Страници

Новогодишна баклава


Ето я и моята баклава:) По-точно нашата, защото я направихме с малкото ми момченце:). Толкова старателно работеше, че си мислех дали аз не му помагам на него?! Благодаря ти, маме!
Рецептата, която избрах е на Пепчо, много ти благодаря за съветите:): http://pep-4o.blogspot.com/2011/12/blog-post_29.html
Оформлението открих преди време в турски сайт, бях очарована!!! а Зиче го публикува тъкмо навреме, така, че благодаря ти, миличка:).
Само да вмъкна, че в плановете ми бяха баклавички с шам фъстък, но ще ги оставя за след празниците, тази баклава е най-подходяща за Нова година!:)


Новогодишна баклава



Продукти:
1 пакет готови кори за баница "Белла"
1 пакетче краве масло / 125 гр
30 мл олио

плънка:
300 гр орехи, смлени на едро
2 ч.л. канела
50 гр галета
2 ч.л. захар

сироп:
300 гр захар
300 мл вода
1 ванилия

Сиропа може да направите с повече или по-малко вода и захар, по ваш вкус. Може да добавите лимон.






Приготвяне:
Направете плънката:
Разбъркайте орехите, захарта, канелата и галетата.

Разтопете маслото в микровълнова или на котлон, но не трябва да завира.
Разбъркайте го с олиото.
Намаслете тава и започнете да редите баклавата.
Сложете 1 кора, намажете я с четка с масло.
Сложете друга кора и отново намажете.
Така сложете около 4-5 кори.
Намажете отново и сипете плънка. Разпределете я равномерно.
Отново покрийте с няколко кори, като мажете всяко с масло.
Сложете пак плънка.
Продължете докато свършат корите.
Завършете баклавата с кори, като се стремете последната да е цяла, за да има хубав външен вид:).
Нарежете баклавата по начина, показан на снимките.
Изсипете масло отгоре и в прорезите.


Изпечете в предварително загрята на 150 градуса фурна, като към края на печенето може да засилите на 180 градуса. Печете до зачервяване около 40 минути.
Оставете баклавата да изстине.
Пригответе сиропа:
В тенджерка на котлон сложете захарта и водата да се варят за 20 минути Добавете ванилията и разбъркайте. Полейте изстиналата баклава с приятно топлият сироп, дори и охладен на стайна температура. (В повечето рецепти се препоръчва сиропа да е горещ, но на мен не ми допада това, че горният слой по този начин се разваля и баклавата става като "варена")
Оставете да преседи между 12-24 часа, за да поеме добре сиропа, покрийте със стреч фолио.

9 коментара:

  1. Кенди, чудесна е :)
    Идва ми да си взема парченце!
    Весело посрещане!

    ОтговорИзтриване
  2. Красота! И аз ще се заема с това оформяне, прекрасно е! Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ви! И на мен ми хареса за Нова година това оформление, бях запланувала баклавички с шам фъстък, но Пепчо се появи с една рецепта и шам фъстъка си чака реда:). Весели празници и на вас!

    ОтговорИзтриване
  4. Кенди,....тъкмо търсех рецепта , за да направя и аз баклава утре! Много , много , много ти благодаря! Направи тази публикация- като топъл хляб за мен!
    Виждам от вълшебните снимки , че.....си невероятна майсторка на баклавата ! Голям комплимент! Чудесно изглежда!
    Желая ти един прекрасен празник утре! Нека новата 2012 година бъде много успешна и красива за теб и семейстото ти! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Divna baklava mila, jako mi se dopada kako si je sekla na rombove, dekorativno i ukusno izgleda :) Srećna Nova godina i puno lepih recepata :)))

    ОтговорИзтриване
  6. Надявам се не е нахално и аз да се почерпя!:) Candy, баклавата изглежда невероятно!:) Весело посрещане на Новата година! Желая ти много здраве, щастие, късмет и много, много усмивки!:):):)

    ОтговорИзтриване
  7. Албена, благодаря! Прекрасни думи! Jacamaca, hvala ti puno! Srecna Nova godina! Дрийм, с удоволствие ще те почерпя, благодаря! На всички отново пожелавам весело посрещане на Новата година!

    ОтговорИзтриване
  8. Леле Candy баклавата е върха. Взимам си и аз парченце :)
    Весела новогодишна нощ!

    ОтговорИзтриване
  9. Ееее, класика! И твоята баклава изглежда страшно апетитна! Ще се почерпя:)))))

    ОтговорИзтриване