Страници

Канапе с Израелска кухня и Румяна Пулчева


Тя е просто една щастлива жена, а лекотата и желанието, с което твори успяват да замаят всеки!
Рецептите и буквално взривяват ФБ, а с вкусните си коментари предизвиква и нищо неподозиращите да се захванат с тенджерите.
Блога с прекрасните ` и рецепти може да откриете тук: http://rumicka.blogspot.com/ .
А днес е мой гост в „Канапе”. Дами и Господа, настанете се удобно, защото днес ще пием кафе с Румяна Пулчева!!!





Поканих Руми да ми гостува, защото искрено и сърдечно и се възхищавам! Всичко около нея е толкова чисто и прекрасно, изпълнено с магия...
Няма да скрия възхищението си, когато получих на и-мейла си файловете за това гостуване. Буквално опулих ей такива големи очи и веднага и отговорих с думите: "Леле, Боже, Руми ти направо ме разби!!!"
Идеята ми беше за кафе, а тя се появи с цяла кулинарна гилдия! Е, такива гости пожелавам на всички!!!
И за да не ви държа в напрежение директно публикувам Прекрасната кухня на Израел, представена от Румяна Пулчева!!!



ПРОСТО ЕДНА ЩАСТЛИВА ЖЕНА.
Аз съм... Просто една щастлива жена !!! С прекрасно и добро семейство, истински приятели и много близки хора около себе си! Всичко в този живот може и ме кара да бъда щастлива и усмихната! Ценя всеки миг от живота си, защото е прекрасен и има много да се прави за да остане такъв и за нашите деца! Радвам се на всяка сутрин, когато се събуждам от палавите слънчеви лъчи, които светят в очите ми, на всяка усмивка, която виждам и предизвиквам в хората, на малките неща които виждам около себе си, но най-голямата ми радост и страст е – готвенето. Тo е част от моят живот и чрез него успявам да нося радост и изкушение на близките си хора. Само то може да ме накара да се усмихна, да забравя умората и всичко лошо, което се случва в забързаното ми ежедневие. Получам огромно удоволствие от това, да виждам как близките ми хора се усмихват и с пълна уста казват – Мммммм... Руми благодаря ти, беше много вкусно-ти си най-добрата!!! След такива думи ми се иска да готвя и експериментирам все повече и с по-интересни неща. Както и в случая идвам на гости при my candy kitchen с много интересна, вкусна и не много позната тема според мен – Кухнята на Израел.
Дълго мислех какво да приготвя и ето че сега ще ви представя следното меню:
1. Салата “ От цялото си сърце ”
2. Разядка “Хумусна идилия”
3. Основно ястие “Хамин”
4. Десерт “ Ябълкова магия”

Салата “ От цялото си сърце ”


В магазина за плодове и зеленчуци до нас намерих страхотни марулки и реших че ще правя зелена салата. За това ми бяха необходими къдрава зелена и червена салати, рукола, репички, домати чери, зелен лук, зрънца нар и дресинг-зехтин, мед, лимон и сол.
Накъсваме салатките на парченца, почистваме руколата от дръжките, добавяме лук, репички и доматките чери. Поливаме отгоре с дресинга и разбъркваме. Поръсваме отгоре с нар и сервираме.

Разядка - Хумус


Хумус, това е разядка без която арабите и евреите рядко сядат на маса.
100 гр. сух нахут, 100 гр. тхина (сусамов тахан - продават го по щандовете за диетични и диабетични храни в едни бурканчета), 3 с.л. зехтин, сок от 1 лимон, 2 скилидки чесън, 50 мл. студена вода, сол на вкус, червен пипер, нар, зелен лук и 2-3 с.л. зехтин за украса.
За целта сваряваме нахута по следния начин - накисваме го за една нощ в студена вода, като добавяме и 1 чаена лъжичка сода за да се свари по-бързо. На другия ден го варим в няколко води, като е готов взимаме сварения нахут, няколко целички нахута отделяме за украса, а към другия добавяме тхина, зехтин, чесън и постепенно студена вода, количеството й зависи от това, дали е достатъчно кремообразен хумуса. Затова по малко слагаме и се ориентираме според желаната консистенция. Слагаме всичко в блендера и смиламе докато стане като кремче.Добавяме сол на вкус и изсипваме в дълбочка, разлята чиния, правим с лъжицата вътре като кратерче на вулкан, слагаме целичките зрънца нахут, сипваме зехтина, поръсваме с червен пипер. Допълнително украсяваме с нар и ситно нарязан зелен лук. Може да се яде с пита, която е много разпространена и любима в Израел, лаваш, зеленчуци - чушки, краставички, моркови, домати, репички, крекери...Късаш си едно парченце от питата, събираш го между пръсчетата загребваш от хумуса и право в устата...много е вкусно!!! Остава само да си направите и ароматен чай с мента и кедрови ядки!Приятен апетит и успех!

Основно ястие “Хамин”
Преди да започна да пиша рецептата бих искала да напиша малко повечко за това ястие.


Това е ястие, което се яде в съботната сутрин на шабат който започва от петък със залез на слънцето и свършва(завършва) в събота с изгряването на първата звезда. Никой не знае колко точно видове хамин съществуват, защото всяка домакиня го готви според вкуса на семейството си и наличието на продукти в къщи. Ястието е от серията – Готвя това, което имам вкъщи. Моят хамин ще е с няколко вида боб- купих бял, шарен, червен, ситен, едър, нахут, също така картофи, заленчуци и пилешко месо. Понеже в събота не е разрешено да се пуска фурна и котлон е измислено това ястие, което се готви от петък вечер до събота сутрин на ниска температура във фурната около 14-16 часа. И понеже се приготвя в глинен съд остава топло много време, а това означава, че може да му се радваме и за обяд и за вечеря. Вкуса на това ястие е много интересно, защото вкусовете се смесват и се получава невероятно усещане когато ядеш. Много съм слушала за това, колко е вълшебно вкусно и невероятно, та ето сега вече и аз го сготвих. И със спокойна душа и съвест мога да го хваля и описвам как се приготвя.
Първо ще напиша какво ще е необходимо за хамина.
Продукти: 400 гр. боб, 100 гр. нахут, 4 бр. пилешко горно бутче, 2 големи моркова, 1 голяма глава лук, 4 средни картофа, сол, червен пипер и дафинов лист. Могат да се използват и други подправки на вкус. За приготвянето на хамина накиснах по една голяма шепа от всички видове боб плюс 1 шепа нахут сутринта в петък и със спокойна душа заминах на работа. Вечерта като се прибрах заварих пълна тенджера с невероятно красив боб.
Сложих пилешкото месо да заври и го варих около 30 минути. Извадих месото и прецедих бульона. Нарязах на средно ситно лука и на полумесеци едро морковите. В дълбок съд с дебели стени сипах олио и сложих 4-5 големи необелени скилидки чесън за да ароматизират олиото, а след това и цялото ястие, задуших лука и морковите, добавих боба, след това месото, картофите, посолих и поръсих с червен пипер, добавих и няколко листенца дафинов лист. Накрая сипах бульона и като завря всичко оставих да поври така за 30-40 минути.
През това време си подготвих гюведжето за хамина. Най-напред извадих месото и картофите в едно плато, защото тях ги сложих най-отгоре. Пресипах боба и зеленчуците в гюведжето, наредих месото и картофите отгоре, сипах от соса в който варих заготовката за хамина.



Преди да изпратя хамина във фурната му сложих шапчица от тесто : 2 с.л. зехтин, 50 мл. студена вода и брашно колкото поеме. Омесих и разточих, покрих отгоре гюведжето с прекрасната шапка, засукано го защипах отстрани.


Така подготвено гюведжето сложих в студената фурна на температура 100 градуса за цяла нощ, по-точно за 14 часа.
Нужно ли е да ви казвам че цяла нощ така се притеснявах,ама така е притеснявах, че спах като къпана, все едно не съм слагала нищо във фурната, а сутринта отварям очи и си мисля:
1.Дано не съм подпалила целия блок :)
2.Дано да се е сготвило това чудо:)
3.Дано ми хареса на мен, защото ако на мен не ми хареса, край пропада съботния шабат :)
Та искам да ви кажа, не само че нищо не съм подпалила, ами като видях каква красота съм направила половин час снимах, та така, та иначе Абе лудостта при мен няма почивен ден, особено когато виждам и усещам вкуса и красотата на това което правя.


Сервирах с много притеснение за вкуса на ястието, понеже се дегустираше от човек, който знае вкуса на хамина. Но колко радост имаше когато той каза МММММММ точно това е хамин, невероятно вкусно е Румка!!! И после се започна ядене на корем, салатка, хамин, хумус с хлебчета, облизване на пръсти, усмивки!
Получи се вкусно и най-хубавото – лесно. Предполагам, че следващия път ще го направя с нещо друго, например с ориз, кисело зеле и пилешко или телешко.



Десерт “ Ябълкова магия”


За десерт ще ви предложа пак нещо, което много се прави в Израел. Печени ябълки на фурна.Моите ще са малко по-различни от обикновенните печени ябълки, понеже ще ги напълня с мариновани сухи плодове и орехи в ябълков сок! И не си мислете че е нещо много сериозно с тази дума-мариновани, просто на тази невероятна рецепта не й отива думата – накиснати :)
За десерта ще са необходими 6-7 средно големи ябълки, по 2 с.л. с връх сухи плодове, използвах –червени боровинки, каисии, стафиди, ананас, манго, сини сливи и орехи, 100 мл. ябълков сок.
Ситните парченца плодове и орехи полях с ябълковия сок и оставих за 1 час да поемат и да станат сочни и пухкави.
На ябълките им отрязах шапките, с малка лъжичка издълбах семенцата и малко от страните, за да има място за плодовете.


Напълних ябълките със плодовете, сложих отгоре шапките, сипах малко от сока в тавата където пекох ябълките и сложих във фурната на 180 градуса за 40 минути.



Преди да сервирам украсих чинията със малиново сладко и с плодовете от плънката, които бях сложила предвидливо да се пекат в тавичката. Върху цялата тази магия поръсих и малко канела и почти умрях от кеф...уникално вкусно и ароматно красиво!!!


ШАБАТ ШАЛОМ!!!

Сигурна съм, че всеки ще намери нещо интересно и вкусно в тези няколко рецепти. Гответе, експериментирайте, радвайте близките си хора, предизвиквайте усмивки на лицата им и благодарност в душите им.
Всичко се връща, затова носете радост и тя ще ви се върне !!!

А аз ще добавя: Мила, Руми, Благодаря ти, че прие поканата ми! Благодаря ти за невероятното гостуване! Благодаря за вкусните рецепти и обяд! Искрено се надявам някой ден наистина да седнем на едно канапе заедно!!!

7 коментара:

  1. Поздравления за избора на гост! Всичко, което е показала Руми, е невероятно! Пожелавам на всеки подобно гостуване, с такова разнообразие от изключително интересни и вкусни храни, направени с много любов и презентирани с толкова усет към красивото.:-))) Още веднъж най-сърдечни поздравления за домакинята и гостенката!
    Сърдечни поздрави и прекрасна нова седмица!:-))

    ОтговорИзтриване
  2. Вече се изчервих, толкова мили думи!
    Наистина Руми е невероятна! А представянето и е зашеметяващо!
    Прекрасна и вкусна седмица и на теб!:)

    ОтговорИзтриване
  3. Мацоранки,много се радвам че ви харесва това, което готвих наистина с много старание и любов. А за домакинята мога да кажа че много ме вдъхнови с поканата си и просто нямаше как да не е нещо интересно и вкусно :) Задължително си направете ако не хамина, то пълнените ябълки по случай хубавите дни !

    ОтговорИзтриване
  4. Ох, Руми, да ти кажа всеки ден го разглеждам това гостуване и се чудя дали да не те поканя отново:)

    ОтговорИзтриване
  5. С удоволствие ще ти дойда пак, само покани :) За другата седмица планирам "РИБНА ФИЕСТА", така че съм на линия :) Вече дори ми одобриха менюто :)яшните

    ОтговорИзтриване
  6. направо се засрамвам ,че съм изтървала това гостуване,независимо по какви причини
    страхотно представяне,поздравления
    Никога не съм опитвала израелска кухня,но от видяното направо ми се напълни устата със слюнки
    прегръдки и за двете Ви с пожелание за страхотен уикенд

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миме, това гостуване е от началото на блога, затова си го изтървала:). Аз пък виж как съм изпуснала коментара:).

      Изтриване