждам, че е пропуск. Хубава разходка! Харесах файтоните :)) И салатка също :)

    ОтговорИзтриване
  7. Хей такава една салатка бих си хапнала с удоволствие за вечеря Катенце:)

    ОтговорИзтриване
  8. Минала си покрай мен, Катенце!
    Отдавна съм ходила в манастира и се радвам, че чрез снимките ти отново го посетих!
    Салатката е чудесна!
    Приятна вечер и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Не знам какво да кажа - освен, че съм възхитена от снимките, с които винаги ми пълниш душата, рецептите са също толкова хубави и разнообразни! Сърдечни поздрави, Кате и усмихнати почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Бонбон, май ти е попривършило кремчето- да ти пратя ли нова опаковка за празниците?;)))
    Не спирай, много ми харесва!
    Прегръдки и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, чудесни снимки!
    Успяла си да уловиш в кадър магията на мястото! Аз винаги се чувствам особено в манастир има някаква специална енергия в тия места, особена атмосфера.
    Благодаря ти за разказа и за страхотната салатка!

    ОтговорИзтриване
  12. Esta receta me encantó se ve muy deliciosa gracias por las maravillosas fotos,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  13. Катенце, прекрасна разходка. Чудесни, говорещи снимки. Толкова много ми показаха и разказаха. Благодаря ти!
    А салатката е мечта, прииска ми се да я имам сега пред мен и моля те, не мисли за часа, а за вкуса, неустоим е... :)

    Прегръдки и весела неделя!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесна разходка сте си направили, Кате! А салатката е много изкушаваща и точно по мой вкус! Поздрави и усмихната неделя!

    ОтговорИзтриване
  15. Candy, благодаря ти за разходката и чудесната рецепта! Тази част от България ми е най-непозната и много се зарадвах на прекрасните ти снимки. А рецептата ухае на типично българско лято :) Поздрави и хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате и ние като минахме имаше мъгла, но към язовира. Отдавна исках да го посетя, все хубави отзиви има, не е от големите, но пък е много спокойно и пълно с енергия място. Роси, Миленка, Диди, Мира, Инче, Гоголинка, Тилиа, Дани, Росите, Вени, Яна, благодаря ви! Елти, и аз най-малко на северозапад и югоизток съм ходила. Мъхче, кремчето свърши, ама и обувките взеха да се късат:):):)Шегувам се:) Съчетаваме полезното с приятното, както се казва. Бети има магия, затова ги харесвам тези места.

    ОтговорИзтриване
  17. Наистина има някаква магия по тези места, благодаря за споделените преживявания! Хубава нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване